adexo3
۹۱۱۷۱۷
۵۴ نظر
۵۰۰۴
۵۴ نظر
۵۰۰۴
پ

انجام عمل زایمان رایگان، جریمه‌ی کشفِ حجاب

دادرس شعبه چهارم دادگاه عمومی بخش چهارباغ در خصوص انتشار فیلمی که در آن فردی با رفتن بر روی خودرو پلیس اقدام به کشف حجاب کرده بود گفت: بر خلاف رویه قضایی که بعضاً کشف حجاب را در زمره اقدامات تبلیغی علیه نظام تلقی کرده‌اند، دادگاه این موضوع را از مصادیق جرایم امنیتی تشخیص نداده و مجازات وی را با هزار و ۸۰ ساعت خدمات عمومی رایگان از طریق ارائه خدمات رایگان ویزیت و مشاوره پزشکی در شهر و انجام عمل پزشکی زایمان رایگان دو بار در ماه جایگزین کرد.

ایسنا: اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک نفر با رفتن بر روی خودرو پلیس راهور، به تصور اینکه دستور توقیف خودروی وی به دلیل وضعیت حجاب صادر شده است، اقدام به کشف حجاب کرده بود.

رسول احمدزاده، دادرس شعبه چهارم دادگاه عمومی بخش چهارباغ در استان البرز در خصوص این پرونده اعلام کرد: حسب گزارش مراجع انتظامی، خودروی متهم در سیستم دارای دستور توقیف بوده است و ماموران راهور نسبت به متوقف نمودن خودرو اقدام می‌کنند، متهم(مالک خودرو) ضمن عدم همکاری با مأموران راهور اعلام می‌دارد که دستور توقیف خودرو به علت بدحجابی بوده و من مخالف این کار هستم و اجازه توقیف نمی‌دهم.

احمدزاده ادامه داد: متهم پس از پایان بحث و جدل با پلیس از قسمت جلوی خودروی راهور به روی سقف آن رفته و ضمن برداشتن شال از سر خود، با خطابه خواندن و مذمت اقدام مأموران راهور، اقدام به تاباندن شال با دست راست می‌کند که در نهایت با دخالت همسر متهم و درخواست از وی برای خاتمه دادن به رفتارهای هنجارشکنانه از سقف خودرو پایین می‌آید.

وی افزود: این پرونده پس از ثبت، برای رسیدگی دادگاه عمومی بخش چهارباغ ارجاع شده است که دادگاه ضمن اعلام ختم دادرسی با استعانت از خداوند متعال، با تکیه بر شرف و وجدان و با توجه به محتویات پرونده و ادله موجود، راجع به اتهام متهم، دایر بر تظاهر به عمل حرام(کشف حجاب و تاب دادن روسری بر روی ماشین پلیس) و تمرد نسبت به مأموران حین انجام وظیفه(عدم توجه به دستوران پلیس و ممانعت از توقیف خودرو) با بررسی موضوع و اخذ دفاعیات متهم ضمن احزار اصل موضوع بر خلاف رویه قضایی که بعضاً کشف حجاب را در زمره اقدامات تبلیغی علیه نظام تلقی کرده‌اند، موضوع را از مصادیق جرایم امنیتی تشخیص نداده و حجاب را صرفاً در یک رویکرد فرهنگی و تربیتی، عاملی برای امنیت زن در جامعه می‌داند و رفتار متهم را در قالب جرایم علیه اخلاق دسته‌بندی می‌کند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: البته قابل ذکر است که در نظام حقوقی ایران هر عمل حرامی مستوجب کیفر نیست و این دادگاه به عنوان نماینده قضایی حاکمیت، خود را ممنوع از مداخله در حریم خصوصی و حوزه اخلاق فردی می‌داند، اما تظاهر به عمل حرام قطعاً جرم بوده و مستند به اصل ۱۶۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع ابهام از اعمال حرام و تطبیق رفتار(کشف حجاب) با گزاره‌های شرعی براساس همه نظریه‌های ناظر به فتوای معیار در تشخیص فتاوای معتبر برای نمایان ساختن بیش از وجه و کفین زن حکم به حرمت داده شده است و در موضوع پرونده به این رفتار حرام از طریق تاباندن روسری و بالا رفتن بر روی خودروی پلیس راهور وصف تظاهر نیز افزوده شده است.

این مسئول تصریح کرد: از سویی همین رفتار موجب تحقق عنوان مجرمانه دیگر (تمرد) از طریق مقاومت نسبت به مأموران در جهت جلوگیری از توقیف خودرو شده است. حال با عنایت به مراتب فوق و با توجه به اقرار صریح و نادمانه متهم و همچنین رویت تصاویر و فیلم ضبط شده از ایشان، دادگاه به استناد ماده ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی اتهامات نامبرده را محرز و مسلم می‌داند و در مرحله کیفردهی، عناوین اتهامی فوق را مصداق تعدد معنوی دانسته و با در نظر داشتن مجازات اشد به استناد بند سوم ماده ۶۰۷ از قانون مجازات اسلامی، حکم به تحمل یک سال حبس تعزیری صادر و اعلام می‌دارد.

وی ادامه داد: سپس با توجه به بند ت ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی و در نظر داشتن وضعیت فردی و اجتماعی متهم و صلاحیت علمی و تخصصی وی(پزشک متخصص زنان) در جهت گزینش کیفر مناسب و پرهیز از حبس غیر از موارد ضروری و توجه به اهداف رویکردهای ترمیمی به بزه به استناد ماده ۶۴ و ۶۷ بندهای پ و مواد ۸۳ و ۸۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات وی را با هزار و ۸۰ ساعت خدمات عمومی رایگان از طریق ارائه خدمات رایگان ویزیت و مشاوره پزشکی در شهر چهارباغ به مدت یک روز در هفته(چهار ساعت) و انجام عمل پزشکی زایمان رایگان(دو بار در ماه) با اولویت افراد فاقد بضاعت مالی و مقید به حجاب شرعی کامل(مورد تایید از سوی کارگروه مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و دفتر نماینده ولی فقیه در چهارباغ با نظارت واحد اجرای احکام کیفری) جایگزین می‌نماید.

احمدزاده افزود: علاوه بر آن مستند به ماده ۸۷ قانون مجازات اسلامی و همچنین بند ز ماده ۲۳ آن قانون نامبرده ملزم به تألیف یک مقاله پژوهشی به شیوه مطالعه آماری و مصاحبه و جمع آوری داده‌های تجربی با عنوان «نرخ التزام پزشکان زن به حجاب شرعی در ایران» شده و ملکف است ظرف دو سال گواهی پذیرش قطعی با نسخه چاپ شده آن در نشریات معتبر علمی تأیید شده از سوی وزارت علوم(رتبه خلی خوب یا خوب) را به واحد اجرام احکام کیفری تسلیم نماید.

وی در پایان گفت: در صورت تعذر از اجرای مجازات جایگزین و یا تخلف از اجرای آن و یا با مانع روبرو شدن اجرای تمام یا بخشی از آن و عدم امکان رفع مانع به واسطه رفتار عمدی محکوم، مجازات اصلی(حبس) اجرا خواهد شد. این رأی حضوری بوده و ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در دادگاه‌های تجدید نظر استان البرز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر کی خوند ی خلاصه بگه ما هم بفهمیم
      خیلی طولانیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهار ساعت در هفته ویزیت رایگان دوبار در ماه عمل رایگان افراد محجبه و بی بضاعت رو انجام بده به جای حبس و جریمه ،چون ایشون پزشک زنان هستن،علت جرم هم رفته رو ماشین پلیس کشف حجاب کرده همین

      • مریم ب

        طرف متخصص زنان بوده ماشینش توقیف میشه خودش فکر میکرده بخاطر کشف حجاب بوده ، برا همین میره رو ماشین پلیس می ایسته و شالشو برمیداره و سرصدا میکنه، محکوم شده به اینکه هفته ای یه روز 4ساعت رایگان ویزیت کنه و ماهی دوتا زایمان طبیعی رایگانم نظارت کنه

      • بدون نام

        مردم رو عصبی کردین بسه دیگه

      • بدون نام

        نیاز به جراحی مجانی داشتند

      • بدون نام

        پلیس که نباید پا به پای مردم بیاد وقتی عصبانی هستند چرا آموزش نمی بینند د رست

      • بدون نام

        ولی تصور کن طرف دکتر متخصصه،رفته مثل لات و لوتها روی ماشین پلیس وایساده شالشو میچرخونده و عربده کشی!(برا حجابش نمیگم لات و لوت واسه شال چرخوندن و حرکاتش میگم)خیلی زننده نیست؟دکترا قبلا یه شخصیتی داشتن برا خودشون

    • یک ایرانی

      ملت رو دیوانه کردن . پزشک مملکت خل شده از دست شما .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پلیس باید آستانه تحملش رو بالا ببره

      • بدون نام

        بله خل ودیوونه شدندکه اززمان دستورنصب کارت خوان وپرداخت مالیات به مانندهمه مردم هست

      • بدون نام

        دقیقا،از غصه ی نصب کارتخوان دارن خل و چل میشن

    • بدون نام

      دانشجویان پزشکی دختر ۹۹ درصدشون از اول از بد حجابترین دختران دانشجو هستند . چرا پروسه جذب دانشجوی پزشکی دختر از محجبه ها انتخاب نمی شوند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا چه چیزایی که نمیشنویم اخه پزشکی چه ربطی به حجاب داره جون هر کی دوس دارید یکم فکر کنید بعد نظر بزارید

      • دونالد ترامپ

        چون اونها فقط در بحث کوتاه کردن سيبيل مهارت دارند

      • دونالد ترامپ

        چون اونها فقط در بحث کوتاه کردن سيبيل مهارت دارند

      • حمزه

        خخخخ پس گفتی با رتبه نهصد هزار رو الان پزشکی میگیرن

      • بدون نام

        حجاب ، دانش و استعداد میاره؟؟ به حق چیزای نشنیده! مثلا تو میخوای دکتر بری بین دکتر کار بلد بی حجاب و بی سواد با حجاب کدومو انتخاب می کنی؟؟

      • بدون نام

        کاش فقط بد حجاب بودند

      • بدون نام

        چرا شماها منقرض نمی شید؟

      • بدون نام

        چون به جای اینکه خووشونو لای پارچه بپیچن درسشونو میخونن نه اینکه مخشون فقط درگیر محرم نامحرم باشه

      • بدون نام

        من محجبه ام ولی با این نظر خیلی مخالفم،پزشک ،معلم و کلا تخصصهای مختلف جامعه باید براساس توان علمی و سلامت روان انتخاب بشه نه بر اساس ظاهر و حجاب،ولی با نظر 15:46هم مخالفم،اینطور حرف زدن اصلا به نظرم جالب نیست،یعنی هر کس حجاب داره نمیتونه درسشم خونده باشه و موفق باشه؟من به قول شما خودمو لای پارچه میپیچم و محرم نامحرمم برام مهمه ولی درسمم خوندم موفقم هستم،نه مثل اون دوستمون که از اون طرف بوم افتاده نه مثل شما که از این ور بوم افتادی

    • بدون نام

      بس جریمه اختلاس گرها تون چیه فقط حجاب شده دین وایمان ومسلماننی اگه دین فقط اینه نباشه بهتره

    • مجیدنیاکان

      سلام.باید به این قاضی احسنت گفت چرا که نوع مجازات تعیین شده خود بر گرفته از درک صحیح دین و احکام لست و باعث هدایت میشود نه اینکه بدتر و جری تر شوند.

    • صبا

      کاش همینقدر قاطعیت وقانون دربرابر اختلاسگران واموال بیت المال خورها اجرامیشد

    • بدون نام

      سه پاراگراف آخرو خواستین بخونین یه قندون قند و یه پارچ آب دم دستتون باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه قندوق قندم جواب نمیده والا. یه کله قندم کمه واسش

    • بدون نام

      واسه منم حکم توقیف داره ولی قبلا هیچ اس ام اسی نیومده که مثلا حجاب نداشتی!!!
      ولی ماموره گذاشت برم...

    • بدون نام

      یعنی توهین تا کجا که ماشینتو توقیف کنن چون روسری سرت نداشتی
      چون اعتقاد به روسری نداری!
      یعنی قشنگ له کردن کرامت انسانی زنو با این افکار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا کرامت انسانی زن رو شما له کردین با بی احترامی به مادر همسر و خواهرانتون

      • بدون نام

        الکی با مساله حجاب قاطیش نکنید لطفا

      • بدون نام

        کرامت انسانی زن رو اون زنی له میکنه که مثل الوات از ماشین میره بالا و شال میچرخونه و دلقک بازی درمیاره،موافق حجاب اجباری نیستم ولی موافق ولنگاری و لات بازیم نیستم،هیچ وقت یاد نمیگیرید حد وسط و نگه دارید،یا افراط یا تفریط

    • بدون نام

      شارلاتان تر از زن ایرانی هیجا نیس حالا برو مفتی بچه بزا

      پاسخ ها

      • مهدی

        حالت خوبه تو ؟؟؟

      • زن ایرانی

        عجب بی وجودی ، برای چون تو متأسفم

      • دونالد ترامپ

        افغاني برو سايت خودت

    • بدون نام

      فکر کردین کار اجباری باشه درست انجام میده الان اون ویزیت و عمل رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولم میگیرن درست انجام نمیدن

    • بدون نام

      چرا انقدرحکم های سنگین لا اکراه فی الدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدتبین الرشد من الغی...........والذین کفرو اولیاوهم الطاغوت .........اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون

      • بدون نام

        یه آیه از قرآن یاد گرفتید هی میگید،لا اکراه فی الدین مال اصل دینه یعنی تو نمیتونی یقه ی منو بگیری بگی باید دین داشته باشی یا مسلمون شی،ولی وقتی دین اسلامو پذیرفتم باید همه چیزشو بپذیرم نه این که هر چی به نفعم بود قبول کنم هر چیم مورد پسندم نبود بگم لا اکراه فی الدین!این که دیگه دین نیست مسخره بازیه

    • نرگس

      چه مجازاتی!!!

    • بدون نام

      چه حکم باحالی،احسنت بر قاضی

    • بدون نام

      نرخ التزام پزشكان به حجاب در ايران.... عجب مقاله اي، حتما ISI چاپ ميشه! خانوم دكتر اگه روسريتو يه كمي جلو ميكشيدي لازم نبود چرنديات مقاله كني.

    • بدون نام

      احترام پزشکان را داشته باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پزشکان خودشون احترام خودشونو ندارن شما نمیخواد براشون حرص بخوری

    • بدون نام

      حجاب اولا شده بر گناهان کبیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لباس تن کردن اولین نشانه ی انسانیته

      • بدون نام

        دقیقا

    • ذ

      یعنی دکتری مامایی چیزی بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متخصص زنان بوده

    • بدون نام

      حداقل 5 سال برایش صادر کنید.

    • جوان بیکار ایرانی

      فردا حکم اعدامش رو هم میدن

    • آدم

      کاری ندارم به کاری که این خانم کرده ولی حکم قاضی به نظرم بسیار عاقلانه بوده. اینکه به جای زندانی کردن فردی که نقش مهمی در جامعه ایفا میکنه نه تنها این خانم بلکه هر انسان متخلفی که خدمتی این چنین به جامعه میکنه ، به این دسته افراد صرف نظر از تخلفی که کردند به صورتی حکم داده بشه که به جای حبس اونا، کاری کنند که هم خدمت به جامعه باشه هم انسان دوستانه باشه هم ثواب داشته باشه.

    • آزاد

      مگر دیگر عزیزان این کشور هم حجاب اجباری را از سر بر نداشتند ،چطور به اونا جرم امنیتی زدید ،بسه این همه تبعیض و قانون را به نفع پولدار ظبط کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج