اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۰۷۸۲
۹ نظر
۵۱۳۰
۹ نظر
۵۱۳۰
پ

جزییات قتل هولناک دختر ایرانی در ایتالیا

پلیس ایتالیا مشغول تحقیق درباره قتل دختر ایرانی است که بدن بی جانش شنبه در ونیز کشف شد. مهتاب ساوجی ۳۰ ساله یک سال و نیم پیش برای تحصیل در رشته هنر راهی شهر میلان شد تا در آکادمی بررا طراحی صحنه بخواند.

جزییات قتل هولناک دختر ایرانی در ایتالیا





روزنامه هفت صبح: پلیس ایتالیا مشغول تحقیق درباره قتل دختر ایرانی است که بدن بی جانش شنبه در ونیز کشف شد. مهتاب ساوجی 30 ساله یک سال و نیم پیش برای تحصیل در رشته هنر راهی شهر میلان شد تا در آکادمی بررا طراحی صحنه بخواند. یک روز پیش از این اتفاق، پلیس میلان تحقیقات خود را درباره گم شدن مهتاب آغاز کرده بود چون دوستانش می گفتند سه روز تمام از مهتاب بی خبر هستند و تلفن همراهش هم خاموش است. همکلاسی هایش هم می گفتند او در اقدامی بی سابقه سر کلاس های درس دانشکده حاضر نشده است. سرانجام یک راننده تاکسی 270 کیلومتر آن طرف تر در ونیز به پلیس گزاررش داد جسد بی جان دختری را روی آب پیدا کرده است. تطبیق اثر انگشت نشان داد او همان دختر گمشده ایرانی است.

قتل در میلان، کشف جسد در ونیز

پزشکی قانونی بعد از معاینه اولیه اعلام کردکه دو روز از مرگ مهتاب گذشته است و جسد حداقل چهار ساعت روی آب شناور بوده است. پلیس محلی میلان و ونیز اولین اظهارنظرهای رسمی را به رسانه های ایتالیایی مثل کوریرا دلاسره و ونیز امروز ارائه دادند. به گفته آنها مهتاب دو روز قبل حوالی ساعت 14 در میلان به قتل رسیده است و قاتل یا قاتلان قصد داشته اند با انتقال جسد او از آپارتمانش به ونیز به هر نحوی که شده ماجرا را مخفی کنند. فاصله زیاد ونیز تا میلان ابعاد پیچیده ای به ماجرا داده بود و افکار عمومی توجه ویژه ای به این ماجرا داشت.

جزییات قتل هولناک دختر ایرانی در ایتالیا

خبر با سرعت توسط شبکه تلویزیونی رای ایتالیا، سایت های کوریرا دلاسره و ونیز امروز مخابره می شد و حتی روی صفحه خبری یاهو در ایتالیا به نمایش درآمد. دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا و دوستانش در ایران هم پیگیر ماجرا بودند. این در حالی بود که مهتاب دوستان زیادی در ایتالیا نداشت.

انجام تحقیقات اولیه

پلیس ایتالا پس از انجام بررسی های اولیه دو هندی را به اتهام قتل بازداشت کردکه یکی از آنها پسری ۲۸ ساله با نام راجش وار، باربر هتل و دیگری دختری ۳۰ ساله به نام گاگاندیپ کائور پیشخدمت یک رستوران است. ساوجی نزدیک به یک ماه با این دو نفر همخانه بود و پلیس در ابتدا از طریق همین دو نفر متوجه گم شدن مهتاب شده بود اما هر دو نفرشان گفتند هیچ اطلاعی از سرنوشت دختر ایرانی ندارند. پلیس تنها پس از انجام تحقیقات گسترده روی خط موبایل مهتاب و استفاده از فیلم های گرفته شده توسط دوربین های ایستگاه قطار مرکزی ونیز، موفق شد معمای قتل را حل کند.

تلاش برای فرار از عدالت

پلیس می گوید به طور حتم دو همخانه هندی مهتاب، قاتل او هستند و برای این ادعای خود مدارک محکمی دارد. آنها برای اولین بار به ضدو نقیض گویی های راجش وار و گاگاندیپ کائور مشکوک شدند. همسایه ها هم گفتند چند شب قبل از خانه شان صدای مشاجره شنیده اند. با اینحال هر دوی آنها همچنان تلاش کردند ماجرا را مخفی کنند: «روزی که به خانه آمدیم جسد مهتاب را در اتاقش پیدا کردیم؛ چون خارجی بودیم، ترسیدیم پلیس حرف مان را باور نکند به همین خاطر جسد را داخل چمدانی گذاشتیم و می خواستیم به دریاچه بیندازیم اما چون جمعیت آنجا زیاد بود نتوانستیم و جسد را در کانال آب انداختیم. بعد هم به میلان برگشتیم. قتل کار ما نیست.»

وکیل متهمان هم تلاش کرد موکلانش را از قتل تبرئه کند و حتی مدعی شد مهتاب به دلیل مصرف زیاد الکل جان خود را از دست داده است اما پزشکی قانونی این ادعا را رد و علت مرگ مهتاب را خفگی اعلام کرد. مطابق نظریه پزشکی قانونی مهتاب ابتدا خفه و بعد جسدش به آب انداخته شده است.

چگونگی قتل

دختر و پسر هندی بالاخره پس از روبرویی با یک راننده که آنها را در ونیز سوار تاکسی خود کرده بود مجبور به اعترافشدند. تصویر محوی که از دورین های ایستگاه قطار ونیز گرفته شده بود نیز هر دوی آنها را در حال حمل یک چمدان بزرگ نشان می داد. آنها به پلیس گفتند ابتدا او را در منزلش با بالش خفه کرده اند، سپس با قرار دادن جنازه در یک چمدان با قطار جسد را به شهر ونیز رسانده اند و با کرایه یک تاکسی تا کنار کانال آب، جنازه را در دقایق اولیه صبح دوشنبه در آب رها کرده اند.

آنها انگیزه قتل را اختلاف مالی ذکر کردند و به پلیس گفتند مشاجره قبل از حادثه به خاطر این رخ داده که مهتاب قصد داشته ۳۰۰ یورویی را که به عنوان کرایه آپارتمان در اختیارشان قرار داده، پس بگیرد و به آپارتمان دیگری منتقل شود. این در حالی است که راننده آنها در ونیز شهادت داده قاتلان حاضر شده اند بابت رساندنشان از ایستگاه ونیز به کانال آب که مسیر بسیار کوتاهی است، در کمال ناباوری ۵۰۰ یورو بپردازند. مهتاب دو ماه پیش آپارتمان خود را در میلان تغییر داده بود و در کنار گاگاندیپ کائور زندگی می کرد اما از بودن در آنجا رضایت نداشت، به همین خاطر قصد داشت ۳۰۰ یوروی خود را پس بگیرد و به آپارتمان یکی از دوستان ایرانی اش برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقشه با این وضع حجاب مسخره اش ، تا باشه دیگه اینا برای تحصیل اونم رشته هنر ( که بعد از فارغ التحصیلی برن تو شبکه من و تو فعالیت کنن) نرن خارج

      پاسخ ها

      • یه بنده خدا

        چقدر آدم باید بدبخت باشه و آنقدر عقده تو دلش داشته باشه که همچین نظری راجع به مرگ یه جوون بده

      • امین

        واقعا بره خودم متاسفم با کسی مثه تو هموطنم؛ خیلی بدبختی.

      • یک دوست

        واقعا حیف اسم انسان برای امثال تو
        جوون مردم مثل دسته گل کشته شده
        لال بشی ایشالا سنگدل
        خدا به خانوادش صبر بده.

      • مهدی

        به نظر من حجاب اون دختر خیلی انسانی تر طرز تفکر تو و امثال تو بود.

    • بابك خرم دين

      چه اتفاق درد ناكي... خدا همه آدماي وحشي صفت نابود كنه

    • فرشید

      برترین ها مطمئنی علت مرگش اختلاف مالی بوده من تو سایتا چیز دیگه ای خوندما

    • بدون نام

      كاربر عزيز و محترم واقعا برات متاسفم كه مرگ يك جوان رو به اين راحتى توجيه ميكنى تنها به خاطر اينكه حجابش كامل نيست من خودم كاملا محجبه هستم ولى وقتى چنين نظرى رو مى بينم به ايمان مردم شك مى اورم مگر نه اين كه توى معتقد در روز بارها مى خوانى لا اكراه فى الدين٠٠٠٠ پس تو از اين چه چيزى درك كردى. پس چگونه فردا مى خواهى از مال و ناموس اين مملكت دفاع بكنى؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر16:05نه فقط حرفت میخوام کل وجودت رو طلا بگیرم ... احسنت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج