adexo3
۸۷۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افزايش شكايات عليه خودروسازان

اسامي خودروسازان متهم اعلام شد

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از افزايش شکايات مردمي عليه خودروسازان در سال ۸۹ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و اعلام كرد: بيشترين شکايات عليه شرکت‌هاي ايران‌خودرو، تاپکو، سايپا و پارس‌خودرو بوده است.

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از افزايش شکايات مردمي عليه خودروسازان در سال ۸۹ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و اعلام كرد: بيشترين شکايات عليه شرکت‌هاي ايران‌خودرو، تاپکو، سايپا و پارس‌خودرو بوده است.

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در اين مورد اعلام كرده است: «شرکت‌هاي خودروساز با توجه به انحصاري بودن بازار توليد خودرو و با توليد خودروهاي بي‌کيفيت و محاسبه صحيح نكردن قيمت خودروهاي توليدي مطابق مصوبات کميته خودرو در بازار يکه‌تازي مي‌كنند و اين اقدام شرکت‌هاي خودروساز منجر به افزايش ۸.۷ درصدي شکايات مردمي در سال ۸۹ شده است.»

بر اين اساس بيشترين شکواييه‌هاي واصله در زمينه تحويل ندادن خودرو در موعد مقرر، محاسبه صحيح نكردن قيمت، پرداخت نكردن سود تاخير در تحويل خودرو، پرداخت نكردن سود مشارکت و پرداخت نكردن سود انصراف از خريد خودرو است.

طبق اعلام سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در سال ۹۰ از کل شکواييه‌هاي رسيده به اين سازمان ۸۷.۵ درصد مربوط به خودروهاي سبک و بقيه شکايات به ميزان ۱۰.۵ درصد مربوط به خودروهاي سنگين و دو درصد هم مربوط به خودروهاي وارداتي بوده است.

بيشترين شکايات دريافتي عليه شرکت‌هاي خودروساز متعلق به شرکت‌هاي ايران‌خودرو به ميزان ۲۸.۵ درصد، شرکت تاپکو به ميزان ۲۶.۹ درصد، شركت سايپا به ميزان ۱۲.۲ درصد‌ و شركت پارس‌خودرو به ميزان ۸.۱۱ درصد بوده است.

اين در حالي است كه پيش از اين هرچند ميزان تخلفات خودروسازان اعلام مي‌شد اما نام آن‌ها ذكر نمي‌شد.

اواسط تير ماه امسال مديركل دفتر كالاهاي فلزي و معدني سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرده بود: تاكنون دو خودروساز به دليل گران‌فروشي محكوم شده‌اند. جريمه يك خودروساز ۳۵۰ ميليون و جريمه خودروساز ديگر نيز سه ميليارد و۴۰۰ ميليون تومان است.

همچنين سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در گزارشي با موضوعي ديگر خبر داد كه طبق عملکرد اين سازمان در دو بعد شاخص‎هاي عمومي (برنامه‎هاي تحول اداري) و اختصاصي (وظايف تخصصي) در سال ۸۹ توسط دفتر ارزيابي عملکرد و رسيدگي به شکايات وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد سنجش قرار گرفته و به عنوان سازمان برتر در بين ساير مجموعه‎هاي وزارت بازرگاني انتخاب شده است.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اسامي خودروسازان متهم اعلام شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج