۸۴۸۵۸۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

تاخیر ۷ ساعته قطار رشت - مشهد

مدیرکل دفتر مدیرعامل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت رجا پیرو درج خبری در خصوص خبر تاخیر ۷ ساعته قطار رشت-مشهد توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر مدیرعامل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت رجا پیرو درج خبری در خصوص خبر تاخیر ۷ ساعته قطار رشت-مشهد توضیحاتی را ارائه کرد.

در متن این نامه که خطاب به مدیرعامل ایسنا نوشته شده، آمده است:

با سلام

«با عنایت به درج گزارشی در سرویس استان‌های خبرگزاری ایسنا (نمایندگی خراسان رضوی) با عنوان "تأخیر ۷ ساعته قطار رشت-مشهد" در مورخ ۱۶/۰۱/۹۸ با کد خبری ۹۸۰۱۱۶۰۴۷۶۵، ضمن ارائه توضیحات خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ این شرکت در اسرع وقت اقدام مقتضی معمول فرمایند.

احتراما به استحضار خوانندگان می رساند که قطار سپهر (۴ ستاره) متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا بوده و شرکت دیگری قطار سپهر یا قطاری در مسیر رشت-مشهد ندارد، پس ذکر این نکته که بلیت قطار ۴ ستاره سپهر خریداری شده اما قطاری که مسافر سوار شده متعلق به شرکت رجا بود موجب سردرگمی مخاطبان می‌شود که این موضوع در نگارش گزارش باید مورد دقت بیشتری قرار می‌گرفت.

پیش از پرداختن به موضوع تأخیر قطار رشت-مشهد که همگی مربوط به نیروی کشش (لوکوموتیو) و مسایل سیر و حرکتی بوده و نه مربوط به قطار. با این حال ذکر این نکته ضروری است که در گزارش آمده بود که قطار مذکور در تاریخ ۱۵ فروردین از رشت حرکت کرده حال آنکه این قطار در تاریخ ۱۵ فروردین حرکت نداشت و حرکت آن در تاریخ ۱۴ فروردین از رشت آغاز شده است.

کل تأخیر این قطار تا ایستگاه راه‌آهن تهران که ورود آن ساعت ۲۲ چهارشنبه بود، ۶۰ دقیقه به علت کندی سیر و تلاقی با سایر قطارها است.

قطار مذکور با ۱۲ دقیقه تأخیر به علت نرسیدن مسافرین از ایستگاه تهران به حرکت خود ادامه داده و در بلاک شاهرود به بسطام و ایستگاه بسطام به علت خرابی و تعویض لکوموتیو ۱۶۰ دقیقه (۴:۲۰ دقیقه تا ۷ صبح) توقف داشته است.

مابقی توقف‌های قطار رشت-مشهد ۴۵ دقیقه (۸ تا ۸:۴۵ صبح) در ایستگاه ابریشم به علت خرابی علائم، ۱۲۰ دقیقه (۱۲:۲۰ تا ۱۴:۲۰ عصر) در بلاک ابومسلم-تربت به دلیل خرابی لکوموتیو بوده که نهایتاً قطار با حدود ۷ ساعت تأخیر در ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه وارد ایستگاه مشهد می‌شود.

همانگونه که در جزئیات گزارش فوق ملاحظه می‌شود تمامی دلایل تأخیر به نیروی کشش (لکوموتیو) و مسایل سیر و حرکتی بر می‌گردد که هیچ یک تحت اختیار شرکت حمل و نقل ریلی رجا نمی‌باشد.

باید به آگاهی مخاطبان و نگارنده این گزارش رساند که قطار ۴ ستاره سپهر رجا جزو جدیدترین قطارهای ناوگان ریلی مسافری کشور می‌باشد که دارای امکانات مطلوبی بوده و علیرغم بوجود آمدن مشکلات بالا در تأخیر رسیدن قطار به مقصد که خارج از مسؤولیت این شرکت بوده ولی همکاران این شرکت در قطار از مسافران عذرخواهی کرده و به صورت رایگان پذیرایی ناهار به عمل آوردند.

بر اساس تعاریف عناوین شغلی، فردی که به عنوان مهندس قطار در قطار مشغول باشد عملا وجود نداشته و حتی موضوعی با عنوان درگیری در گزارش رئیس قطار به عنوان بالاترین مقام مسؤول در قطار ذکر و ثبت نشده است.

طبق مقررات جاری صنعت ریلی مسافری، به مسافران این قطار ۵۰ درصد هزینه بلیت توسط آژانس‌های صادر کننده بلیت (به هزینه شرکت راه آهن ج.ا.ا) پرداخت می‌شود».

برات اله صمدی راد؛ مدیرکل دفتر مدیرعامل روابط عمومی و امور بین‌الملل

شایان ذکر است؛ عدم استفاده از برخی اصطلاحات تخصصی و یا عدم بیان سمت دقیق افراد به دلیل استناد به توضیحات مسافران قطار در گفت‌وگو با ایسنا رخ داده است که متن کامل این توضیحات در نزد این خبرگزاری محفوظ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      اولا کافیه به برنامه خرید بلیط قطار سری بزنید تا بدونید این آقا عین بقیه مسئولین دروغ میگه چون قطارها چند نوع با قیمت مختلف هستند. دوماً تاخیر، تاخیره و قرار نیست مسافر بیاد دسته بندی کنه که هر شرکتی با چه رانت و پارتی که داشته، چجوری قرار داد بسته. قبلا یک راه آهن داشتیم با پایین ترین قیمت، الان که همه شده مال بزرگان و دستشون تو جیب ما. در پایان ، هر قطاری مسئول فنی لوکوموتیو داره و این آقای دروغگو دار شورشو در دروغ گویی در میاره.

    • بدون نام

      7 ساعت ملتو معطل کرده دو قورت و نیمشم باقیه، حاجی تا کی بی مسیولیتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج