۸۴۷۹۱۶
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

خسارت ۴۸۰۰میلیارد تومانی سیل در گلستان

سرپرست استانداری گلستان گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد سیلاب اخیر در استان بیش از چهار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف برجای گذاشته است.

خبرگزاری تسنیم: میرمحمد غراوی، سرپرست استانداری گلستان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و غیره در استان وارد کرده است که در چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته است که حدود یکصد هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها احتمال افزایش این سطح وجود دارد.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز تحت تأثیر سیلاب بوده که سه هزار و ۴۰۰ واحدمسکونی به طور کامل تخریب شده است و نیازمند نوسازی است.

وی گفت: به رغم تلاش‌ دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و غیره در بسیاری از مناطق به طور موقت برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.

غراوی درباره اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح برای خروج سیلاب از شهرها و روستاهای استان گفت: علاوه بر یک دستگاه لایروب که از سوی سازمان بنادر به استان منتقل شده و در حال لایروبی است تا سرعت تخلیه آب را افزایش دهد، یک دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش نیز توسط سه فروند هواپیما وارد استان شد و در حال مونتاژ است تا در گمیشان لایروبی از سمت دریا را انجام دهد.

وی گفت: همچنین یک‌دستگاه بارج نیز در حال مونتاژ است تا با حمل بیل مکانیکی به دریا، سرعت لایروبی را افزایش دهد.

سرپرست استانداری گلستان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در چند روز گذشته بسیار مساعد بوده و شاهد کاهش آبگرفتگی در گمیشان و آق‌قلا نسبت به روزهای گذشته هستیم. با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، نیاز به پمپ‌های مکنده بسیار قوی داریم تا بتوانیم آب را از شهرها و روستاها تخلیه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رقمی نیست،پول یک فقره اختلاسه!!!(شما بخونید دزدی)

    • بدون نام

      مگرچه خبره اگردولت پیش گیری کرده بود الان شاهد چنین خصارتی نبودیم یه مشت بی ارزه شدن مسعولین ایران حالا تواین بحران اقتصادی که بقولا داریم ازکجامیخان بیارن درست کنن

    • بدون نام

      روسفیدی مسولین

    • رضا احمدی

      این اعداد رو از کجا در میارن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج