۹۱۰۸۷۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد تند از دستمزد مداحان از تریبون مجلس

مجلس شورای اسلامی امروز هم با انتقادات از هجمه ها به مجلس همراه بود هم پای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری بین اروپا و ایران به میان آمد.

خبرآنلاین: مجلس شورای اسلامی امروز هم با انتقادات از هجمه ها به مجلس همراه بود هم پای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری بین اروپا و ایران به میان آمد.

جلسه علنی امروز مجلس با سخنرانی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد و رئیس مجلس با نطقی انتقادی آن را ادامه داد. لاریجانی در این نطق از اتهاماتی که اخیرا به نمایندگان زده می شود آنهم با تکیه بر اخبار منتشر شده در برخی رسانه های ضدانقلاب انتقاد کرد.

این سخنان رئیس مجلس با تشکر و همراهی برخی نمایندگان همراه شد.

محمدرضا صباغیان از نمایندگانی بود که تریبونش برای بیان تذکر باز شده بود. او به تهمت زنی هایی که به نمایندگان به بهانه تصویب نشدن فوریت طرح شفافیت آراء زده شد اشاره کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای مداحی از مجلس شفافیت را خواستار شده است، من خواهش می کنم آقایان حرمت مجلس را نگه دارند. اگر چه ممکن است درخواست شفافیت از مجلس حق باشد، اما باید حرمت مجلس رعایت شود.

وی افزود: سوال من این است که همین آقایان واعظ و مداح این است که برای منبر رفتن چقدر پول می گیرند. در حوزه انتخابیه من برای ۴۵ دقیقه، چند میلیون پول می گیرند، چرا به جای تهمت زدن به مجلس به مسائل مربوط به خودشان نمی پردازند. شفافیت را از خود آغاز کنند.

در هیچ مجلسی به اندازه این مجلس قوانین مرتبط با شفافیت تصویب نشد

غلامرضا کاتب هم در تذکری گفت: در هیچ دورانی به اندازه مجلس دهم قوانین مرتبط با شفافیت به تصویب نرسید و مقرر شد حقوق و مزایای مسئولان قوای مختلف در سامانه ای ثبت شود که این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسید و دستگاه ها در حال اجرای آن هستند.

وی گفت:: دستوری که امروز قوه قضائیه برای اعلام اموال و دارایی های مسئولان قوای سه گانه داده در واقع قانونی است که مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده است و آنچه تا به امروز به کمیسیون آئین نامه ارجاع شده حکایت از این دارد که حتی یک مورد نیز درباره شفافیت نداشته ایم که رأی نیاورد.

کاتب در ادامه به حاشیه سازی ها بر سر طرح شفاف شدن آرا نمایندگان اشاره کرد و گفت: آنچه که در صحن علنی رأی نیاورد در واقع دو فوریت شفافیت آرای نمایندگان بود که موضوع دو فوریت تنها در شرایطی در مجلس حائز رأی می شود که منافع کشور در خطر خسارت باشد لذا نمایندگان با شفافیت مخالف نیستند و طرح شفافیت آراء نمایندگان به صورت عادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فردی که از هندوستان مدرک گرفته نباید کاندیدای مجلس شود؟

نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس خواستار محدود نکردن نمایندگان شد و گفت: محدودیت ایجاد کردن برای کسانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارند، اشتباه است، برخی از غرب، باکو، هندوستان و ... مدرک دانشگاهی گرفته‌اند و اگر نتوانند کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند بی انصافی است.

خط اعتباری نه به دار است نه به بار

علیرضا سلیمی، نماینده محلات هم در تذکری ضمن حمایت از سخنان رئیس مجلس در دفاع از شان نمایندگان و مجلس، اظهار داشت: شان مجلس موارد دیگری هم است. در این خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری مجلس کجای ماجراست؟ کجای کاریم؟ ما اینجا هم باید شان مجلس رعایت کنیم. بودجه را تصویب می کنیم ولی ۶۰ درصد انحراف دارد، اینجا شان مجلس کجاست؟.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: هرچیزی را باید سرجای خودش بحث کرد.به بحث خط اعتباری اشاره کردید، اصلا خط اعتباری وجود ندارد. الان این بحث را شما می گویید و در رسانه ها مطرح می شود درحالیکه نه به دار است نه به بار.

وی افزود: اشکال این است که طرف اروپایی حرکتی انجام نداده است. من هم به کمیسیون امنیت ملی گفته ام بر اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام نظارت کند. شما هم اگر نظری دارید به کمیسیون امنیت و آقای ذوالنوری ارائه دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      چوب رو بلند کنی گربه دزده صداش در میاد اینجا ست

    • حمید رنجبران

      یادتان باشد مجلس بانگ مرکزی هستش .......نه خود بانگ مرکزی که شعبه مجلسه......موفق باشید......

    • جواد

      نزدیک انتخابات عجب یک عده سعی میکنند خود رو دلسوز مردم و نظام نشان دهند ولی کور خواندند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج