۹۰۸۷۴۹
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

ابتکار: اجرای ۹ ماه مرخصی زایمان اجباری است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تعیین اعتبار قانون افزایش طول مدت مرخصی زایمان زنان، در دولت و تصویب آن خبر داد و گفت: یک رای وحدت رویه نیز برای عملیاتی شدن این مصوبه داده شده است و با به جریان افتادن آن، این مصوبه برای تمام دستگاه های کشور و بخش خصوصی لازم اجرا می شود.

خبرآنلاین: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تعیین اعتبار قانون افزایش طول مدت مرخصی زایمان زنان، در دولت و تصویب آن خبر داد و گفت: یک رای وحدت رویه نیز برای عملیاتی شدن این مصوبه داده شده است و با به جریان افتادن آن، این مصوبه برای تمام دستگاه های کشور و بخش خصوصی لازم اجرا می شود.

معصومه ابتکار روز چهارشنبه در خصوص اجرای ۹ ماه مرخصی زایمان زنان در ادارات دولتی و بخش خصوصی افزود: اجرای این مصوبه اجباری است و تمام کارفرماها موظف به عمل به آن هستند اما متاسفانه در برخی موارد شاهد عدم انجام آن به ویژه در بخش خصوصی هستیم.

ابتکار از تعیین اعتبار برای این مصوبه در دولت خبر داد و افزود: اعتبار اجرایی شدن مصوبه ۹ ماه مرخصی زایمان زنان شاغل در دولت درنظرگرفته شده است و به زودی نیز تصویب خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک رای وحدت رویه نیز برای عملیاتی شدن این مصوبه داده شده و با به جریان افتادن آن، این مصوبه برای تمامی دستگاه های کشور و بخش خصوصی لازم اجرا می شود.

معاون امور زنان و خانواده افزود: در صورتی که هر یک از دستگاه های خصوصی این مصوبه را اجرا نمی‌کنند، بانوان باید نسبت به آن شکایت کرده و حق خود را از کارفرما بگیرند. قانون در این زمینه بسیار خوب است اما متاسفانه در برخی موارد شاهد عدم اجرای آن هستیم.

ابتکار در خصوص قانون تسهیل ازدواج نیز اظهار داشت: مشکل اصلی در اجرای این قانون عدم تامین بودجه است. تقاضای ما تامین بودجه و اجرای آن به منظور رفع موانع ازدواج جوانان است.

وی درباره عملکرد معاونت زنان به عنوان نهاد متولی حوزه خانواده، برای اجرای این قانون، بیان کرد: متولی اصلی پیگیری این قانون وزارت ورزش و جوانان است و معاونت زنان وظیفه ای در این باره ندارد؛ امیدواریم تلاش های وزارت ورزش برای اجرا شدن این قانون نتیجه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر حسین

      خیلی از شرکتها ماه به ماه دارن قرارداد میبندن.چه مرخصی؟فقط دروغ میگن.قانونی که تو شرکتهای دولتی اجرایی نمیشه چجوری میخواد تو شرکت خصوصی عملی بشه؟

    • حمیدرضا آقائی

      خود تامین اجتماعی 6 ماه بیشتر حقوق به زنان تازه مادر نشده نمیده و میگه برای 3 ماه دیگرش باید بروید دیوان عدالت اداری شکایت کنید. آنجا هم اکثر درخواست ها را به علت عدم بستری یا عدم وخامت حال مادر یا نوزاد رد میکنه. این کار را همین نیمه اول امسال با ما کردند. بیچاره کارفرما تا پایان 9 ماه هم با ما راه ا مد و برگشت به کار را هم خودش اعلام کرد تا سابقه مخدوش نشه. ( قابل توجه خانم ابتکار، مدارکش هم موجوده)

    • بدون نام

      اجحافه به شاغلان اول انقلاب تا کنون * من با بچه دوماهه رفتم سرکار
      حق ما خورده شده با اون همه سختی که کشیدیم

    • بدون نام

      با حرف شما که اجرا نمیکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج