۹۱۸۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

وقتي اوباما براي ماندن دست به دامن ميلياردرها مي‌شود؛

ثروتمندترين مرد جهان؛ در کنار اوباما

«وارن بافِت» كه در سال ۲۰۰۸ به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد، نیز برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال دو هزار و دوازده فعال شده است.

ثروتمندترین مرد جهان به سکوی پرتاب دوباره رئیس جمهور آمریکا تبدیل می‌شود.

«وارن بافِت» كه در سال ۲۰۰۸ به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد، نیز برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال دو هزار و دوازده فعال شده است.

این میلیاردر آمریکایی تلاش می‌کند، باراک اوباما در انتخابات سال آینده به پیروزی برسد.

وي كه زمانی از نامزدهای جمهوری‌خواه حمایت نمود، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ نیز از باراک اوباما حمایت مالی کرد.

اين مسأله نشان مي‌دهد كه او در هر دوره، دقيقا از كسي پشتيباني كرده كه رأي هم آورده و اين يعني بافت، تنها نابغه اقتصادي نيست!

در این میان، خبر جالب توجهی منتشر شده است، مبنی بر اینکه وارن بافت به بانک «او آمریکا»، پنج میلیارد دلار کمک کرده است. وی به هيچ وجه اهل كارهاي تبليغاتي نيست و از اين روست كه اگر قصد كمك به اين بانك را داشته، قطعا خواسته از ورشكستگي آن كه ضربه بزرگي براي اوباماست، جلوگيري كند.

این بانک که از بزرگترین بانک‌های آمریکاست، دچار مشکلات مالی شده است و اقدام بافت مي‌تواند، از ورشكستگي يكي از مهمترين بانك‌هاي كشور جلوگيري كند. احتمال مي‌رود با اين کارها، وارن بافت به مغز اقتصادی حزب دمکرات و چپ‌های آمریکا تبدیل می‌شود.

با این اوصاف، این پرسش مطرح است که چرا وی از سیاست‌های اقتصادی باراک اوباما حمایت می‌کند که سبب تشدید مشکلات اقتصادی آمریکا و بالا رفتن میزان بیکاری در کشور می‌شود؟!

نكته مهم اينجاست كه چون اوباما می‌خواهد، ماليات ثروتمندان را افزايش دهد، بیشتر ميلياردرهاي آمريكايي، تمايل به كمك به او را ندارند و شايد بافت آخرين شانس اوباما باشد.

این در حالی است که اين روزها، بیشتر مردم آمریکا، اعتمادشان به سیاست‌های اقتصادی اوباما را از دست داده‌اند. بااین اوصاف، حمایت وارن بافت از باراک اوباما، مي‌تواند به علت مسائل سياسي باشد، زیرا وی در شرايطي اعتبار و پول خودش را برای اوباما صرف می‌کند كه از نظر اقتصادی و منطقی، درست نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، این کارهای وارن بافت، سبب شده است که راست‌های آمریکا (جمهوري‌خواهان) انتقادهای بسیار شدیدی از او داشته باشند.

ثروتمندترين مرد جهان؛ در کنار اوباما

اما بافت كيست؟
وارن ادوارد بافِت (Warren Buffett)، بیشتر با لقب باهوش اوماها یا دانشمند اوماها نامیده می‌شود؛ او یک آمریکایی سرمایه‌گذار، تاجر و یک انسان خیر است.

او مدیر عامل و بیشترین سهامدار شرکت «برکشایر هاتاوی»ست. دارایی خالص او در حال حاضر، ۵۲ میلیارد دلار برآورد و در رتبه‌بندی فوربس در سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی، به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده‌ است.

در ماه ژوئن سال ۲۰۰۶، او بخش بزرگي از دارایی خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. حجم دلاری اهدایی او تقریبأ سی میلیارد دلار است. اهدای دارایی در این سطح در تاریخ آمریکا بی‌نظیر بوده‌ است. در آن زمان اعلام ‌شد که این سطح کمک کافی است تا اندازه اين بنیاد را به بیش از دو برابر افزایش داد.

او به كارهاي اجتماعي شلوغ و تبليغاتي تمايلي ندارد. سرگرمي او پس از بازگشت به منزل، درست كردن مقداري ذرت بو داده (پاپكرن) و دیدن تلويزيون است.

زندگي ساده در عين ثروت
به رغم داشتن ثروت بسیار، او به داشتن زندگی مقتصدانه و رفتار فروتنانه مشهور است و همچنان در خانهٔ خود در مرکز داندی در همسایگی اوماها، نبراسکا ـ که در سال ۱۹۸۵ میلادی به ارزش ۳۱٬۵۰۰ دلار خریداری کرده ـ زندگی می‌کند. البته او خانه‌ای گرانتر در لاگونا بیچ، در ایالت کالیفرنیا دارد که در سال ۲۰۰۴ خریداری کرده ‌است؛ ارزش خانهٔ او در اوماها در سال ۲۰۰۸ میلادی ۷۰۰٬۰۰۰ دلار برآورد شده ‌است.

حقوق سالیانهٔ او در سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان مدير عامل (كه البته خودش براي خود تعيين مي‌كند) نزدیک ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بوده ‌که در مقایسه با استاندارد درآمد یک شخص با شغل مشابه (مدیر عامل) ناچیز است. در سال ۲۰۰۷ میلادی، نام بافت در میان صد مرد برتر تأثیرگذار در دنیا، در مجلهٔ تایم آورده ‌شد؛ او مردي بسيار فروتن است.

وی همیشه خودش اتومبيل شخصي خود را مي‌راند و هيچ راننده يا محافظ شخصي ندارد. هرگز با جت شخصي سفر نمي‌كند؛ هرچند مالك بزرگترين شركت جت شخصي دنياست.

توصيه‌هاي بافت
او خود از يازده سالگي كار کرده و در سيزده سالگي، نخستين سهامش را خريد و هميشه افسوس مي‌خورد كه چرا دير شروع كرد و او هميشه توصيه مي كند، گمان نكنيد فرزندانتان كوچكند؛ به آنها سرمايه‌گذاري را بياموزيد.

وارن بافت نه با خودش تلفن همراه حمل مي‌كند و نه كامپيوتري روي ميز كارش دارد. او همیشه به جوانان می‌گوید: «از كارت‌هاي اعتباري دوري كنید و به خودتان متكي باشید؛ پول انسان را نمي‌سازد، بلكه انسان است كه پول را ساخته؛ ضمنا تا جایی یک می‌توانید، ساده زندگي كنيد. به توصيه‌هاي ديگران توجه نكنيد و تنها به آنها گوش كنيد، ولی كاري را كه فكر مي‌كنيد درست است، انجام دهيد. دنبال مارك‌هاي معروف نباشید. آن چيزهایي را بپوشيد كه به شما احساس راحتي مي‌دهد. پول خود را به خاطر چيزهاي غيرضروري هدر ندهيد. تنها به خاطر چيزهایي خرج كنيد كه واقعا به آنها نياز داريد. اين زندگي شماست. چرا به ديگران اين فرصت را مي‌دهيد كه براي زندگي‌تان تعيين تكليف کنند؟».

شركت بافت از 63 شركت تشکیل شده و او هر ساله، تنها يك نامه به مديران اجرایي اين شركت‌ها مي‌نويسد و اهداف آن سال را ابلاغ مي‌کند. او هرگز جلسات يا مكالمات تلفني را بر مبناي يك شيوه قاعده‌مند برگزار نمي‌کند و به مديران اجرایي خود، دو اصل آموخته است: اصل نخست این که «هرگز ذره‌اي از پول سهامداران خود را هدر ندهید» و اصل دوم می‌گوید: «اصل اول را فراموش نكنيد».

بافت نويسنده
بافت همچنين كتاب‌هايي در آموزش راه‌هاي به دست آوردن ثروت و اصول سرمايه‌گذاري نوشته كه به بیشتر زبان‌هاي رايج جهان ترجمه شده‌اند.

ثروتمندترين مرد جهان؛ در کنار اوباما

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ثروتمندترين مرد جهان؛ در کنار اوباما



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج