adexo3
۹۱۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

کلاهبرداری با رباتِ جعلی همسریاب

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان در ادامه گفت: با توجه به نیاز‌های غریزی و گمراهی برخی از کاربران، یکی از دستاویز‌های مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، راه‌اندازی وب‌سایت، وبلاگ، کانال و ربات‌های تلگرامی برای تحریک عاطفی جوانان است و مجرمان سایبری به این واسطه اقدام به اجرای شگرد‌های کلاهبرداری می‌کنند.

شرق: رئیس پلیس فتاي استان هرمزگان در ادامه گفت: با توجه به نیازهای غریزی و گمراهی برخی از کاربران، یکی از دستاویزهای مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، راه‌اندازی وب‌سایت، وبلاگ، کانال و ربات‌های تلگرامی برای تحریک عاطفی جوانان است و مجرمان سایبری به این واسطه اقدام به اجرای شگردهای کلاهبرداری می‌کنند.

فردی که با ساخت ربات جعلی همسریابی در تلگرام اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت می‌کرد و دست به کلاهبرداری می‌زد دستگیر شد.

سرهنگ «علی‌اصغر افتخاری» رئیس پلیس فتاي استان هرمزگان در این باره توضیح داد: با مراجعه یکی از شهروندان ساکن شهرستان بندرعباس به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ شش میلیون تومان، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات آغاز شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: شاکی به علت نیازهای غریزی و عاطفی با مشاهده تبلیغات کذب و فریبنده در کانال تلگرامی از ربات همسریاب استفاده کرد و برای دانلود و فعال‌سازی برنامه به درگاه جعلی بانک هدایت شد.

وی بیان كرد: در تحقیقات معلوم شد مجرم سایبری از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات گسترده برای هدایت کاربران برای فعال‌سازی ربات تلگرامی تحت عنوان «اولین و معتبرترین ربات رسمی ازدواج» کرده، سپس برای اعتمادسازی از گواهینامه نماد الکترونیکی یکی از کسب‌و‌کارهای اینترنتی عکس تهیه و با فتوشاپ در قسمت صاحب امتیاز عنوان «تیم همسریاب آنلاین» را درج کرده بود. کاربران فریب‌خورده نیز از طریق ربات به درگاه جعلی متصل مي‌شدند و شناسه‌های پرداخت کارت بانکی آنها سرقت می‌شد.

وی افزود: با تحلیل دقیق ابزارهای دیجیتال عامل جرم و بررسی تراکنش‌های مالی، سرانجام ادله دیجیتال انکارناپذیر توسط کارشناسان پلیس فتا جمع‌آوری و متهم با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود دستگیر و تجهیزات ارتباطی او برای بررسی نهایی به آزمایشگاه تخصصی پلیس فتا تحویل داده شد. در ادامه پس از بازجویی از متهم این مرد برای پیگرد قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس معرفی شد.

رئیس پلیس فتاي استان هرمزگان در ادامه گفت: با توجه به نیازهای غریزی و گمراهی برخی از کاربران، یکی از دستاویزهای مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، راه‌اندازی وب‌سایت، وبلاگ، کانال و ربات‌های تلگرامی برای تحریک عاطفی جوانان است و مجرمان سایبری به این واسطه اقدام به اجرای شگردهای کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی‌اصغر افتخاری خاطرنشان کرد: متأسفانه عواملی همچون سخت‌گیری‌های اقتصادی خانواده‌ها، راحت‌طلبی و توقعات بیجا، بی‌کاری، هیجانات کاذب، لذت‌طلبی و همچنین سهل‌انگاری جوانان نسبت به اصول اخلاقی موجب شده است افراد زیادی در دام کلاهبرداری این تبهکارها گرفتار و دچار صدمات مالی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونایی که با کلی تحقیق رفتن خواستگاری و ازدواج کردن.کارشون به جدایی کشیده. همونطوز که آمار بالای طلاق اینو نشون میده...واااای به حال روزی که با ربات همسریاب بخوای شریک زندگیتو پیدا کنی..لطفا گول نخورید.زندگی بازیچه نیست

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        عزيز جان تا خر هست خر سوار هم هست

    • سايت جيره خور ضد ملت

      وقتي همش سانسور ميشه نظر نديم بهتره اين سايت فقط کامنت هاي موافقاي مسئولان رو ميچاپه مخالفا همه سانسور ميشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج