اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۹۳۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

موسی قربانی بیان کرد

ازدواج مجدد مردان چه منافعی دارد؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حذف ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده را نه تنها راه حل این مشکل ندانست بلکه معتقد بود حذف این ماده نگرانی‌های زنان در مورد ازدواج مجدد مردان را بیشتر می‌کند در حالی که خود متوجه این موضوع نیستند.

موسی قربانی از حذف ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون در گزارش نهایی خود ماده ۲۳ که در مورد ازدواج مجدد بود را حذف کرد اما این مسئله باید در صحن علنی نیز به تصویب برسد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به حواشی پیش آمده در هنگام بررسی ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده اشاره کرد و افزود: بعد از بیان تذکرات از سوی نمایندگان، رییس مجلس این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگرداند تا فکری شود، در همین راستا کمیسیون تغییراتی اعمال کرد اما رییس مجلس قانع نشد و در نهایت کمیسیون رای به حذف این ماده داد.

نماینده قائنات در پاسخ به این پرسش که آیا فضای مجلس به دنبال حذف این ماده است؟ اظهار کرد: در این مسئله اساسا واقعیت لوث شده است. معتقدم که هرچه قانونگذاری در این رابطه صورت گیرد، قطع نظر از اینکه چه باشد به نفع خانم‌ها است. در حال حاضر خانم‌ها مخالف این ماده هستند در حالی که دقیقا عکس آن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر مردی هر زنی را که بخواهد می‌تواند به همسری اختیار کند، ادامه داد: ما به دنبال آن بودیم که با تصویب ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده به ازدواج مجدد حساب و کتاب دهیم. زمانی که بتوانید هر قیدی را اضافه کنید یعنی توانسته‌اید برای این کار محدودیت ایجاد کنید.

قربانی با بیان اینکه تصور منتقدان ماده ۲۳ این است که با تصویب این ماده به ازدواج مجدد مشروعیت می‌بخشیم، خاطرنشان کرد: ازدواج مجدد از ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن آمده است به همین دلیل ما هرگونه مقرراتی را که بتوانیم به تصویب برسانیم، یعنی محدودیت ایجاد کرده‌ایم.

وی تصویب ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده را به نفع زنان دانست و گفت: این موجودات محترم این مسئله را نمی‌فهمند و می‌گویند این ماده حذف شود لذا ما در کمیسیون این ماده را حذف کردیم. با حذف این ماده هر مردی هر وقت بخواهد می‌تواند ازدواج کند. اگر مردی در حال حاضر دست خانمی را گرفته و به دادگستری برود و دادخواست ثبت واقعه نکاح دهد، هیچ دادگاهی نه نمی‌گوید.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به منتقدانی که تصویب ماده ۲۳ را باعث تزلزل در بنیان خانواده می‌دانند، اظهار کرد: این نقد حاکی از ناآشنایی با اتفاقی است که می‌خواهد بیافتد. از صدر اسلام تاکنون شما یک مرد پیدا نمی‌کنید که خواسته باشد ازدواج کند اما نتوانسته باشد. ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده قبل از انقلاب باعث متزلزل شدن بنیاد خانواده می‌شد اما ما در ماده ۲۳ خواستیم این مسئله را محدود کنیم.

نماینده مردم قائنات تاکید کرد: حذف ماده ۲۳ مشکل ازدواج مجدد را حل نخواهد کرد بلکه نگرانی‌های خانم‌ها را بیشتر می‌کند.

منبع: قانون آنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ازدواج مجدد مردان چه منافعی دارد؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      نه نه

    • solmaz

      وای که چقدر حرص میخورم همش شخصیت زن هارو میبرن زیر سوال.

    • دیاکو

      سلام واقعا"تواین دوره زمانه مردان بایستی بیشترازیه زن داشته باشند.خلاف شرع نیست؟!چه اشکالی داره ...

    • كريم

      قبل از اينكه به عكس العمل احساسي خانم ها عنوان بي عقلي روبديم بهتره كه قضيه روشن سازي بشه.اگه عاقبت هر كاري رو بدونيم راحت تر راجع به اون كار تصميم مي گيريم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج