۸۶۹۴۰۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

پشت پرده نشست مهم آمریکا، روسیه و اسرائیل

کاخ سفید اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده و همتایان روسی و اسرائیلی وی قرار است در ماه ژوئن در بیت‌المقدس اشغالی با یکدیگر دیدار کنند.

تابناک: کاخ سفید اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده و همتایان روسی و اسرائیلی وی قرار است در ماه ژوئن در بیت‌المقدس اشغالی با یکدیگر دیدار کنند.

بنا بر اعلام دولت آمریکا، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به زودی در دیداری سه‌جانبه با حضور «نیکلای پاتروشف» مشاور امنیتی دولت روسیه و «مئیر بن شبات» مشاور امنیتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شرکت می‌کند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، این دیدار در ماه ژوئن (خرداد-تیر) و در شهر قدس اشغالی برگزار می‌شود.

در مورد علت برگزاری این نشست توضیح چندانی داده نشده و در این بیانیه صرفا اعلام شده است که حاضرین در این دیدار درباره «موضوعات امنیتی منطقه» گفت‌وگو خواهند کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل پس از اعلام برگزاری این نشست، گفت شخصا پیشنهاد برگزاری چنین دیداری را به واشنگتن و مسکو داده و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند. وی گفت: «این بی‌سابقه است.»

در این راستا، سوال این است که چرا نتانیاهو پیشنهاد برگزاری چنین نشستی را داده است؟در پاسخ سه فرض عمده مطرح می شود:

موضوع سوریه: به نظر می رسد یکی از اهداف عمده نتانیاهو از پیشنهاد برگزاری این نشست، مسئله سوریه باشد. کما اینکه، هرگاه اسرائیل نتوانسته اهداف و ملاحظات خود در سوریه را پیش ببرد، همزمان به آمریکا و روسیه متوسل شده است. این در حالی است که مسکو، بارها به خواست نتانیاهو برای مقابله با ایران در سوریه پاسخ منفی داده است.

حزب الله: بسیاری از ناظران بر این باورند همزمان با کاهش درگیری ها در سوریه و برقراری ثبات در جنوب و جنوب غربی این کشور، اسرائیل به دنبال تمرکز بر حزب الله و جبهه شمالی سرزمین های اشغالی است. در واقع، این احتمال وجود دارد که اسرائیل به دنبال ماجراجویی جدیدی در جنوب لبنان باشد و در همین راستا به دنبال همراهی آمریکا و روسیه با خود است.

معامله قرن: این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا قصد دارد به زودی از طرح سازش موسوم به «معامله قرن» برای پایان دادن به «مناقشه اسرائیلی-فلسطینی» رونمایی کند. جزئیات دقیق این طرح مشخص نیست، اما بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، در این طرح چیزی تحت عنوان «کشور فلسطین» وجود نخواهد داشت و آوارگان فلسطینی نیز از حق بازگشت محروم خواهند شد. علاوه بر این، گفته می‌شود آمریکا قدس اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده و برای فلسطینی‌ها شهر کوچکی در نزدیکی قدس را به عنوان پایتخت در نظر گرفته است.

به گفته برخی از کارشناسان، واشنگتن در تلاش است تا با اعمال فشار اقتصادی به طرف فلسطینی و با وعده رفع این فشارها و پرداخت کمک‌های مالی، فلسطینی‌ها را به مشارکت در طرح سازش وادارد. قرار است به زودی به ابتکار آمریکا، نشستی اقتصادی با موضوع فلسطین در بحرین برگزار شود. گفته می‌شود این نشست مقدمه رونمایی از معامله قرن خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      جالب هستش یعنی این نشست ربطی به تنش منطقه و ایران ندارد پس چه ربطی به ما دارد که جلو پرده یا پشت پرده برگزار شود به جای حزب الله و فلسطین و سوریه به مسئله سیل زدگان رسیدگی کنید که دولت سخاوت به خرج داد و برای یکماه !!!چی یکماه مناطق سیل زده را معاف از پرداخت قبوض گاز معاف نمود مثلا -20یا100هزار تومان چه نقشی می تواند در زندگی آسیب دیدگان داشته باشد با 5دلار می توان خانه ساخت؟!!

    • بدون نام

      یعنی روسیه رو هم میارن تو گروه خودشون و بخور بخور میکنند?

    • بدون نام

      روسیه ازپشت خنجر میزنه واصلا قابل اعتماد نیست و همیشه به فکر منافع خودشه وازما حمایت نمی کنه این درتاریخ ثابت کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج