اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۲۰۶۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تبعیض جنسیتی دامن «هالیوود» را گرفت

هالیوود، حداقل برای زنان، دنیای بی‌رحمی است. تحقیقی که هفته گذشته در نشریه آمریکایی «جستار مدیریت» چاپ شد، نشان می‌دهد که دستمزد زنان بازیگر هالیوود، پس از ۳۴سالگی کاهش می‌یابد و این در حالی است که دستمزد بازیگران مرد با افزایش سن، رشد کرده و بالاتر می‌رود.

روزنامه شرق: هالیوود، حداقل برای زنان، دنیای بی‌رحمی است. تحقیقی که هفته گذشته در نشریه آمریکایی «جستار مدیریت» چاپ شد، نشان می‌دهد که دستمزد زنان بازیگر هالیوود، پس از ۳۴سالگی کاهش می‌یابد و این در حالی است که دستمزد بازیگران مرد با افزایش سن، رشد کرده و بالاتر می‌رود. محققان این پروژه دستمزد ۲۶۵بازیگر را در فاصله سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۸ مورد بررسی قرار داده‌اند.

پروفسور تیموتی جاج، یکی از نویسندگان این پژوهش در سایت یو‌اس‌ای‌تودی دراین‌باره توضیح می‌دهد: «چهره یک مرد مسن می‌بایست که نوعی بلوغ و تشخص را به نمایش بگذارد، درحالی‌که چهره یک زن وقتی بیشتر مورد توجه و تقدیر قرار می‌گیرد که جوان باشد.» این تبعیض می‌تواند کاریکاتوری باشد که طرحی بزرگ‌تر را بازتاب می‌دهد.

تیموتی جاج هالیوود را نمونه کوچک جامعه می‌داند و معتقد است: «هالیوود جهان کوچکی است که نشان می‌دهد در جامعه ما چه می‌گذرد. ما در جامعه نمایش زندگی می‌کنیم.» این پژوهش پس از بررسی دستمزدها به نتیجه این تبعیض پرداخته و توضیح می‌دهد که زنان هالیوود در چرخه ناهنجاری گرفتار می‌شوند که آنها را ناگزیر به سمت جراحی‌های زیبایی می‌کشاند تا هرچه بیشتر جوان بمانند و بتوانند به حیات شغلی خود ادامه دهند. از نیکول کیدمن تا دمی مور، از شارون استون تا مگ رایان، نادرند بازیگرانی که ۴۰‌سالگی را گذرانده و تسلیم دیکتاتوری «بوتاکس» نشده باشند.

با این‌حال در سال ۲۰۱۳ این بازیگران زن بالای ۴۰سال هالیوود هستند که بر قله فیلم‌های پرفروش می‌درخشند و کاندیدای تقدیر و جایزه می‌شوند؛ بازیگرانی چون ساندرا بولاک ۴۹ساله و مریل استریپ ۶۴ساله که امسال برای هجدهمین‌بار کاندیدای اسکار شده، در صدر کاندیداتوری جوایز امسال قرار دارند و اگر به این فهرست جودی دنچ ۷۹ساله، کیت بلانشت ۴۴ساله و ایمی آدامز ۳۹ساله را هم بیفزاییم سهم زنان بالای ۴۰سال موفق امسال هالیوود بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. شاید وقت آن رسیده که استودیوهای فیلمسازی آمریکایی بفهمند که برای استعداد سنی وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقیقت تلخ.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج