۸۹۵۱۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

اسم‌های کمتر شنیده‌شده نوزادان کردستانی‌

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به فراوانی نام نوزادان متولد شده، اظهار کرد: طی چهار ماهه سال جاری، نام "محمد" در میان پسران و "آنیا" در دختران از بیشترین فراوانی میان نام های انتخابی شهروندان کردستانی در نامگذاری نوزادان برخوردار بوده است.

ایسنا: مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به فراوانی نام نوزادان متولد شده، اظهار کرد: طی چهار ماهه سال جاری، نام "محمد" در میان پسران و "آنیا" در دختران از بیشترین فراوانی میان نام های انتخابی شهروندان کردستانی در نامگذاری نوزادان برخوردار بوده است.

حسن صومی افزود: پس از این دو نام، نام‌های آیهان، آراد، آرسام و سامیار برای پسران و نام‌های باران، سدنا، نیلا و سوژین در نزد دختران به ترتیب بیشترین فراوانی را دارا است.

وی از ثبت ۸ هزار و ۴۲۹ واقعه ولادت در چهار ماهه سال جاری در استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۸ درصد کاهش داشته است .

با اشاره به اینکه نسبت جنسی در چهار ماهه سال جاری، ۱۰۵ درصد است اظهار کرد: تعداد پنج هزار و ۷۹۹ واقعه ولادت در مناطق شهری و تعداد ۲ هزار و ۶۳۰ واقعه در مناطق روستایی استان به ثبت رسیده که از این تعداد نوزاد، چهار هزار و ۳۲۴تولد پسر و چهار هزار و ۱۰۵ تولد نیز مربوط به دختر است.

وی با اشاره به اینکه که نرخ خام حاصل از ثبت ولادت در استان ۱۵.۴ در هزار بوده است، تصریح کرد: شهرستان بانه با ۱۹ در هزار بیشترین و شهرستان سروآباد با ۱۲.۶ در هزار کمترین نرخ ثبت ولادت را داشته‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۲۹ الی ۲۵ سال بوده است، افزود: در چهار ماهه سال جاری به طور متوسط در هر شبانه روز ۶۸ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

صومی با اشاره به اینکه ۹۹.۸۳ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است، بیان کرد: در چهار ماه سال جاری ۱۲۷ مورد چند قلوزایی در کردستان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۲ مورد سه قلوزایی بوده است.

صومی با بیان اینکه در چهار ماه اول سال جاری تعداد ۲ هزار و ۴۷۰ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است، گفت: این میزان فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد افزایش داشته، از این تعداد فوت یک هزار و ۵۷۲ مورد در شهرها و ۸۹۸ مورد در روستاها بوده است .

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، بیان کرد: از مجموع کل وقایع وفات به ثبت رسیده در چهار ماه اول سال جاری یک هزار و ۴۴۱ مورد آقایان و یک هزار و ۲۹ نفر خانم‌ها بوده‌اند.

صومی، نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در این مدت را برابر ۱۴۰.۱ عنوان کرد و افزود: بر این اساس در مقابل هر ۱۰۰ واقعه فوت ثبت شده زنان حدود ۱۴۰ واقعه فوت مردان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ خام حاصل از ثبت وفات در استان ۴.۵ در هزار بوده است، گفت: شهرستان بیجار با ۵.۷ در هزار بیشترین و شهرستان بانه با ۳.۱ در هزار کمترین نرخ خام ثبت وفات را داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با بیان اینکه ۹۸.۹۶ درصد از وفات‌ها در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۵.۴۷ سال و میانگین سن زنان فوت شده ۶۶.۴۱ سال بوده در واقع در چهار ماهه سال جاری به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۰ واقعه وفات به ثبت رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسامی بی معنا به درد نخور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی سواد این ها اسامی اصیل ایرانی هستند پس نام های عربی خوبه،،،،،،

      • بدون نام

        حتما اسم تو با معنا و به درد بخوره! ببین چقد اسمت زشته که حتی برای نظر دادن هم ننوشتیش =))))

      • بدون نام

        اتفاقا اسامی کوردی بسیار با معنی هستند،بدون اطلاعات حرف نزنیم خیلی بهتره

      • بدون نام

        خودتم که اسمتو ننوشتی!

    • بدون نام

      اسمهای قشنگی هستند

    • بیتا

      اندازه یک نخود کاش عقل داشتید این اسم ها هزاران بار شنیده شده وگذاشته شده

    • بدون نام

      چه اسم های قشنگی

    • بدون نام

      کردها و لرهای عزیز معولا اسامی ایرانی برای فرزندان خود انتخاب میکنند
      باید آفرین گفت به این تیز هوشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی اراسمها واقعاخنده داره بیچاره نوازدکه وقتی بزرگ میشه خجالت میکشه.اداره ثبت لطف کننه به بعضیاکه فکراینده بچشون باشن...مثلا اسم بچش گذاشته سویچ.

    • بدون نام

      اسم هایی بسیار زیبا و با معنی هست

    • مجتبی منذر

      غیرازمحمد بقیه اسامی چه دختریاپسر ماهواره ای وبه تقلیداز اسامی استعماری وغربی وهجمه فرهنگی است . به هرحال تهاجم موفق بوده است .

      پاسخ ها

      • سهراب

        این اسمها اصل ایرانی هستند، ..

    • بدون نام

      من خودم ترک تبریزم ولی واقعا اسم های کردی زیبا هستن وپر معنا هر کدوم از این اسامی بالا دنیای معنی هستن فقط باید کسی یه کم تفکر کنه تا به این معانی ارزشمند برسه.
      واقعا باید به کرد های جهان بخصوص کرد های ایران افتخار کرد.

    • بدون نام

      ممنون از تعریفتون من لرم اسمم تیام ب معنی چشم هایم

    • بدون نام

      چقدر بچه میارن تو این شرایط اقتصادی

    • ناشناس

      حالا یک نفر معنی اسم های نام برده شده بنویسد ببینیم ب فارسی چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج