۹۱۵۱۲۷
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

جلیلی: عاجزانه دنبال گفتگوی موشکی هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپایی‌ها نسبت به برجام گفت: طرف مقابل علی رغم همه بدعهدی‌ها طلبکار می‌شود که چرا نباید دوباره گفت‌وگو برای توافق جدید بشود، بعد عده‌­ای دلخوش هنوز می‌گویند چرا برخی دلواپس هستند.

خبرگزاری فارس: سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دعوت شورای نگهبان استان خوزستان به این استان سفر کرده بود، در نشست بصیرتی با حضور ناظران خوزستانی این شورا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: مهم است بدانیم چه الگویی را دنبال می­‌کنیم و از چه عبرت‌هایی درس بگیریم؛ به همین خاطر دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند الگوهای ما حذف شود و نیز تلاش می‌کنند که برخی عبرت‌ها از حافظه ملت پاک شود تا بتوانند تجربه­‌های تلخ را مجددا تحمیل کنند.

جلیلی: عاجزانه دنبال گفتگوی موشکی هستند

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی با اشاره به دشمنی آمریکا در حق ملت ایران خاطر نشان کرد: بعضی اوقات عبرت‌هایی رخ می‌دهد که نباید آنها را فراموش کرد. زمانی این تحلیل مطرح شد که اگر ما در نوع مناسبات با برخی قدرت­ها تجدید نظر کنیم، خیلی از مسائل حل خواهد شد. نتیجه این تجربه چه بود؟ بر این مبنا توافقی انجام شد که ایران به اعتراف طرف مقابل همه تعهداتش را انجام داد، اما همان اوبامایی که این توافق را انجام داد، پس از برجام قانون آیسا را که تحریم‌های ایران بود، برای ده سال دیگر تمدید کرد. قانون ویزا را نیز خود او بعد از برجام امضا کرد. قانون کاتسا که تحریم­ها را تجمیع و توسعه می‌داد، پس از برجام در سنا از صد نماینده، نود و هشت نفر به آن رأی مثبت دادند.

جلیلی افزود: برجام عبرتی سخت بود اما درسی شد که نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ادامه روند دشمنی غرب با ایران تصریح کرد: از روزی که آمریکا از برجام خارج شد، اروپایی‌ها تا همین امروز حاضر نشده‌اند این رفتار را محکوم بکنند. حاضر نشده‌اند بگویند که این رفتار نقض برجام است. بلکه می­‌گویند ایران باید به انجام تعهدات خود ادامه بدهد. سه کشور اروپایی حالا یک گام جلوتر آمده‌اند. در نیویورک بیانیه می‌دهند و می­‌گویند ایران باید درباره توان موشکی و منطقه­‌ای و هسته‌­ای گفتگو برای توافق جدید را بپذیرد.

جلیلی اظهار داشت: این رفتار باید برای مردم تبیین بشود اما شما برخی القائات را ببینید. طرف مقابل علی رغم همه این بدعهدی‌ها طلبکار می‌شود که چرا نباید دوباره گفتگو برای توافق جدید بشود، بعد عده‌­ای دلخوش هنوز می‌گویند چرا برخی دلواپس هستند. اگر وظیفه داریم الگوهایی را به جامعه معرفی کنیم، در کنار آن وظیفه داریم عبرت‌هایی را متذکر همدیگر بشویم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از زیاده‌خواهی سه کشور اروپایی، گفت: برجام یک عبرت بزرگ بود. دوباره چه چیزی باید تکرار بشود؟ توافقی نوشته شد. آنها آن چه را که بیشتر بود گرفتند، حداقل هم ندادند. حالا باز دوباره تعهدات بیشتری می­خواهند؟ بر چه مبنایی و با چه تضمینی؟ همان هیچ.

وی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری بیان می‌فرمایند که برجام خسارت محض بود، بر چه مبنایی بیان می‌شود؟ چه وقت یک توافق خسارت محض می‌شود؟ وقتی که شما به تعهدات خود عمل کنید و او عمل نکند. این مطالب باید دقیق فهمیده شود.

جلیلی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در کنار آن عبرت‌ها الگوی مقاومت داریم. این الگو را داریم که چگونه می‌شود مقاومت کرد و پیشرفت کرد. این الگو را داریم که همان کسی که سیم خاردار را تحریم می‌کرد، امروز عاجزانه دنبال گفتگو درباره برد موشک‌های بالستیک شما است. این الگوها در کنار آن عبرت‌ها امیدآفرین است. او می‌فهمد که اگر الگوی مقاومت و دفاع مقدس در اقتصاد هم تکرار بشود، آنگاه همین ملت تحریم‌های او را هم نقش بر آب خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتهای سخنان خود گفت: در خوزستان عزیز که یادآور رشادت همان الگوها و شهدای ماست، شما امروز می‌بینید که همان الگوهای مقاومت در عرصه‌های دیگر ظهور و بروز پیدا کرده است. چنانچه امروز در بازدید از یک واحد صنعتی مشاهده شد که فرزندان ملت در جنگ اقتصادی با روحیه بسیجی در همین یکسال اخیر وقتی مواد اولیه برای یک کالای مهم صنعتی تحریم میشود، همان کالا را بر مبنای الگوی مقاومت در داخل تولید و تحریم را بی اثر میکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امریکا و اروپا نمیشه اعتماد کرد
      به شماهم که اطمینانی نیست سفره ها خالی و اجاره خونه عقب افتاده ...پس ملت چه کنند

      پاسخ ها

      • مسئولان نابلد،وضعیت مملکت

        اینوکجای دلمون بذاریم؟!چطوری وباچه رزومه ای عضو مجمع میشن اینا وبرای هشتاد میلیون تصمیم گیری میکنند.!؟

    • اقدم

      فریبکارانه بدنبال خلع سلاح وبعدنابودیمونن

      پاسخ ها

      • نامدار

        این مثل داستان مرغ و تخم مرغ که کدوم اول به وجود آمدند خوب آقایون دلواپس اگر شما این همه در منطقه ناآرامی ایجاد نمی کردید موشک با تهدید به نابودی دیگران هوا نمی کردید شاید کار به اینجاها نمی رسید غرب چرا قلبا تمایل به لغو تحریمها نداره چون فکر می کرد با برجام در مسایل دیگه با ایران گشایش پیدا میشه چیری که اصلن خواسته حکومت ما نبود و وقتی اعتماد لازم بین طرفین نباشه تمام معاهدات و قراردادها کشکه به ویژه اینکه تاثیر قدرت اقتصادی آمریکا در حال حاضر حتی از زمان اوباما کمی بیشتر شده و به قول وزیر نفت آمریکا در تحریم به بلوغ شیطانی رسیده بنابراین آقایان دلواپس انتقادات شما صادقانه نیست شما تا اونجایی که زورتون برسه نُرم های جهانی را به چالش می کشید و قصد دارید بدون آنکه پشتوانه اقتصادیش را داشته باشید به جنگ یک بلوک سیاسی اقتصادی در دنیا بروید که نتیجه اش می شود فقر و بدبختی برای توده مردم ایران

    • pooya

      مصرف داخلی برای امریکاواروپا دارد!!!!!!!خخخخخخخ

    • سامان رضایی

      تحریم ایران را فلج کرده برادر عزیز چرا یکبار صادق نبودیید فقط حرف دروغ به مردم گفتید مردم خودشون می بینند چقدر تحریم فلج کرده ایران را

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپا و آمریکا با ابزار تحریم می خواهند همه داشته های ما را بگیرند بعد ایران را به دوران قاجاریه برگردانند ما باید تمام نیازهای خود را بومی سازی کنیم تا تحریم ها بر کشور اثر نکند تنها راهش همین است و اگر مدیریت و برنامه ریزی درست باشد دستیابی به این هدف امکان پذیر است

    • آزاد

      ساکت باش که امثال تو به مردم و کشور طی چند سال مذاکره ،جز خیانت کار دیگری نکردی

    • بدون نام

      سلام اقای جلیلی .
      اون زمان که وزیر امور خارجه بودین و اینقدر صحبت و تحلیل روابط خارجی از شما نشنیدیم که الان میشنویم

    • بدون نام

      بشین سر جات مگه دروغ میگن ؟همین یمن مگه خودتون اعتراف نکردید کمکش کردید؟چرا نباید مثل بقیه کشورها اروم و بی تنش رفتار کنید؟اخه چرا هر جا تنش و درگیریه شما هم هستید؟

    • بدون نام

      موشک نخوایم باید کیو ببینیم ؟اقا میخوایم مثل بقیه دنیا زندگی کنیم ..چرا باید تو تحریم باشیم به خاطر موشک و انرژی هسته ای که هیچ نفعی واسه ملت نداره ؟مگه شما پلیس دنیا هستید که تو تمام درگیریها حضور دارید؟مردم واسه شما که بی درد هستید دارن تحریم و تحمل میکنند یه رفراندوم بگذارید ببینید ایا ملت موشک میخوان یا شما؟

    • بی نام

      دنبال چی عستی ذقای جلیلی؟! اینکه رییس جمهور بشی؟! باید خوابشو ببینی

    • بدون نام

      چقدر حرفهای تکراری میزنید .اما اینکه فرصت اصلاح روابط در زمان اوباما از دست رفت را قبول ندارید .حالا باید با این جانور روبرو باشیم

    • بدون نام

      باز سر کله تو پیدا شد

    • بدون نام

      آنها که فکر می کنند اگر دستها را به نشانه تسلیم بالا ببریم فراوانی و ارزانی میشود .بسیار زودباور پیاده لوح هستند.وقتی که سود بانکی و درآمد بالای واسطه گری جای کار و تولید را بگیرد توقع دارید معجزه شود .هرکسی در جمع خانواده و فامیل خود ببیند چند نفر شغلشان تولیدی است .همه از کارهای خدماتی ارتزاق می کنیم

    • بدون نام

      اولا چرا به دولت قانونط کشور حمله میکنی .دوما مگر زوره مردم بهت رای نمیدن .سوم کلا نه به رای

    • بدون نام

      چقدر از این بدم میاد ....

    • عبدالرحمن

      فردا معلوم میشه !

    • بدون نام

      بعد از به شهادت رساندن انرژی هسته ای خود در مذاکرات هسته ای با دست خود دیگر نباید بر سر هیچ یک از داشته های خود که حکم نوامیس ما را دارند مذاکره کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج