جاباما
۸۶۷۲۱۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فشار خون، مهمترین علل نارسایی کلیه‌ها

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مضرات فشار خون بر کلیه ها گفت: فشارخون بالا بعد از دیابت، یکی از مهمترین علل نارسایی کلیه ها است.

ایرنا: «فاطمه پوررضاقلی»،استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: کلیه ها در ابتدا بر اثر فشارخون بالا دچار نارسایی شده و با پیشرفت بیماری، فرد به دیالیز یا پیوند کلیه نیاز پیدا می کند.

وی ادامه داد: هرچند فشارخون بیماری خطرناکی است اما اگر این افراد، بیماری خود را کنترل کنند، می توانند جلوی عوارض آن را گرفته و از اثر آن روی کلیه ها و سایر ارگان های بدن جلوگیری کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تحرک بدنی، نکشیدن سیگار، مصرف نکردن مشروبات الکلی، کاهش وزن و تغذیه سالم را از مهمترین اقدامات برای کنترل فشار خون اعلام کرد و گفت: فست فودها و نوشابه برای سلامتی مضر هستند و باید از مصرف آنها پرهیز شود.

فشار خون، مهمترین علل نارسایی کلیه‌ها

پوررضا قلی با اشاره به اینکه نارسایی کلیه در ابتدا هیچ علامت بالینی ندارد، تصریح کرد: خیلی از افراد در مرحله انتهایی نارسایی کلیه به پزشک مراجعه می کنند که کار درمانی را بسیار سخت می کند.

وی با اشاره به اینکه افراد با یک آزمایش ساده خون و ادرار می توانند نارسایی کلیه ها را تشخیص دهند، اظهار داشت: رنگ پریدگی، ضعف و بیحالی و کم خونی از علایمی است که باید جدی گرفته شود زیرا می توانند از نشانه های ابتدایی نارسایی کلیه باشند و عفونت ادراری در کودکان حتما باید بررسی کامل شود.

** فرهنگ کنترل فشارخون را در جامعه نهادینه شود

وی تاکید کرد: باید فرهنگ کنترل فشارخون در جامعه نهادینه شود تا افراد با اندازه گیری فشارخون در فواصل معین، از ابتلا به بیماری پیشگیری و با عوارض آن مقابله کنند.

پوررضا قلی به پزشکان به ویژه پزشکان عمومی توصیه کرد در مراجعه بیماران حتما فشارخون آنان را چک کرده تا در صورت لزوم، اقدامات درمانی مناسب در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران در برابر مصرف داروهای این بیماری مقاومت نشان می دهند، ادامه داد: این باور غلط در جامعه به وجود آمده که افراد در صورت مصرف داروهای فشارخون به آنها معتاد می شوند به همین دلیل در برابر مصرف، مقاومت نشان می دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیماران فشارخون توصیه کرد که مقاومتی در برابر مصرف داروها نداشته باشند و همکاری لازم را با پزشکان در این زمینه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج