۹۱۳۷۲۰
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش ۸۰درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افزایش ۸۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به کشور در دو سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: ولی‌الله تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعدازظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان در حاشیه برگزاری همایش گردشگری استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: بررسی آمار گردشگران خارجی به کشور طی ۲ سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی یافته است.

وی گفت: در سال ۹۷ تعداد هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر و از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مردادماه امسال نیز چهار هزار و یک‌صد هزار گردشگر خارجی به کشور سفرکرده‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متوسط میزان اقامت گردشگران ورودی به ایران از دیگر کشورها که غالباً از کشورهای همسایه بوده است را ۴.۹ عنوان کرد.

تیموری مبنای آمار گردشگران ورودی به کشور را آمار پلیس مهاجرت عنوان کرد و افزود: افراد مقیم خارج از کشور که پاسپورت ایرانی دارند؛ جزو آمار گردشگران ورودی به کشور محسوب نمی‌شوند.

وی در مورد میزان متوسط هزینه کرد گردشگران ورودی به ایران را یک هزار و ۴۹۰ دلار عنوان کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه در مورد وضعیت گردشگری داخلی کشور گفت: برخی از نقاط کشور ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارند؛ اما متأسفانه ناشناخته باقی‌مانده‌اند.

تیموری معرفی این نقاط ناشناخته و توزیع سفر در نقاط مختلف کشور را از راهبردهای مهم وزارت میراث فرهنگی برشمرد و گفت: گردشگری داخلی باید به نحو مطلوبی ساماندهی شود.

وی توجه به صنعت گردشگری را از عوامل مهم و اثرگذار در توسعه اقتصاد کشور دانست و اذعان داشت: ایران کشوری باقابلیت‌های بسیار در حوزه گردشگری، اینکه باید عزم و اراده‌ای جدی در این مقوله صرف شود تا توسعه گردشگری در کشور اتفاق افتد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ارزآوری بسیار خوبی که جذب گردشگر خارجی به کشور دارد گفت: این مهم نباید سبب غفلت از گردشگری داخلی شود.

تیموری گفت: بدون شک توجه به گردشگری داخلی اثری مستقیم در توسعه گردشگری خارجی دارد.

وی با تأکید برجذب گردشگر در مناطق کم برخوردار و ناشناخته در حوزه گردشگری اظهار داشت: تدوین تقویم رویداد گردشگری در این زمینه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تدوین برند ملی گردشگری بیان داشت: در این زمینه بیش از ۲ هزار نظرسنجی از گردشگران داخلی و خارجی انجام‌شده است و در این نظرسنجی‌ها شاخص مردم ایران از نگاه گردشگران بین‌المللی مهمان‌نوازی ایرانیان بوده است.

تیموری با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای بازاریابی در حوزه گردشگری لغو روادید برای جذب حداکثری گردشگر بوده است؛ از لغو روادید کشور ایران در ۲ سال گذشته خبر داد و این مهم را در افزایش گردشگر ورودی به ایران اثرگذار دانست.

وی بازنگری برنامه توسعه ملی گردشگری بعد از ۱۷ سال را ازجمله برنامه‌هایی عنوان کرد که با وزارتخانه شدن میراث فرهنگی در حال پیگیری و اقدام است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه توسعه ملی گردشگری را نقشه راه توسعه گردشگری کشور با همکاری مرکز تجارت جهانی و یونسکو عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم نقش و جایگاه گردشگری را در توسعه اقتصادی اشتغال کشور مشخص کنیم.

تیموری در پایان به تلاش‌های گسترده دشمنان و اجرای پروژه ایران هراسی اشاره کرد و گفت: این اقدام خصمانه دشمنان، شایعه‌پراکنی‌ها و تبلیغات منفی علیه کشور موجب کاهش برخی سفرهای گردشگران خارجی به کشور می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسلمان

      کاملا معلومه که اصلا کسی نمیاد چون چند روز پیش یکی آمار داد گفت ۳۰ درصد . در عرض ۳ روز یهویی ۵۰ درصد اضافه شد ؟؟؟؟؟؟ عجب شیطونهایی هستین شما مسئولین گوگولی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همش عراقیها

    • حمید معصومی نژاد

      حدود 79.9 درصد عراقی اند

    • یعقوب

      جسارت نباش اگر بقول شما افغانی وعراقی گردشگر هستند وایرانی ها که بمناسبت اربعین به عراق میروند گردشگر هستند پس معنی گردشگر فهمیدیم

      پاسخ ها

      • برده ها خفقان بگیرند

        معنی گردشگر دقیقا همینه.هیچ جا اشاره نشده بلوند و چشم آبی باشه حتما.

    • بدون نام

      بر چه اساسی چنین اماری میدین .فک کنم منظورتون عراقیها وافغانیها هستن که میرن مشهد

    • ر ی

      هر روز یه آمار میدن ولی این روزها منم گردشگر زیادی می بینم!

    • بدون نام

      منظورش گردشگران افغانی عراقی و مراکشی هست

    • رونالدو تراختورچی

      متاسفانه اگر گردشگر بیشتری هم وارد کشور بشه بخاطر وضعیت اقتصادی نامناسب کشور هست که پول ما ارزش بسیار کمی داره ودر مقابل پول کشورهایی کوچولو مثل آذربایجان ارمنستان و گرجستان و...بی ارزشه و برای گردشگر صرفه اقتصادی داره.اینرو هم باید در نظر گرفت که گردشگر ایرانی هم برا سفر به خارج ۸۰درصد کمتر شده چون آقایون عوارض خروج از کشور رو دهابرابر بیشتر کردن بعلاوه این کشورهای نقلی از ایرانیا ویزا میگیرن و ما ازشون ویزا نمی گیریم!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخ
      جوک خوبی بود

    • بدون نام

      منظورش فقط کشورهای عرب زبانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج