۸۴۸۴۲۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هشدار وقوع سیلاب در خراسان رضوی و شمالی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز و دوشنبه در خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد و با توجه به حجم روان‌آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، تمهیدات لازم باید اعمال شود.

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز و دوشنبه در خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد و با توجه به حجم روان‌آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، تمهیدات لازم باید اعمال شود.

احد وظیفه در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و فعالیت سامانه بارشی تازه اظهار داشت: سامانه بارشی از روز گذشته وارد کشور شد و از بعدازظهر دیروز تاکنون در نیمه غربی کشور موجب بارش باران شده است.

وی بیان کرد: امروز هم بارش‌های پراکنده در نیمه غربی کشور و جنوب غرب شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال فارس و لرستان ادامه دارد و انتظار می‌رود، فردا و پس فردا بارش خاصی نداشته باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: روز یک‌شنبه بارش‌های پراکنده در استان‌های جنوب غرب کشور خواهیم داشت، دامنه‌های البرز هم امروز و فردا درگیر بارش‌های ضعیف است.

وظیفه ادامه داد: برای امروز بعد ازظهر بارش‌های نسبتا خوبی در غرب خراسان رضوی و شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز ارتفاعات البرز در شرق کشور و جنوب گلستان و شرق سمنان درگیر بارندگی هستند، اما بارندگی قابل ملاحظه نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه در نیمه غربی کشور بارندگی چندانی نداریم، اما در نیمه شرقی کشور و شمال شرق بارش خواهیم داشت که بیشترین بارش‌ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوب سمنان خواهد بود.

وظیفه اظهار داشت: روز سه‌شنبه هفته جاری بارش‌های ضعیف و پراکنده در نوار غربی کشور خواهیم داشت و ارتفاعات البرز هم بارش‌های پراکنده و ضعیف دارد.

وی ادامه داد: روز‌های سه‌شنبه تا جمعه هفته جاری بارش قابل ملاحظه‌ای در کشور نداریم و اغلب بارش‌ها در نقاط مختلف کشور پراکنده خواهد بود.

وی تأکید کرد: امروز و روز دوشنبه در خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها به دلیل بارش‌ها وجود دارد؛ انتظار داریم بیشینه بارش در این مدت در شمال غرب خراسان رضوی به ۳۰ تا ۵۰ میلی متر برسد و موجب سیلابی‌شدن موقت مسیل‌ها در این مناطق شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: اگرچه سامانه بارشی فعلی فعال در کشور بسیار ضعیف‌تر از سامانه‌های بارشی اخیر است، اما با توجه به حجم روان آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، توصیه می‌شود، سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب، تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی به عمل آورند.

وظیفه اضافه کرد: انتظار داریم موجب بعدی بارش‌ها که موج متوسط فصل بهار هم است، از یکشنبه هفته آینده و روز دوشنبه وارد کشور شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج