adexo3
۸۷۴۵۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

حاشیه‌ های جشنواره جام‌جم

راه‌ اندازی شبکه قمر در کره ماه!

اختتامیه‌ی سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، هنرمندان و مدیران تلویزیون را پس از یک سال بار دیگر دور هم جمع کرد تا مراسمی که از آن به عنوان جشن خانواده‌ی تلویزیون یاد می‌شود با حاشیه‌ها و اتفاقات جذاب همراه باشد.

خبرگزاری ایسنا: اختتامیه‌ی سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، هنرمندان و مدیران تلویزیون را پس از یک سال بار دیگر دور هم جمع کرد تا مراسمی که از آن به عنوان جشن خانواده‌ی تلویزیون یاد می‌شود با حاشیه‌ها و اتفاقات جذاب همراه باشد.

آیین پایانی سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، با چیده شدن پازل سرو طلایی در بخشی از دکور توسط افرادی که آرم شبکه‌های تازه تاسیس بر لباسشان طراحی شده بود، شروع شد.

احسان علیخانی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، مهمترین کار خود را مدیریت زمان دانست و از جشنواره جام‌جم به عنوان «جشن خانواده تلویزیون» یاد کرد.

او همچنین اعلام کرد که قرار بود آخرین تکه‌ی پازل سرو طلایی توسط یک هنرمند مطرح چیده شود که به دلیل ترافیک دیر رسیده و هنوز در پارک وی است.

راه‌ اندازی شبکه قمر در کره ماه!

در ادامه مراسم مشخص شد که این هنرمند علی نصیریان بوده است.

در بدو ورود به سالن همایش‌های صدا و سیما، برخی هنرمندان زودتر از ساعت تعیین شده در لابی مرکز همایش‌ها حاضر بودند. هنرمندان یکی پس از دیگری اضافه می‌شدند که در بین آنها چهره‌های هنرمندان پیشکسوتی چون داوود رشیدی، علی نصیریان و محمد علی کشاورز به چشم می‌خورد.

پس از دقایقی زمانی که درب‌های سالن مراسم به روی هنرمندان باز شد، خیل عظیم جمعیت موجب شد تا ماموران حراست مرکز همایش‌های صدا و سیما درب سالن همایش را ببندند و برای مدتی هنرمندان را پشت درهای بسته منتظر نگه دارند.

یکی از این هنرمندان که مسعود روشن پژوه بود، به یاد برنامه «مسابقه محله» در میان هنرمندان گفت: یک و یک و یک، دو و دو و دو! سپس درب‌ها باز شدند و هنرمندان وارد سالن همایش شدند.

برنامه در زمان رسمی اعلام شده، ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شد، اما به دلیل جمعیت بالای هنرمندان، بسیاری به دنبال جا برای نشستن می‌گشتند. رییس سازمان صدا و سیما و معاون سیما از همان دقایق ابتدایی مراسم وارد سالن شدند.

معاون سیما در بدو ورود ضمن خوش آمدگویی به همه حضاران، گپی چند ثانیه‌ای با مسعود جعفری‌جوزانی به صورت ایستاده زد.

از نکته قابل توجهی که می‌توان به آن اشاره کرد، حضور مجری تلویزیون، فرزاد جمشیدی در این مراسم بود که مدتی است از آنتن زنده غایب است.

از نکات جالب دیگر حضور دسته‌جمعی هنرمندان جوان کشورمان از جمله امین زندگانی، حمید گودرزی به همراه همسرانشان بود که در انتهای سالن عکس‌های یادگاری و دسته‌جمعی با یکدیگر می‌گرفتند.

سالار عقیلی، خواننده کشورمان نیز با همسرش در اختتامیه جشنواره حاضر شد که دو قطعه خوشه‌چین و وطن را اجرا کرد. با اجرای این قطعات اشک از چشمان برخی حضار جاری شد.

در این میان برخی هنرمندان جوان کشورمان از جمله امین زندگانی و پویا امینی این آهنگ را همخوانی کردند.

در مراسم اختتامیه مهدی فرجی به عنوان دبیر جشنواره جام‌جم توضیحاتی را ارائه داد و حادثه تلخ معراجی‌ها را تسلیت گفت و اعلام کرد که امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم و برای خانواده‌های شهدا آرزوی سلامتی کرد.

او همچنین گفت که امیدواریم بخش بین‌الملل مسیر خودش را توسعه دهد.

دبیر جشنواره جام‌جم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم به خاطر پوشش خوب این جشنواره قدردانی کرد.

راه‌ اندازی شبکه قمر در کره ماه!

در ادامه احسان علیخانی از همکارانش در حوزه‌ی اجرا که در این مراسم حضور داشتند، رخصت گرفت. او البته به شوخی اعلام کرد که من را برای اجرای سومین جشنواره جام‌جم دعوت کرده‌اند تا گاف‌های خودم را بدهم و بعد به سراغ شما بیایند.

سخنان علی دارابی از بخش‌های دیگر این مراسم بود. معاون سیما در این مراسم در سخنانی بر شفاف‌سازی فرایند حمایت از آثار تولیدکنندگان از طریق حضور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده در شوراهای مختلف سیما تاکید کرد.

وی یاد جان‌باختگان «معراجی‌ها» در شهرک سینمایی دفاع مقدس که در جریان تصویربرداری سریال، «معراجی» شدند را گرامی داشت و برای خانواده و بازماندگان آنان صبر و شکیبایی خواستار شد.

دارابی در عین حال یادآور شد که در تلویزیون حرف پنهانی وجود ندارد، به اقدامات تلویزیون تولید بیش از ۱۳۰۰ عنوان فیلم تلویزیونی ظرف ۱۰ سال اشاره کرد.

او همچنین در این مراسم تاکید کرد که تلویزیون عضوی از اعضای خانواده و متعلق به همه است.

احسان علیخانی در بخشی از این مراسم، حسین یاری را به روی صحنه دعوت کرد تا بیانیه هیات داوران را قرائت کند.

احسان علیخانی پس از قرائت بیانیه هیئت داوران به سراغ بخش اول معرفی برگزیدگان در حوزه مستند رفت.

در این میان علی نصیریان نیز به جمع حضار ملحق شد و در بدو ورود با تشویق و قیام حضار روبرو شد.

در ادامه احسان علیخانی به خاطر ورود تقدسی‌نژاد، رییس امور مالی صدا و سیما اعلام کرد که خواسته با وی شوخی کند اما معاون سیما مخالفت کرده است.

احسان علیخانی از حضار خواست تا تقدسی‌نژاد را که بسیار محبوب است، تشویق کنند.

او همچنین گفت: اگر به دفتر آقای تقدسی‌نژاد بروید، دست خالی بیرون نمی‌آیید. چون من هنوز از او پول می‌خواهم، به استقبالش رفته‌ام!

این حرف احسان علیخانی با تشویق حضار روبه‌رو شد.

در ادامه اعلام نام داور سوئیسی در بخش بین‌الملل سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم تعجب حضار را برانگیخت.

احسان علیخانی نیز گفت: مهمان خارجی داریم، پس برایش دست بزنیم.

احسان علیخانی بار دیگر خطاب به حاضران تاکید کرد، جان مادرانتان دست بزنید و گفت: چون مهمانان خارجی زبان ما را متوجه نمی‌شوند، می‌گویم. یک جوری دست بزنید که بگویند ما مهمان‌نواز هستیم. اما اغراق نکنید، آن وقت یک چیز دیگر می‌گویند!

راه‌ اندازی شبکه قمر در کره ماه!

بعد از اعلام نام برگزیدگان بخش بین‌الملل، برگزیدگان بخش برنامه‌های گفت‌وگو محور معرفی شدند.

احسان علیخانی که در این میان خود را سهیم برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیون می‌دانست، اظهار نظر کرد: به جرأت می‌گویم برخی برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیون در این دوره از خیلی‌ از سریال‌ها رضایت‌بخش‌تر بود، بیننده‌اش هم بیشتر بود.

او در این مراسم رسما از سید عزت الله ضرغامی دعوت کرد تا خود او جوایز برگزیدگان بخش برنامه‌های گفت‌و‌گو محور را بدهد.

علیخانی پس از آمدن ضرغامی به روی صحنه، در جمع حضار به شوخی اعلام کرد که آقای ضرغامی به من می‌گوید، نه به خاطر خدا، بلکه به خاطر احسان علیخانی آمده‌ام.

او در میان حضار گفت: چند مدیر به من گفته‌اند آقای ضرغامی از من خیلی بدش می‌آید، اما اکنون فهمیدم که خیلی هم بدش نمی‌آید.

علیخانی که در این میان، نام برگزیده‌های بخش برنامه‌های گفت‌وگو محور ترکیبی را می‌خواند، اعلام کرد که با توجه به اینکه برنامه‌اش (ماه عسل) نامزد شده، هل شده است.

با اعلام نام برنامه احسان علیخانی به عنوان برگزیده او مورد تشویق حضار قرار گرفت.

در این میان حمید گودرزی که به همراه همسرش در این مراسم حضور داشت، از این لحظات با موبایلش تصویربرداری می‌کرد.

سپس احسان علیخانی بار دیگر به طرفداری از برخی برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیون، گفت: ما در حوزه برنامه‌های گفت‌وگو محور واقعا آثاری تولید کرده‌ایم که خیابان را خلوت کرده است و به شدت مخاطب داشته است. برنامه‌هایی مثل «کوله‌پشتی»، «نود»، «شب شیشه‌ای» ، «پارک ملت»، «مردم ایران سلام» و ... .

او در ادامه به عادل فردوسی‌پور که در میان حضار نشسته بود، اشاره کرد و عادل‌ فردوسی‌پور با تشویق پرشور حضار روبرو شد.

علیخانی به شوخی خطاب به فردوسی‌پور گفت: این فردوسی‌پور همش پُز اس ام اس‌هایش را می‌دهد. خب ما هم اگر ۱۶ سال پیاپی در تلویزیون برنامه داشته باشیم، معلوم است پیامک‌هایمان زیاد می‌شود.

در این میان حاضران در سالن با سوت و جیغ به استقبال فردوسی‌پور و برنامه نود رفتند که احسان علیخانی اعلام کرد، مهندس ضرغامی گفته است کسی که سوت می‌زند، جایزه ویژه دارد.

راه‌ اندازی شبکه قمر در کره ماه!

علیخانی در حین اعلام نام برگزیدگان بخش برنامه‌های علمی، اعلام کرد که چقدر هم برنامه‌های علمی می‌بینیم! او در ادامه عذرخواهی کرد که این شوخی‌اش با جوان‌ترها بود و سوء‌تفاهمی برای بزرگترها در این مراسم پیش نیاید.

این مجری همچنین با برادران دوقلوی صفاریان، شوخی کرد و در زمان اعلام اسامی آنها، به دلیل شبیه بودن به هم و نداشتن مو، گفت: آنقدر به یکدیگر وفادار هستند که برای جلوگیری از ریزش مو هم از یک شامپو استفاده می‌کنند. اما به نظرمی‌رسد امروز لباسشان شبیه به هم نیست.

در ادامه این مراسم وقتی نوبت به اعلام نام برگزیدگان برنامه‌های فرهنگی تلویزیون رسید، از میان برنامه «هفت» و «مجله تئاتر»، برنامه «هفت» با تشویق بیشتری مواجه شد که احسان علیخانی خطاب به هنرمندان، گفت: زمانی که با خبرنگاران مصاحبه می‌کنید، می‌گویید که تئاتری‌ هستید، اما به اینجاها که می‌رسد، سینمایی و طرفدار «هفت» می‌شوید؟

او سپس گفت: «هفت» مخاطب خودش را دارد. هم تلاش جیرانی و هم گبرلو قابل تقدیر است. در این بخش نیما دهقان (تهیه‌کننده مجله تئاتر)‌ به عنوان برگزیده اعلام شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی جام‌جم که چهارشنبه (۲۵ دی ماه) برگزار شد، جایزه‌ی بهترین برنامه‌ی اجتماعی در سه ساله اخیر به احسان علیخانی تهیه‌کننده «ماه عسل» اختصاص داده شده که با برنامه‌های «زنده باد زندگی» و «پارک ملت» رقابت می‌کرد.

علیخانی که خود اجرای اختتامیه‌ی سومین جشنواره جام‌جم را عهده‌دار بود، به هنگام معرفی برترین برنامه اجتماعی، از عادل فردوسی‌پور کمک خواست و اعلام کرد که رویش نمی‌شود برگزیده را معرفی کند.

فردوسی‌پور هم خطاب به وی گفت، با جمله‌ای که گفتی معلوم شد چه برنامه‌ای برتر شده است.

احسان علیخانی هم در ادامه گفت که شرمنده مجریانی از جمله شهیدی‌فر و کسانی دیگری است که در این مراسم حضور دارند و اعلام کرد که خوشحال هستیم که در تمام برگزیدگان برنامه‌های ترکیبی مجریان تهیه‌کنندگان برنامه هم هستند. از «نود» گرفته تا «ماه عسل» و برنامه «زنده‌باد زندگی».

او علت این صحبتش را این گونه عنوان کرد که پیش از این زمانی که تهیه‌کننده مجزا از مجری بود، برنامه با مشکل روبرو می‌شد، اما اکنون یک هارمونی خاصی در برنامه‌ها و تولیدات آن وجود دارد. البته این شکل تولید برنامه، تیغ دو لبه است؛ یا برنامه خوب خوب می‌شود یا خراب.

در ادامه احسان علیخانی با اعلام برنامه «زاویه» شبکه ۴ به عنوان برگزیده اظهار کرد که این برنامه، برنامه خوبی است اما مظلوم واقع شده است.

در ادامه این مراسم نوبت به برگزیدگان در بخش فیلم‌های تلویزیونی رسید.

راه‌ اندازی شبکه قمر در کره ماه!

در این میان شبنم مقدمی به عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم «قصه‌های من و دوچرخه بابام» برگزیده شد، احسان علیخانی اعلام کرد که او از همکاران قدیمی در رادیو است و زحمات بسیار زیادی در این راه کشیده است، پس این هنرمند را تلویزیونی و رادیویی تشویق کنید.

در ادامه احسان علیخانی به حضور سالار عقیلی به همراه همسرش در میان حضار اشاره کرد و این خواننده با تشویق حضار روبرو شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره جام‌جم برای دقایقی بخشی از دکور این مراسم افتاد و پرده سن بسته و سیستم برقی سالن قطع شد. این اتفاق حضار را به سکوت و تعجب وا داشت. اما به نظر می‌رسید این اتفاق به نوعی با برنامه بوده باشد چراکه دقایقی بعد زمانی که پرده کنار رفت، دکور عوض شده بود. احسان علیخانی هم نبود.

در این مراسم تولید و پخش یک ویدئو کلیپ با هنرنمایی جواد رضویان با تشویق و استقبال حضار روبه‌رو شد.

موضوع ویدئو کلیپ طنز، افتتاح «شبکه قمر» با حضور رییس سازمان صداوسیما در کره ماه بود و پنجاه و سومین جشنواره جام‌جم را در سال ۱۴۴۲ حکایت می‌کرد که رییس صدا و سیما در سفری به کره ماه قرار بود شبکه قمر را افتتاح کند.

در این کلیپ طنز جواد رضویان به عنوان رییس سازمان صدا و سیما به ردیف بودجه‌ی این رسانه اشاره کرد که دولت آن را می‌پرداخت.

او همچنین از کارگردانانی از جمله میرباقری، محمدحسین لطیفی و برخی هنرمندان به عنوان مرحوم یاد کرد و همچنین از آقازاده عادل فردوسی‌پور به خاطر دریافت ۳.۵ میلیارد پیامک از جهان تقدیر کرد که موجبات خنده هنرمندان را فراهم آورد.

او همچنین در این میان به پنجاه و سومین سری ساخت پایتخت اشاره کرد. از شگفتانه‌های جالب این ویدئو کلیپ، توضیح در مورد کارهای رضا عطاران بود که اعلام کرد که به صورت مکرر در حال پخش است و گفت: این بازیگر ممنوع‌الکار نشده است و البته این بزرگوار بسیار قابل ستایش است.

او همچنین در این میان به سال‌ها پیش تلویزیون اشاره کرد که هر شبکه‌ای، شبکه کل ایرانیان است و در سال ۱۴۴۱ با اعلام اینکه «هر ایرانی یک شبکه» موجب خنده حضار شد.

از دیگر نکات جالب این ویدئو کلیپ این بود که جواد رضویان به عنوان رییس صدا و سیما اعلام کرد که به تمامی اهداف افق رسانه دست یافته‌اند.

او همچنین فلورا سام و حسین سهیلی‌زاده را به عنوان مرحوم یاد کرد و اعلام کرد که کارهای آنان را در کائنات دیگر تکثیر کرده‌اند.

در بخش دیگری از این مراسم که ضرغامی نیز بر روی صحنه حضور داشت از خانواده‌های شهدا تقدیر شد.

رییس سازمان صداوسیما اعلام کرد، علی نصیریان قرار بود پازل ما را بچیند.

او اعلام کرد که حضور علی نصیریان به دلیل وقت‌شناس بودنش برای همگان الگوست و به ویژگی این هنرمند اشاره کرد که همیشه می‌گوید در کار خیر باید عجله کرد. ضرغامی بازی در «شکارچی شنبه» این بازیگر را نیز که کاری از شیخ‌طادی‌ بود، تقدیر کرد.

راه‌ اندازی شبکه قمر در کره ماه!

در بخش دیگری از این مراسم از استاد دینانی، استاد فلسفه که با همسرش در این مراسم حاضر شده بود، تقدیر صورت گرفت. منصور لاریجانی نیز به همراه او در این مراسم تقدیر شد.

پخش تصاویری از فعالیت شهدا و تجلیل از خانواده‌های آنها نیز از دیگر برنامه‌های مراسم جشنواره جام‌جم بود.

در این میان کلیپی از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس نیز پخش شد.

در ادامه با حضور رییس سازمان صدا و سیما، از مادر شهیدان زین‌الدین تقدیر به عمل آمد.

همچنین از خانواده شهید کشوری، شهید علی‌اکبر شیرودی، همسر شهید یعقوبی و خانواده شهید حسن شاکری تقدیر صورت گرفت.

پس از تقدیر از خانواده شهدا، کارگردانی مناسب در زمینه تولیدات الف ویژه معاونت سیما از بخش هایی بود که در جشنواره سوم مورد تقدیر قرار گرفت.

هیات داوران در این بخش از مسعود جعفری جوزانی (برای سریال تاریخی در چشم باد)، کیانوش عیاری (برای مجموعه تلویزیونی روزگار قریب)، داود میرباقری (برای سریال مختارنامه) و فرج الله سلحشور (برای سریال یوسف پیامبر)، یدالله صمدی برای سریال شوق پرواز، ضیاالدین دری برای سریال تاریخی کلاه پهلوی، محمدحسین لطیفی (برای سریال تاریخی نردبام آسمان) و حسن فتحی (برای مجموعه تلویزیونی مدار صفر درجه) تقدیر کرد.

در ایمیل ارسالی از سوی معاونت سیما در این بخش نام شهرام اسدی و کمال تبریزی هم نوشته شده بود، اما در مراسم از این دو کارگردان نام برده نشد.

حسن فتحی در فاصله رفتن به روی صحنه با تشویق پرشور حضار روبرو شد. علیخانی هم اعلام کرد که مدار صفر درجه این کارگردان مظلوم واقع شده و اگر دوباره پخش شود مخاطب بسیاری دارد.

برای برنامه‌های اجتماعی نیز سه جایزه در نظر گرفته شده بود که خسروی، شهیدی‌فرد و احسان علیخانی این جوایز را دریافت کردند.

در حین اعلام این برگزیدگان، ضرغامی نیز به برخی گاف‌هایی که مجریان پیش از این در اعلام نام برگزیدگان داشته‌اند اشاره کرد و اینکه یکی از مجریان برای اعلام جایزه‌ی فیلمی تحت عنوان «کُشتی جوخه» مدام اعلام می‌کرده است «کِشتی جوخه»!

ضرغامی در ادامه‌ی این مثال، به اشتباه خود در مراسم اختتامیه اشاره کرد و اینکه در سخنرانی‌اش اعلام کرده است خاله شادونه سومین فرزندش را به دنیا آورده است در حالی که این مجری تلویزیون برای اولین بار مادر شده است.

در ادامه این مراسم که قرار بود از مجریان تقدیر شود، احسان علیخانی گفت: کوتاه‌ترین دیوار سازمان صدا و سیما، مجریان هستند.

در بخش‌های پایانی این مراسم که بیش از شش ساعت را به خود اختصاص داد، تعدادی از بازیگران نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

مجری این مراسم با اعلام نام علی نصیریان او را به روی سن دعوت کرد.

مهدی فخیم‌زاده، آتیلا پستیانی، سیروس گرجستانی، ابوالقاسم طالبی، سالار عقیلی، پرویز شیخ طادی، حسین یاری، مسعود بهبهانی‌نیا، پوراندخت مهیمن، شقایق دهقان، بهنام تشکر، هومن برق نورد، سروش صحت، اقبال واحدی از جمله هنرمندانی بودند که مورد تقدیر رییس سازمان صدا و سیما قرار گرفتند.

در این میان احسان علیخانی نیز اعلام کرد که بهنام تشکر که بیش از پیش کارهایش در تلویزیون می‌درخشد، پیش از این هافبک وسط تیم ملوان بندر انزلی بوده است.

نام هومن برق‌نورد هم در این بخش به عنوان برگزیده برده شد که در سالن حضورنداشت.

سپس در پایان برگزیدگان مجموعه‌های نمایشی با موضوع «دفاع مقدس» عنوان شد.

در این مراسم مرحوم جواد شریفی‌راد، طراح جلوه‌های ویژه سریال «معراجی‌ها» که حادثه انفجار در شهرک سینمایی دفاع مقدس درگذشت، به عنوان برگزیده معرفی شد و از خانواده او دعوت شد تا برای گرفتن هدیه به روی صحنه بیایند.

در پایان مراسم در حالی که نیمه شب گذشته بود، آخرین جایزه‌ی ویژه هیات داوران برنامه های گفت و گو محور برای سال ها حضور مستمر و اثرگذار در برنامه های گفت و گو محور تلویزیونی به سید محمدعلی اقبال واحدی تقدیم شدو در ادامه حضار برای صرف شام، سالن همایش‌های صدا و سیما را ترک کردند.

خبرنگاران حاضر در سالن هم برای گفت‌وگو با رییس سازمان صدا و سیما به سراغ وی رفتند و برخی از هنرمندان هم نامه‌های خود را شخصا به دست ضرغامی رساندند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      این خانمهایی که با این سر و وضع تو جشن صدا و سیما هستند چه فرقی با خانمهای دیگه دارند که اگه تو خیابون باشند گشت ارشاد بهشون گیر میده؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اینها همه محرمند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج