جاباما
۹۱۰۴۱۵
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

یارانه ۲۰۰هزار نفر به صورت آزمایشی حذف شد

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ از حذف آزمایشی یارانه ۲۰۰هزار نفر از افرادی که توان مالی بالایی دارند خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ از حذف آزمایشی یارانه ۲۰۰هزار نفر از افرادی که توان مالی بالایی دارند خبر داد.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ در برنامه تیتر امشب گفت: به دو دلیل تاکنون برای حذف یارانه پردرآمد‌ها اقدام نشده که یکی آن است که داده‌های مناسب در کشور وجود نداشته و دلیل دیگر هم اجتناب از حساسیت‌های اجتماعی که ملاحظه ذائقه مردم را می‌کرده‌اند، اما وقتی اقدامی به‌نفع کشور باشد باید شجاعانه عمل کرد.

وی با بیان اینکه الآن اطلاعات کافی برای شناسایی پردرآمد‌ها وجود دارد، گفت: همچنین در حال حاضر حساسیت اجتماعی کافی بین مسئولان و مردم و رسانه‌ها برای لزوم اجرای قانون حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها ایجاد شده است.

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با مرور سرگذشت یارانه و بی‌اعتنایی دولت‌ها به فراهم کردن دولت الکترونیک گفت: باید در سنجش و اجرای "آزمون وسع" بیشتر دقت شود و نباید دنبال حذف یارانه افراد با درآمد پایین باشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی ترس مسئولان از حذف یارانه نقدی ثروتمندان را زشت ارزیابی کرد و گفت: میزان یارانه نقدی فقرا و مشمولان کمیته امداد باید افزایش یابد تا عدالت یارانه‌ای محقق شود.

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ در ادامه امکان بروز اشتباه را رد نکرد و درباره دلایل آن گفت: برخی بروز مشکل به‌واسطه حساب بانکی افراد است و گاهی تغییر یا فوت سرپرست خانوار و بعضی وقت‌ها هم تأخیر در پرداخت یارانه از ناحیه بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه برای کاندیدا‌های حذف یارانه نقدی پیامک ارسال شده است، گفت: معترضان حذف یارانه نقدی هم باید با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

میرزایی همچنین درباره برآورد‌های میزان حذف یارانه‌ها گفت: برآورد دقیقی ندارد و چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید توزیع عمومی و همگانی یارانه ادامه پیدا کند و مجلس باید با وضع قوانین مناسب دسترسی به اطلاعات بانکی و مالیاتی مردم را فراهم کند که اقدامی به‌نفع کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      پول نفته متعلق به همه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای چهل تومان یارانه خودشونو میکشن،هر ماه موقع پرداختش کلی منت میذارن آخرم همرو قطع میکنن گدا گولوله های طماع

    • AAAAAAAAA

      اگر یارانه نفر را قطع کنید قانون اساسی را زیر‌پا‌گذاشین

    • بدون نام

      تمام پولدارایی ک تا الان یارانه بگیر بودن حق مردم فقیر رو میخوردن که به امید خدا از حلقومشون در بیاد ب بدترین شکل گدا گوله های حریص تر از فقیرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من پولدار نیستم ولی با حرف شما مخالفم،پول نفت و منابع کشور متعلق به همس و باید به همه داده بشه...نمیشه بگیم چون شما پولداری سهمی از منابع این مملکت نداری!

    • بدون نام

      انشاالله این آزمایش شما با موفقیت انجام بشه و در مرحله بعدی یارانه ۲۰میلیون و در مرحله بعد تر یارانه کل کشور حذف بشه و راحت بشین از یارانه دادن

    • بدون نام

      فکر می کنید افراد ثروتمند از حذف یارانه که هزینه یک پرس غذای آنها نمی شود دل نگرانی دارند ، چه بازی مسخره ای راه انداخته اید ، مگر می شود با این همه اطلاعات ملکی و مالیاتی ، نتوان تشخیص داد که دارا و ندار کدام است

    • javadchian

      بنده چن روز پیش تو روستایی بودم،یه خانواده ( پدر بیکار با سه فرزند،که مادر بچه ها هم ۲ ساله فوت کرده) و اصلا هیچ شغل و درآمدی ندارند،یارانشون بدون هیچ دلیلی قطع شده بود.اون هم وقتی که باید برای بچه هاش لباس و بقیه ی اقلام مدرسه رو بخره!!! آخه با کدوم تحقیق؟!کدوم منطق!! آخه آزمایشی،اونم اول مهر!!!؟

    • بدون نام

      چقدر دروغ یارانه برادر کارمند من جذف شده پر درامد به چی میگین یه خونه تو جنوب شهر دهره ماهی 2500 حقوق میگیره که 1100 اون رو وام بانکی پرداخت میکنه اقساط زن و بچه هم داره مکارترین ادمای روی زمین هستید با این خبراتون که برا پردرامد ها قطع میشه

    • بدون نام

      چرا.حق مردم رو حذف میکنین.
      مگه اینکار حرام نیس.؟

    • سید حسن

      دوزار یارانه!
      این همه افاده!
      پول نفت،پول مالیات،وسر کردن تو جیب مردم چاپ 4برابر پول کشور«پول تورم»،وهیئت مدیره کردن مدرسه ها وگرفتن پول،پزشکان نجومی بگیر،مدیران نجومی بگیر
      پوست منرا کندن.
      من غلط کردم
      من غلط کردم گفتم
      من غلط کردم رفتن
      منرا آزاد کنید!

    • بدون نام

      مهم این است که بعد این پول کجا میرود؟

      پاسخ ها

      • ی

        '''' یارانه دویست هزار نفر بطور آزمایشی قطع شد'' ! اگه این دویست هزار نفر به قطع یارانه اشان اعتراض نکنند ' ما بقی یارانه یارانه بگیران را هم یطور آزمایشی قطع خواهند کرد ''! تا عکس العمل مردم را بسنجند!

    • بدون نام

      آزمایشی چه صیغه ایه

    • بدون نام

      خاک توسراین دولت هاست وطن فروش مردم فریب بودجه ومنابع شغلامون خرج حدود۲۰ملیون افغانی می‌کنه ومملکتش ونابودمیکنه باس افغانی بودجه داروهای باس ایران نداردشمن ماهمینجاس وعراق جنگ زده ماهی۳ملیون چطوریارانه میده پول نفتش وچون ۲۰ملیون افغانی پرنکرده مملکتشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افغانی و عراقی از این مملکت بندازین بیرون عرضه ندارید

    • بدون نام

      مردم دلشون به چی خوش بود تست ازمایشی خاک بر سرتون...

    • بدون نام

      به صورت آزمایشی!!
      با منت ۴۰ تومن صدقه میدن اونم دارن با هر ترفندی حذف میکنن

    • بدون نام

      سلام کدام پردر امدها را حذف کردید تمام یارانه ی فقرا و کم در امدها را قطع کردید لطفا از طریق صدا سیما گرارش تهیه تا اصل حقانیت مشخص گردد

    • بدون نام

      آزمایشی چه صیغه ایه

    • بدون نام

      شما چطورمی خواهید فردای قیامت پل صراط عبور کنید.با این ظلمهایی که به فقرا می کنید به بهانه های مختلف

    • بدون نام

      یعنی چ ازمایشی حتما میخوان ببینن مینم کسی اعتراض میکنه اگه نکردن بقیه هاشم قطع کنن ولی خیلی اشتباه بزرگی دارن مرتکب میشن خدابه دادبرسه

    • بدون نام

      این یه قانون هست ک تومجلس تصویب کردن اگه نقص بشه دیگه دنیابهمون شک میکنن میگن ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج