اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۱۳۱۶۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راهِ بلندِ تهران برای تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا گفت: تهران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری، مسیر طولانی را پیش رو دارد.

خبرگزاری مهر: حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در همایش «تهران، مقصد گردشگری» که به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به مدعوین عنوان کرد: روز پنجم مهرماه مصادف با روز جهانی گردشگری است که این روز را با برگزاری همایش گرامی می‌داریم.

وی هدف از نامگذاری این روز را ارج نهادن و افزایش آگاهی جوامع بین‌المللی در مورد اهمیت این صنعت و تاثیر آن بر اجتماع، فرهنگ، سیاست و اقتصاد خواند و گفت: امروزه گردشگری دومین صنعت رو به رشد دنیا است که سهم زیادی در اقتصاد جهانی دارد و اهمیت آن روز به روز در حال افزایش است.

راهِ بلندِ تهران برای تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری


رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با بیان اینکه در عصر حاضر گردشگری به عنوان یکی از محرکه‌های اصلی پیشرفت اجتماعی و اقتصادی جامعه به شمار می‌رود، گفت: گردشگری توانایی آن را دارد که با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را برای همه طبقات اجتماعی و اقتصادی به ویژه زنان و جوانان به وجود آورد.

خلیل‌آبادی افزود: سازمان جهانی گردشگری شعار روز جهانی گردشگری را در سال ۲۰۱۹ «گردشگری و مشاغل، آینده‌ای بهتر برای همه» انتخاب کرده است و از این طریق توجه جامعه جهانی را به تاثیر مثبت گردشگری بر اشتغال و فراهم آوردن آینده بهتر برای آحاد مردم آن هم در شرایط بحران اقتصادی جهانی جلب کرد.

وی با بیان اینکه هنر مدیریت گردشگری و مدیریت شهری ایجاد تعادل بین آثار مثبت و منفی گردشگری از طریق اتخاذ سیاست‌ها، رویکرد و برنامه‌ریزی صحیح است، گفت: با اتخاذ سیاست‌های به جا و مناسب در این صنعت می‌توانیم آثار منفی و خسارات احتمالی بر شهر و جامعه محلی را کاهش دهیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا، رسالت شورای پنجم را توسعه شهر بر محوریت فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی برشمرد و اظهار داشت: در این شورا اعتقاد بر این است که به جای منافع کوتاه مدت به دنبال منافع بلندمدت شهر باشیم.

وی با اشاره به تصویب ماده ۷۲ برنامه سوم شهرداری تهران و ایجاد ساختار تشکیلاتی مناسب گردشگری گفت: با ایجاد این زیرساخت می‌توانیم در راستای یکی از برنامه‌های بلندمدت مدیریت شهری تهران برای تحقق توسعه پایدار گردشگری، افزایش کیفیت زندگی و زیست پذیری شهر تهران بکوشیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: شهر تهران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری، مسیر طولانی‌ را پیش رو دارد که طی این مسیر نیازمند عزم جدی تمامی ذینفعان حوزه گردشگری شهری اعم از بخش دولتی و خصوصی و جامعه محلی است. لذا امیدواریم که تا پایان دوره شورای پنجم شاهد شکوفایی و رونق گردشگری شهر تهران باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج