adexo3
۸۸۷۳۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آخرین مهلت تعویض کارت پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی هشتم اسفند را آخرین مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت و معافیت اعلام کرد و افزود: مدت تعویض کارتهای پایان خدمت و معافیت پایان سال جاری است و تا کنون ۵ میلیون نفر برای تعویض کارت مراجعه کرده اند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به آخرین وضعیت خدمت سربازی دورگه های تیم ملی فوتبال گفت: این افراد باید وضعیت خدمتشان مشخص شود و کسی که تابعیت ایران را می پذیرد باید از نظر خدمت وظیفه تعیین تکلیف شود. اگر این افراد زمانی که تابعیت یک کشور دیگر را داشته اند خدمت سربازی را انجام داده باشند دیگر نیازی به خدمت در ایران ندارند در غیر این صورت به خدمت سربازی اعزام شوند.

وی هشتم اسفند را آخرین مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت و معافیت اعلام کرد و افزود: مدت تعویض کارتهای پایان خدمت و معافیت پایان سال جاری است و تا کنون ۵ میلیون نفر برای تعویض کارت مراجعه کرده اند.

صدرالسادات با اعلام اینکه ۵۷۰ کارت پایان خدمت و معافیت جعلی در طرح تعویض کشف شده است تاکید کرد: کارت پایان خدمت قابل جعل نیست و اگر زمان برای تعویض کارت طولانی می شود دلیل آن زمان استعلام های انجام شده از سایر دستگاه ها و یگان های خدمتی است. ۹۵ درصد کارت ها در کمترین زمان صادر می شوند.

وی با بیان این که افراد تا ۵۰ سالگی در شمول خدمت وظیفه عمومی هستند افزود: دو سال خدمت سربازی، ۸ سال ذخیره و احتیاط و ۲ دهه به عنوان ذخیره اول و دوم باعث می شود تا افراد تا ۵۰ سالگی در شمول قانون قرار گیرند. کسانی که متولد سال ۴۰ به قبل هستند به طور طبیعی ۵۰ سالشان تمام شده است و نیازی به تعویض کارت ندارند و شناسنامه آنها به منزله تعیین تکلیف است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در مورد سربازان غایب گفت: بر اساس ماده ۱۰ این افراد از برخی خدمات محروم می شوند و با همکاری بانک مرکزی، بیمه و وزارت کار سعی کرده ایم این افراد را با توجه به وضعیتشان شناسایی کنیم ضمن این که این افراد از این خدمات محروم می شوند اما در سال آینده وضعیت شناسایی سربازان غایب منسجم تر می شود.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد سربازان غایب با توجه به شناسایی در سیستم و با ارسال برگه اعزام به خدمت به سربازی می آیند اما ۴۰ درصد سربازان غایب هیچگاه به خدمت نمی آیند. البته شناسایی سربازان غایب در بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

صدرالسادات در پایان با اعلام اینکه ۲۴ ماهه شدن زمان خدمت وظیفه عمومی تصریح کرد: در مورد حقوق سربازان باید بگویم طبق قانون در سال آینده باید این حقوق افزایش یابد اما میزان افزایش به بودجه دولت بستگی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج