۸۷۶۳۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«تو ای پری کجایی» به یاد دردانه موسیقی

علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی جمعه ۲۷ دی ماه با اجرای ۱۴ قطعه از ماندگارترین آثار خود میزبان علاقه مندان موسیقی در مرکز همایش های برج میلاد بود.

خبرگزاری مهر: علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی جمعه ۲۷ دی ماه با اجرای ۱۴ قطعه از ماندگارترین آثار خود میزبان علاقه مندان موسیقی در مرکز همایش های برج میلاد بود.

در این کنسرت موسیقایی که به رهبری ارکستر سامان صمیمی برگزار شد ۱۴ قطعه از بهترین و ماندگارترین آثار موسیقایی علیرضا قربانی طی سالهای گذشته متشکل از آلبوم و تیتراژ مجموعه های تلویزیونی در قالب دو بخش اجرا شد.

" هوای جنون" با شعری از محمد قهرمان، آهنگ و تنظیم شهرام توکلی، "به سوی تو" با شعری از عبدالله الفت، آهنگسازی مجید وفادار و تنظیم حسام حسینی، "ساز و آواز بداهه" به تکنوازی سنتور پویا سرایی، "زندگی" با شعر و آهنگ غلامحسین مین باشیان و تنظیم فردین خلعتبری، "توی ای پری کجایی" با شعری از هوشنگ ابتهاج، آهنگسازی زنده یاد همایون خرم و تنظیم سامان صمیمی، "باران" با شعر، آهنگ و تنظیم فردین خلعتبری، "یار تو هستم" با شعری از افشین یداللهی و آهنگسازی و تنظیم فردین خلعتبری آثاری بودند که در بخش اول کنسرت "اشتیاق" برای علاقه مندان اجرا شد.

قربانی در بخش اول و قبل از اجرای قطعه ساز و آواز بداهه خطاب به تماشاگران گفت: بسیار خوشحالم که به نمایندگی از طرف دوستانم که جزو بهترین های نوازندگی هستند امشب در خدمت شما هستیم و البته ناراحتیم به این خاطر که آخرین شب کنسرت "اشتیاق" را در کنار شما تماشاگران فهیم برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که همیشه در برگزاری کنسرت های خود نسبت به انجام آن با وجود دشواری بر آن اصرار دارم، بداهه نوازی و بداهه خوانی است که تمایل دارم در همه کنسرت هایم آن را اجرا کنم؛ چراکه این دو فضای اجرایی سالهای سال است که به دلیل برخی از شرایط، مغفول مانده و می توان گفت ردیف خوانی موسیقی ایرانی که بزرگان این عرصه نسبت به اجرای آن تاکید دارند رو به افول و تحلیل است.

این خواننده موسیقی ایرانی خاطرنشان کرد: امشب من و گروه "اشتیاق" تلاش کردیم که در این بخش به همراهی پویا سرایی هنرمند جوان و مستعد موسیقی ایران و همچنین همراهی سامان صمیمی و بهنام ابوالقاسم در بخش دوم به سهم خود قطعاتی را در فضای بداهه خوانی و بداهه نوازی تقدیم شما کنیم و امیدواریم اجرای این قطعات در کنار قطعات دیگر مورد لطف و توجه شما قرار گیرد.

قربانی که معمولا در کنسرت های خود کمتر به معرفی قطعات و صحبت با مخاطبان خود می پردازد قبل از اجرای قطعه "تو ای پری کجایی"هم گفت: شنبه ۲۸ دی ماه مصادف با اولین سالگرد فقدان دردانه موسیقی ایرانی زنده یاد استاد همایون خرم است که جای وی در بین همه ما، مردم و موسیقی ایرانی خالی است. بنابراین قطعه "تو ای پری کجایی"که شما بیشتر از من آن را می شناسید با افتخار به روح این استاد و بزرگمرد موسیقی ایرانی تقدیم می کنم.

بعد از استراحتی که گروه پس از اجرای قطعات بخش اول داشت، در بخش دوم ۷ قطعه موسیقایی متشکل از آثار منتخب قربانی طی سالهای اخیر و تیتراژ سه سریال تلویزیونی برای علاقه مندان اجرا شد و همانطور که پیش بینی می شد قطعات "شب دهم " و "ارغوان" با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شد.

"ساز و آواز بداهه" با نوازندگی پیانو بهنام ابوالقاسم و کمانچه سامان صمیمی، "زلف سیه" با شعر و آهنگ غلامحسین مین باشیان و تنظیم میلاد موحدی، "آخرین جرعه جام" با شعر فریدون مشیری، آهنگ و تنظیم مهیار علیزاده، "از خون جوانان وطن"با شعر عارف قزوینی و تنظیم حسام حسینی، "شب دهم"با شعر افشین یداللهی و آهنگسازی فردین خلعتبری، "ارغوان" با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی مهیار علیزاده و "مدار صفردرجه" با شعری از افشین یداللهی و آهنگسازی فردین خلعتبری قطعاتی بودند که در بخش دوم کنسرت اجرا شدند.

در بخش پایانی کنسرت قطعه "ای ایران" نیز برای مخاطبان اجرا شد که مانند همیشه تماشاگران با گروه این قطعه را همراهی کردند.

سامان صمیمی رهبر ارکستر و نوازنده ویولن و کمانچه، بهنام ابولقاسم پیانو و سولیست قطعه ساز و آواز، فرمهر بیگلو ویولن ۱، نیلوفر محبی ویولن ۱ و سولیست قطعه باران، پریسا پیرزاد ویولون ۱، فرزان زاهد منش ویولن۱، محسن عبادی ویولن ۲ و سولیست قطعه زلف سیه، آرش اسدنژاد ویولن ۲، مهجبین کاوری زاده ویولن ۲، زهرا کریمی ویولن ۲، حسام حسینی ویولن آلتو و سولیست قطعات زندگی و باران، دانیال جورابچی ویولن آلتو، کیمیا حسابی ویولن آلتو، ستاره نصری ویولن آلتو، بصیر خاموشی ویولنسل و سولیست قطعه های ارغوان و زندگی، نرگس فلاح پسند ویولنسل، هانیه کازرونی ویولنسل، پورنپ پورشیرازی کنتر باس، حامد قدسی کنتر باس، حسام ناصری فلوت، حسام صدفی نژاد ابوا، سایوری شفیعی کلارینت، میلاد عباسی هورن، پویا سرایی سنتور، ترگل خلیقی تار، ذکریا یوسفی پرکاشن، حمید قنبری پرکاشن، روشنک کی منش، شیوا سروش، سولماز جوانبخت، سمیرا محسنی، مهدیه صفدری، آتوسا خانزاده، علی مسیبی، کامران عروج زاده، امیر حسن جم، محمد حقیقی، امیر حسین اسکندری، جواد مرادیون گروه کر، مجید روغنی برگزار کننده و سید علی اصغر رضوی مدیر داخلی این کنسرت موسیقایی را تشکیل می دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج