جاباما
۹۰۱۰۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تداوم کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در ۲۰۱۹

روند نزولی فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ ادامه یافته و ظاهرا عرضه تعداد معدودی گوشی ۵G نتوانسته مانع منفی شدن نمودار‌ها شود.

دیجیتو: روند نزولی فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ ادامه یافته و ظاهرا عرضه تعداد معدودی گوشی ۵G نتوانسته مانع منفی شدن نمودارها شود.

تداوم کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در ۲۰۱۹

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی گارتنر در بهار سال جاری ۳۶۸ میلیون موبایل در سراسر دنیا فروخته شده که نشانگر افت ۱.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این بازار در چارک اول ۲۰۱۹ هم افت ۲.۷ درصدی را تجربه کرده بود و پیش بینی گارتنر از ادامه این روند نزولی تا نیمه دوم ۲۰۲۰ حکایت دارد.

بیشترین کاهش در بازار گوشی پرچمدار رخ داده که به باور گارتنر ناشی از قیمت بالا، طولانی تر شدن چرخه تعویض و عدم ارائه قابلیت های جذاب در این دستگاه ها است.

بازار گوشی های هوشمند

در حالی که بازار چین در سه ماهه اول ۲۰۱۹ شاهد ۳.۳ درصد افت در فروش بود اینبار ۰.۵ درصد رشد داشته که ظاهرا بخشی از آن مدیون تخفیف در قیمت پرچمدارهای قدیمی بوده؛ سیاستی که هدف از آن آماده سازی شرایط برای تولید مدل های 5G عنوان شده است.

هند هم به عنوان یکی از بزرگترین بازارها از این موج منفی در امان نمانده است. در این شبه قاره کند شدن آهنگ تعویض فیچرفون ها با گوشی های هوشمند باعث شده میزان فروش نسبت به سال قبل ۲.۳ درصد کاهش پیدا کند.

در بین نام های برتر سامسونگ و هواوی عملکرد قابل قبولی داشته اند اما کاهش استقبال خریداران از گوشی های اپل کماکان ادامه دارد هرچند با معرفی سری آیفون ۱۱ احتمالا فروش کوپرتینویی ها بهتر خواهد شد.

بخش مهمی از موفقیت سامسونگ ناشی از عرضه مدل های میان رده و اقتصادی های سری M است. هواوی هم به واسطه تعویق تحریم ها و معرفی مدل های پرچمدار سری پی ۳۰ هنوز به درخشش در بازار گوشی های هوشمند ادامه می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج