۹۱۶۴۹۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

وکیل باید مصونیت قاضی را داشته باشد

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: وکیل باید آزادانه و با اختیار حرف‌هایش را بزند و همان مصونیتی را داشته باشد که یک قاضی دارد و در دفاع از موکل خود هیچ واهمه‌ای نداشته باشد.

ایسنا: حسین رضا زاده، عضو کمیسیون قضایی مجلس در «همایش کانون‌های وکلا و وکیل دادگستری با محوریت واقعیت‌های موجود، چالش‌ها و راهکارها» با بیان اینکه وکیل باید آزادانه و با اختیار حرف‌هایش را بزند و همان مصونیتی را داشته باشد که یک قاضی دارد و در دفاع از موکل خود هیچ واهمه‌ای نداشته باشد، گفت: الان می‌بینیم افرادی جرأت نمی‌کنند وکیل یک عده باشند، در جامعه اسلامی نباید این اتفاق‌ها بیفتد باید آنقدر فضا آزادانه باشد که کسی در بیان حقیقت دست و پایش نلرزد.

وی افزود: ما باید به جایگاهی برسیم که همه بتوانند مطالب خود را آزادانه و بدون دغدغه، نه دغدغه حاکمیت، بلکه دغدغه‌ی مزاحمت‌هایی که از سوی بعضی افراد وارد می‌شود، بیان کنند.

وکیل باید مصونیت قاضی را داشته باشد

حسین رضا زاده با اشاره به اینکه ۳۰ سال به عنوان قاضی خدمت کردم و در این مدت احترام و جایگاه وکلا را همانند همکاران قضایی حفظ می‌کردیم چون ایمان داشتیم که بدون حضور وکیل امکان احقاق حق و اجرای عدالت ممکن است میسر نشود گفت: به همین دلیل استقلال وکلا را یک اصل می‌دانم و بدون استقلال کانون وکلا و وکیل اجرای عدالت امکان‌پذیر نیست.

وی با طرح این پرسش که در جایی که پرونده‌ای مطرح می‌شودو دادستان به عنوان مدعی‌العموم ظاهر می‌شود و زیر مجموعه قوه قضائیه است، اگر یک وکیل هم زیرمجموعه همان مجموعه باشد آیا امکان دفاع در مقابل یکدیگر وجود دارد؟ گفت: من معتقد هستم که یک وکیل باید فارغ از همه این مسائل فقط به دفاع از موکل خودش بپردازد و در این راستا اگر احساس می‌کردیم خدشه‌ای به استقلال وکلا وارد شود به طور قطع تذکر می‌دادیم و خوشبختانه هم موثر بود.

رضازاده افزود: اکنون نیز اعتقاد داریم اگر مشاوران حقوقی با کانون وکلا جمع شوند و یک مجموعه مستقل را تشکیل دهند و استقلال کانون حفظ شود می‌تواند منشا اثر باشد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با بیان اینکه اعتقاد دارم وکیل باید در تمامی مراحل رسیدگی حضور داشته باشد افزود: از شروع پرونده باید وکیل حضور داشته باشد و اگر ما حضور وکیل را به یک زمان خاصی محدود کنیم قطعا با مشکل روبرو خواهیم شد و حضور وکیل حتما می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ما نباید تصور کنیم وکیل فقط از متهم دفاع می کند خاطرنشان کرد: در بعضی از مواقع وکیل از شاکی یا خوانده یا خواهان پرونده‌ای دفاع می کند فقط در راستای اجرای عدالت و حقوق موکل خود گام بر می دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      کو گوش شنوا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج