adexo3
۹۰۴۶۹۰
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

ایران احتمال دیدار ترامپ و روحانی را رد کرد

«علیرضا میریوسفی»، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را رد کرد.

خبرگزاری فارس: «علیرضا میریوسفی»، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را رد کرد.

پیش از این خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا ادعا کرده بود واشنگتن پیشنهادی را برای دیدار میان روحانی و ترامپ در حاشیه نشست مذکور مطرح کرده است.

علیرضا میریوسفی درباره گزارش «کیودو» گفت: «این خبر جعلی است. ما چنین درخواستی دریافت نکرده‌ایم و احتمالی برای دیدار میان دو رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وجود ندارد.»

ترامپ در روزهای گذشته چندین بار گفته که قصد کاستن از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

دولت آمریکا در روزهای گذشته چندین دور تحریم جدید علیه ایران وضع کرده است. خزانه‌داری آمریکا در یکی از این تحریم‌ها ۱۶ شرکت، ۱۰ فرد و ۱۱ نفت‌کش را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

دولت ترامپ از یک سال پیش به صورت یکجانبه و علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی و پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره توافق موردپسند آمریکا، فشارها به تهران را از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی، لغو معافیت‌های نفتی و درج نام سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، افزایش داد.

مقامات ایران بارها در مناسبت‌های مختلف اعلام کرده‌اند که با آمریکا مذاکره نخواهند کرد. حسن روحانی هفتم آبان سال ۱۳۹۶ در سخنانی در مجلس شورای اسلامی درباره بدعهدی آمریکایی‌ها گفت، «امروز آمریکایی‌ها به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام مذاکره می‌دهند که با ما مذاکره کن‌؛ مگر دیوانه شدند که با شما مذاکره کنند؛ شما مذاکره دیروز را علنی زیر پا می‌گذارید و به مذاکره امضا شده‌ای که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بی‌اعتنا هستید»

علی‌رغم ابراز تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران، مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند تا زمانیکه واشنگتن سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر ندهد با این کشور وارد مذاکره نخواهند شد.

اواخر خرداد ماه امسال، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن در سفر خود به ایران و در دیدار با مقام معظم رهبری گفته بود: «من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم». رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به نخست‌وزیر ژاپن گفت: «ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد».

اخیراً نیز «محمد کاظم سجاد پور» معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» تأکید کرد که به آمریکا اعتماد نداریم و امکان گفت‌وگو با چنین کشوری وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر ما واقعا قصد مذاکره نداریم پس چرا وقت تلف میکنیم که فشار اقتصادی به مردم بدبخت بیشتر از این بیاد... چرا تکلیف رو یکسره نمیکنیم .. یا رومیه رومی یا زنگی زنگی.. به نظرم این لوس بازیها رو کنار بگذاریم و آخرین اولتیماتوم را به آمریکا بدیم و بهش بگیم تا ۷ روز اگر تمام تحریمها برداشته نشد ما به اسرائیل و عربستان و بحرین حمله میکنیم و در عرض ۱۲ ساعت آنها رو با خاک یکسان میکنیم بهترین راه حل با آمریکا قلدر بودنه و میدونم همشون مثل سگ میترسند .. وقتی این اعلامیه رو پخش کنیم اول از همه نتانیاهو التماس میکنه که تحریمها برداشته بشوند وسلام .. مطمئن باشید هیچ جنگی هم اتفاق نمیوفته... اگر اعلام حمله کنیم و آمریکا بفهمه دیگه چیزی برای از دست دادن نداریم مثل سگ التماس میکنه

    • ف

      بایدهم نداشت باشید آخه کم دارید میخورید به فکرمردوم که نیستیدکه

    • شیری

      حالا برای این که غرور ترامپ زیاد خدشه دار نشه گناه داره ی عکس اشکالی نداره. فقط ی عکس نه مذاکره و باج خواهی

    • بدون نام

      اخر این کی هست نظر میده هر کی از ننه اش قهر میکنه میاد در این مورد نظر میده

    • بدون نام

      ترامپ از فوتوشاپ استفاده کن یه عکس بساز تمومش کن گندشو در اوردی......

    • کهنه سرباز وطن

      چک مذاکره ترامپ و دولتش بی محل است هیچ آدم عاقلی روی چک بی محل حساب نمیکند و معامله نمیکند ترامپ عادت دارد چک بی محل بکشد

    • بدون نام

      خدارو شکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بذار بره ببینه حرف حسابش چیه شاید با هم توافق کردند ترامپ شد وزیر آموزش وپرو ش مون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج