اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۸۴۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سخنرانی رئیس جمهور در پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت (ع)

احمدی نژاد: همه پيامبران مسلمان بودند

رييس جمهوري گفت: ماموريت امروز ملت ايران دعوت به نظام جايگزين سرمايه داري در قالب معرفي حكومت جهاني مهدوي و وجود نازنين امام عصر (عج) است.

رييس جمهوري گفت: ماموريت امروز ملت ايران دعوت به نظام جايگزين سرمايه داري در قالب معرفي حكومت جهاني مهدوي و وجود نازنين امام عصر (عج) است.

'محمود احمدي نژاد' روز يكشنبه در پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت (ع) در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي افزود: امروز جهان در يك شيب تند تغيير است و اگر نظام مهدوي جايگزين را به درستي معرفي نكرده و براي تحقق آن تلاش نكنيم؛ همان برده داران و آدمكش‌ها بارديگر بر جهان حاكم مي شوند.

وي با تاكيد بر اين كه هيچ محور وحدتي براي مسلمانان و حتي همه بشريت جز امام وجود ندارد، گفت: تنها انديشه و نظام جايگزين در مقابل انديشه اومانيستي، ليبراليستي و دموكراسي دروغين سرمايه سالار، آدمكش غربي، انديشه مهدويت و حكومت جهاني حضرت وليعصر(عج) است.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين كه پيامبراكرم (ص) پيام را رساند و رسالت را تمام كرد، گفت: اما امر هدايت و مديريت جامعه به دست اهل بيت پيامبر گرامي اسلام (عليهم السلام) استمرار يافت.

احمدي نژاد يادآور شد كه اهل بيت(ع) ماموريت دارد تا با مديريت جامعه بشري، راه پيامبر را استمرار بخشد، موانع را از ميان بردارد و انسان را تا خود خدا همراهي كند.

اهل بيت(ع) متعلق به همه بشريت هستند
وي با بيان اين نكته كه كساني مي‌توانند هدايت گر حقيقي باشند كه خود بي عيب و نقص و در قله كمال باشند،اظهار داشت: رهبران جامعه بشري به نسبت نقص و فاصله از قله كمال در جامعه نقص ايجاد مي‌كنند و موجب مشكلات، تناقضات و درگيري ها مي‌شوند.

رييس قوه مجريه خاطرنشان كرد كه اهل بيت (ع) انسان‌هاي كامل، برگزيده و بي عيب و نقص و متعلق به همه بشريت هستند.

احمدي نژاد با بيان اين كه انديشه و رسالت امامت فراتر از طايفه، قوم، نژاد، مرزهاي جغرافيايي و سياسي است، گفت: اگر اهل بيت (ع) متعلق به يك گروه باشند نقص در ماموريت محسوب مي‌شود و برخلاف عدالت الهي و ذات انسان كامل است.

مشكل جامعه بشري مربوط به مديريت‌هاي افراد ناشايست و ظالم است
وي يادآور شد: مشكل اصلي جامعه بشري و امروز مربوط به مديريت‌هاي افراد ناشايست و ظالم جامعه بشري بازمي‌گردد.

رييس جمهوري، توجه شركت كنندگان در مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت (ع) را به تاريخ فراخواند و افزود: در طول تاريخ قريب به اتفاق موارد تبعيض، فساد، جنگ، ظلم و مانع تراشي‌هايي كه در برابر حركت كمال بشر اتفاق افتاده از ناحيه حاكمان ناصالح و غيرالهي بوده است.

احمدي نژاد با بيان اين كه حاكمان ناصالح به تفرقه بين جامعه بشري دامن مي‌زنند، گفت: آنها براي تثبيت حاكميت خود و جريان چپاول ثروت ملت‌ها، جامعه بشري را به گروه‌هاي مختلف تقسيم مي‌كنند و اگر فرصت يابند داخل خانواده را هم تقسيم بندي، تناقض و تضاد ايجاد مي‌كنند.

وي با يادآوري اين موضوع كه در يك قرن گذشته صدها جنگ، بيش از ۱۰۰ ميليون انسان كشته و صدها ميليون آواره برجاي گذاشت، ادامه داد: ثروت ملت‌ها كه بايد در جهت رفاه و كمال بشريت باشد براي مسابقه تسليحاتي بي پايان و توليد سلاح‌هايي كه گسترده تر و سريع‌تر انسان‌ها را بكشد صرف مي‌شود.

وي، وضعيت كنوني جهان را همراه با سنگين‌ترين و گسترده‌ترين جريان چپاول ثروت ملت‌ها همراه دانست و توضيح داد: با يك بازي در خزانه‌داري آمريكا چند هزار ميليارد دلار از جيب ملت‌ها به جيب سرمايه‌داران فاسد و جنگ طلب آمريكايي مي‌رود. آنها با راه‌اندازي جنگ به دنبال حل مشكلات اقتصادي خود هستند.

رييس قوه مجريه با اشاره به اين كه امروز ۲۰ شهريور همزمان با ۱۱ سپتامبر است، ادامه داد: آنها يك بازي تعيين شده پيچيده براي تحت تاثير قراردادن عواطف جامعه بشري و پيدا كردن بهانه براي حمله به منطقه اسلامي، اشغال افغانستان و عراق ايجاد كرده‌اند كه نتيجه آن بيش از يك ميليون كشته و چند ميليون زخمي و آواره بود.

احمدي نژاد با بيان اين كه توده هاي مردم با هم مشكلي نداشته و در برابر حق مقاومت جدي و ادعايي ندارند تمامي فسادها را ناشي از حاكميت انسان‌هاي غيرمتصل به آسمان ذكر كرد.

ماموريت پيروان اهل بيت
وي با طرح چند سوال كه ماموريت پيروان اهل بيت (ع) چيست؟ در طول 1400 سال چه كرده‌ايم و امروز چه بايد بكنيم؟ گفت: در طول 1400 سال به ويژه امروز، دو ماموريت اساسي در برابر ما قرار دارد كه مكمل همديگر و در واقع يك ماموريت هستند.

رييس جمهوري اين دو ماموريت را نخست نفي كامل نظام حاكم بر عالم و دعوت به نظام جايگزين نظم موجود جهاني برشمرد.

احمدي نژاد باتاكيد براين كه نظم موجود جهان داراي انديشه و برنامه براي اقتصاد، سياست، فرهنگ و مديريت جهان و مدعي حاكميت دنيا است، افزود: آنها كه دايما انديشه توليد مي‌كنند و فضاي عمومي جهان را تحت تاثير قرار مي‌دهند هواهاي نفس، خودپرستي‌ها، سلطه طلبي‌ها و دست اندازي هاي خود را به عنوان حق و با پشتوانه زور و سلاح به دنيا تحميل مي‌كنند.

وي خطاب به شركت كنندگان در اين اجلاس گفت: آنها چه نظمي در جهان برقرار كرده اند؛ بيش از سه ميليارد نفر از مردم دنيا هم اكنون فقيرند و روز به روز فاصله مردم فقير از سرمايه‌داران افزايش مي‌يابد.

رييس جمهوري با اشاره به اين كه دلارهاي تقلبي تزريق مي‌كنند، بحران اقتصادي ايجاد مي‌كنند، ادامه داد: حتي هنگامي كه سياست‌هاي اقتصادي آنها موجب بحران سنگين جهاني مي‌شود براي حل بحران آن مي‌خواهند مجدد از جيب ملت‌ها مشكلات خود را حل كنند.

وي همچنين يادآور شد كه آنها به نام دفاع از قوم يهود بيشرمانه‌ترين جنايات را مرتكب شده‌اند و بيش از 60 سال اقدام به كشتار، جنايت و ترور كرده‌اند.

نخستين ماموريت ملت: نفي نظام ظالمانه
رييس قوه مجريه در ادامه سخنان خود با بيان اين كه نخستين ماموريت ملت ايران در اين راستا نفي نظام ظالمانه است، گفت: نمي‌شود كسي محب اهل بيت (ع) باشد و در برابر اين نظام طاغوتي شيطاني، قد علم نكند و نسبت به آن بي‌تفاوت باشد.

احمدي نژاد با يادآوري فرمايشاتي از امام راحل (ره) گفت: امام (ره) فرمودند كه مبارزه، جلوه شيعه و محب حقيقي اهل بيت (ع) در عصر كنوني در هر نقطه عالم است كه ظلمي باشد.

رييس جمهوري تاكيد كرد كه ما يار همه مستضعفان عالم هستيم و در برابر طغيان گران، طاغوتي ها و مستكبران ايستاده‌ايم.

ماموريت دوم: دعوت به نظام جايگزين
احمدي نژاد با طرح اين سوال كه چه نظامي را بايد به جاي نظم موجود جهان معرفي كنيم؟ گفت: نفي بدون جايگزين بي‌ارزش است و دومين ماموريت ما دعوت به نظام جايگزين است.

وي با بيان اين كه افراد ديگري در جهان نيز به دنبال نفي و سقوط نظم موجود هستند، افزود: زماني كه بحث جايگزين مطرح مي‌شود آنها يك نظم مستكبرانه ديگر را پيشنهاد مي‌دهند؛ نظمي كه ما مي‌خواهيم پيشنهاد دهيم ويژگي‌هاي آن چيست؟ آيا جز حكومت جهاني انسان كامل حضرت ولي عصر (عج) نظم جايگزيني وجود دارد؟

رييس جمهوري با طرح سوال ديگري مبني بر اين كه آيا غير از حكومت جهاني امام زمان(عج) موضوع ديگري را مي‌توانيم به جهان عرضه كنيم كه همه حقيقت توام با جاذبه را داشته باشد؟

ادامه داد: امام متعلق به همه بشريت، هديه خدا به همه و منجي تمام انسان ها است.

احمدي نژاد، ماموريت دوم و معرفي حكومت جهاني و وجود امام زمان (عج) را مهم تر از ماموريت نخست دانست و گفت: خارج از مسير اتصال به امام عصر (عج)، هيچ حقيقت، علم، كمال، عدالت و زيبايي وجود ندارد و همه اينها فيض الهي است كه واسطه آن انسان كامل است.

وي با بيان اين كه برخي طرح اين انديشه را موجب اختلاف مي‌دانند، گفت: پس چه چيزي را بايد مطرح كنيم كه عامل وحدت باشد؟ و همه مسيحي‌ها و يهودي‌هاي واقعي و انسان‌هاي عدالتخواه و كمال‌جو تمامي آرمان هاي خود را در آن حقيقت ببيند، آن حقيقتي كه با همه وجودشان گواهي مي‌دهد و در عمق وجودشان وضع موجود جهان را قبول ندارند و منتظر شرايط و منتظر شرايط بهتر، منجي و قهرمان هستند.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي حاكميت جهاني و دعوت به انسان كامل و امام را نقطه وحدت همه مومنان و آزاديخواهان جهان ذكر و تصريح كرد: كسي كه بگويد من مسيحي حقيقي هستم ولي اين دعوت را نمي‌پذيرم به طور حتم دروغ مي‌گويد كه يك مسيحي است.

احمدي نژاد يادآور شد: وجود نازنين امام، محور وحدت است و بايد به گونه اي مطرح كنيم كه محور وحدت معرفي شود.

مسووليت سنگين جمهوري اسلامي در شرايط موجود جهان
وي با ذكر اين نكته كه امام تنها متعلق به مسلمانان نيست و به همه انسان‌ها تعلق دارد، متذكر شد كه مسووليت ما سنگين‌تر است چرا كه در جمهوري اسلامي ايران يك انقلاب عظيم و نظام ولايت برپا شد كه نظام ولايت نيز چراغ، تابلوي راهنما، مقدمه، بهانه و سكوي پرش به سمت امام و حكومت جهاني است.

احمدي نژاد تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران يك نظام قبيله‌اي، نژادي و قومي نيست، جمهوري اسلامي ايران براي همه بشريت، مسلمانان، مومنان، موحدان، عدالت طلبان و همه مستضعفان عالم است.

وي، نقطه تمركز شيطان را از ابتدا غافل كردن انسانها از حقيقت امام ذكر و اضافه كرد: امام در هستي حاضر و جاري است و نمي‌تواند از هيچ موجودي در عالم غايب باشد.

رييس قوه مجريه با بيان اين كه همه موحدان بايد براي شكستن كمر شيطان ذهن‌ها را بيدار كنند گفت: امروز به فضل الهي زمينه‌ها به سرعت در حال فراهم شدن است.

وي بيداري اسلامي را تنها به معناي نجات مسلمانان ندانست و گفت: اين بيداري، بيداري فطرت‌ها، عدالتخواهي، خداخواهي و كرامت انساني است كه البته همه آنها در ذيل اسلام قرار دارد.

وي خطاب به اروپاييان گفت: فردا نگوييد كه چرا در اروپا اين اتفاق‌ها افتاد،اسلام براي بيدار كردن انسان‌ها آمده است و انسان‌ها در حال بيداري هستند.

رييس جمهوري در اين اجلاس از تلاش هاي حجت الاسلام محمد حسن اختري دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع) و حجت الاسلام محسن مجتهد شبستري، نايب رييس شوراي عالي اين مجمع جهاني (ع) قدرداني كرد.

خدا تنها يك دين براي بشر فرستاده است
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود، انسان را مهم ترين محور هستي ذكر كرد و گفت: آسمان‌ها و زمين و همه موجودات عالم در خدمت انسان و سجده كننده در برابر او هستند چرا كه بشر براي تجلي خدا در هستي خلق شده است و آينه تجلي اسماء و صفات پروردگار در زمين است.

وي با بيان اين كه خدا انسان را خلق كرد تا بشر را متعالي كند، افزود: خداي متعال انسان را براي انجام اين ماموريت تنها نگذاشت، رهبران و هدايت كنندگاني قرار داد و آنها را بين خود و انسان‌ها واسطه كرد.

وي با تاكيد بر اين كه پيامبران آمده‌اند تا انسان را هدايت كنند و غل و زنجيرها را از دست و پاي انديشه، احساسات و دل‌هاي انسان‌ها باز كنند، ادامه داد: خداي متعال بعد از پيامبران، اوصيا را فرستاد تا انسان ها تنها نباشد و بتواند به نقطه تعالي برسد.

رييس جمهوري با تاكيد بر اين كه حقيقت انسان يكي و فطرت انسان الهي است، يادآور شد كه خواسته نهايي همه انسان‌ها يك حقيقت است و همه به دنبال توحيد، عدالت، رسيدن به خدا، علم، حكمت، خلاقيت، رافت و رحمت مطلق هستند و اين را خدا در نهاد همه انسان‌ها قرار داده است.

احمدي نژاد با اشاره به اين نكته كه خداوند براي نيل به اين قله دين را قرار داده است، خاطر نشان كرد: خداي متعال دين اسلام را براي هدايت انسان‌ها قرار داده است.

احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه همه پيامبران الهي مسلم بودند، گفت: خداي متعال دين‌هاي متفرق نفرستاد اما متناسب با ظرفيت و كشش بشر در هر مقطعي از تاريخ بخشي از دين و سپس تمامي دين را توسط پيامبر عزيز حضرت محمد مصطفي (ص) به بشريت هديه كرد.

وي خاطرنشان كرد: اگر كسي حقيقتا پيرو حضرت موسي (ع) است به همان دلايلي كه اين حضرت را به عنوان پيامبر پذيرفته است بايد حضرت عيسي (ع) را به عنوان پيامبر بپذيرد و كسي اگر حضرت عيسي (ع) را به عنوان پيامبر الهي قبول دارد به همان دلايل كه او را پذيرفته پيامبر اسلام (ص) را نيز بايد به عنوان پيامبر الهي بشناسد و به او ايمان آورد.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، پيامبر و اسلام را متعلق به همه بشريت دانست و گفت: اسلام دين كامل و براي همه است.

احمدي نژاد يادآور شد: رسول الله (ص) خاتم همه پيامبران است و آمده تا بشريت را به مسير رشد و كمال هدايت كند.

منبع: ایرنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

احمدی نژاد: همه پيامبران مسلمان بودند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ندا

      جالب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج