۹۰۴۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۲
۲۰ نظر
۵۰۰۲
پ

تشریح نحوه حذف یارانه نقدی برخی خانوار‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آن دسته از خانواده ها که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر است مشمول حذف یارانه می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آن دسته از خانواده ها که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر است مشمول حذف یارانه می‌شوند.

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شناسایی و حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، گفت: در قانون بودجه امسال دولت مکلف به حذف یارانه سه دهک بالاتر شده است یعنی افراد با درآمدهای بالا که نیاز به دریافت یارانه ندارند، حذف شوند. برای تحقق این هدف آیین نامه اجرایی پیش بینی شده بود که به هیات دولت ارائه و تصویب شد و مقرر شد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه مسئول شناسایی دهک‌های بالا شوند و این اقدام از پایان شهریور انجام شود.

وی تاکید کرد: دولت حساسیت جدی دارد که با توجه به شرایط اقتصادی و فشارهایی که به طور طبیعی در اقشار متوسط و پایین جامعه است، ضریب خطا در انتخاب افرادی که مشمول دریافت یارانه نیستند به حداقل ممکن کاهش یابد و به هیچ وجه فشاری از این محل به طبقه متوسط و پایین وارد نشود. در همین راستا تلاش می‌کنیم با استفاده از توانایی استانداران، فرمانداران و بخشداران و بانک های اطلاعاتی به گونه‌ای عمل شود تا در حد ممکن به تکلیف قانونی عمل کنیم و فشاری به این افراد وارد نشود.

وزیر کار ادامه داد: در آیین نامه اجرایی سقف درآمدی معینی برای حذف یارانه وجود ندارد و نشان تمکن در سه دهک بالا میزان مصرف خانوارها است، آن دسته از خانواده ها که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر است مشمول حذف یارانه می‌شوند. این کار باید با احتیاط کامل انجام شود تا به مردم فشاری وارد نشود.

شریعتمداری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هم‌شأن سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در همه صندوق های بازنشستگی بحث همسان سازی بطور جدی مورد توجه است و در هیچ کدام از صندوق ها همسان سازی بطور متوازن صورت نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برای انجام این کار در صندوق بازنشستگی کشوری نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع بودیم که از این میزان در بودجه ۹۸ از اعتبار ۴۷۰ هزار میلیارد تومان مصوب بودجه، فقط سه هزار میلیارد تومان برای همسان سازی اختصاص یافته بود که با کاهش میزان بودجه به عدد ۳۸۰ هزار میلیارد تومان، طبیعتاً این اعتبار کمتر خواهد بود و به طور متوسط بیشتر از ۱۸ درصد نتوانستیم به همسان سازی حقوق اقدام کنیم.

وزیر کار تصریح کرد: حق با بازنشستگان کشور است و امر همسان سازی لازم و ضروری است. و دولت مکلف به انجام آن است؛ طبیعتاً به محض اینکه توانایی پرداخت این اعتبار وجود داشته باشد، ما نسبت به این موضوع با جدیت کامل عمل خواهیم کرد.

شریعتمداری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اصلاح بیمه خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگاران با توجه به سختی کار مورد توجه نظام بیمه‌ای هستند و ما نیز تلاش می‌کنیم متناسب با نیازهای انجمن صنفی در رفع مشکلات این قشر از جامعه عمل کنیم. من با حضور در جلسه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران، از اعضای این انجمن خواستم مشکلاتی که با توجه به قوانین موجود می توانیم مرتفع کنیم را اعلام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی میشه خودت ودامادت ازصحنه سیاسی حذف شوید

      پاسخ ها

      • عجب دنیایی

        بنده چند تا چک برگشتی دارم امروز کل حسابهای منو بستن حساب یارانه رو مسدود کردن این هم از نظام بانکی شما

    • بدون نام

      جناب شریعتمداری درعین حال که ازایشون سوال میشودهمسان سازی بازنشستگان تامین اجتمایی چه شد هم حاضرنیستند اسمی ازتامین اجتمایی بزبان بیاورند.میگن بازنشستگان کشوری.آقامگرماآدم نیستیم.لااقل بگو تامین اجتمایی که دلمون خوش بشه.

      پاسخ ها

      • عابد

        تــــــــــامین اجتماعی ،،،،،،برادر ،وقتی ده سطر هم تعریف وتمجیدبشه در جمله آخربگه ،،،اما اعتبار نداریم ،،،همین سه کلمه همشو باطل میکنه ،،دیگه هیچ فرقی بین گفته شده وگفته نشده ،،،نیست

      • بدون نام

        آخه برای چی تونه الکی دلتون خوش بشه، فعلا طبق روال قدیم پیش بروید بهتره ...

      • بدون نام

        خوبه شما چک داری، من فقط با این یارانه امرار معاش میکنم یک عایله نه نفره بی یارانه جیکار کنیم

    • بدون نام

      فقط به افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي و زنان سرپرست خانوار بديد بقيه رو از دم قطع كنيد

    • گنزق

      مصرف چی ؟؟؟؟ مواااد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما یک صدم خودش حقوقمون نیس یارانه مون رو یکساله قطع کردن

    • عسل

      بعد از کجامیخوان بفهمن ؟ مگه کسی هم هست هنوز یارانه بگیره ؟

    • عابد

      همسانسازی مورد توجه هست امممــــــــا پول نیست ،،دیگه کجاش مورد توجه هست ،،

    • بدون نام

      باز نشستگان لشکری روهم یاد کنید بزک نمیر بهار میاد انشاالله

    • بدون نام

      این وزیر از اول وزارتش فقط حرف زد وشعار داد و مدام از کلمه اشالله وماشالله گفت ودر عمل کسی یک مورد عملکرد به نفع مردم ندید ...از قیمت خودرو و لوازم خانگی وقیمت قطعات یدکی خودرو مشخصه چقدر وزیر کارآمدی داره این وزارتخانه .به به وچه چه .

    • محمد

      بااین وضع گرانی بازار و گران شدن روز افزون قبض های آب و برق گاز و تلفن و...خجالت نمی کشید صحبت از قطع یارانه مردم بدبخت میکنید؟هروقت حقوق های نجومی آقا زاده هاتان و دور و بری هاتان را قطع کردید و اصلاح کردید و هروقت طرح نظام هماهنگ حقوق را اجرا کردید بله بیایید این صدقه هاراقطع کنید . یعنی میخواهید مردم دیگه آب و برق و گاز هم استفاده نکنند؟ خجالت بکشید!! اصلا چرا نمیری تو آقای شریعتمداری استراحت کنی؟مگر بازنشسته نشدی؟هرچی یادمه اقتصاد مملکت را شما داغان کردی و ول کن هم نیستی؟؟؟

    • بدون نام

      بازنشستگان کشوری ولشگری را بدبخت کردید.

    • علی اکبری

      منظور از مصرف زیاد چیست؟مگر میشود با ماهی دو میلیون مصرف زیاد داشت؟مدرکتون رو از کجا گرفتید آقای وزیر چون ریاضی شما خیلی ضعیفه چند خریدید

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه.حق مردم رو نمیدین.حذف میکنین
      حق مردمه براچی حذف میکنین

    • سید

      خیلی جالبه کار به درآمد ندارند.ما که درآمد بالایی نداری حقوق کارگری.هرکس مصرفش بالا باشه یعنی پولدار و یارانش حذف میشه.از امروز به خانواده ام میگم خورد و خوراک سهمیه بنده شده یه وقت یارانمون قطع نشه

    • بیزن نیک فر

      باسلام لظفا کل یارانه ها را قطع کنید چون این یارانه جز نکبت برای مردم سودی نداشت ولی دولت مردانه
      قول بدهندکه ما شاهد گدایی در سراسر مملکت نباشد نه اینکه این بول ها دولار و از مملکت خارج شود

    • شاهرخ

      گذشته از اینکه با انشاالله و ماشاالله هیچ کاری درست نمی شود ایشان نگفته مصرف چه چیزی زیاد باشه یارانه قطع میشه چون مصرف داریم تا مصرف مصرف تریاک یه چیزه مصرف بنزین یه چیز دیگه مصرف اشکنه یه چیزه مصرف بره کباب چیز دیگه تا آخرش بگیر و برو جناب وزیر البته میتونی به داماد ،دختر،نوه کیا خواهر زاده ات محول کنی چون مصرف اینا خیلی زیاده پس مصرف کنندگان رو می شناسند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج