adexo3
۹۲۲۷۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش ها به ربوده شدن سربازان ایرانی

کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی اعتراض خود را نسبت به گروگانگیری مرزبانان ایرانی که چند روز پیش در دام عملیات تروریستی گروهک جیش العدل قرار گرفته اند با گذاشتن نظرات بسیار در شبکه های اجتماعی اعلام کردند.

خبرگزاری مهر: کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی اعتراض خود را نسبت به گروگانگیری مرزبانان ایرانی که چند روز پیش در دام عملیات تروریستی گروهک جیش العدل قرار گرفته اند با گذاشتن نظرات بسیار در شبکه های اجتماعی اعلام کردند.

۵ مرزبان ایرانی ۲۰ بهمن ماه در عملیات تروریستی گروهک «جیش العدل» در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان گروگان گرفته شدند که در این راستا کاربران ایرانی و فارسی زبان شبکه های اجتماعی با قراردادن اعتراض خود در این رسانه های اجتماعی و نیز تشکیل کمپین مجازی با عنوان آزادی سربازان ایرانی به این اقدام ناجوانمردانه و تروریستی واکنش نشان دادند.

براساس بررسی های به عمل آمده از سوی موتور جستجوی وب پایشگر، کاربران شبکه اجتماعی توئیتر و گوگل پلاس در واکنش به اسارت مرزبانان ایرانی تصمیم بر جهانی کردن این اقدام تروریستی گرفتند؛ از این رو در کمتر از ۱۸ ساعت بالغ بر ۱۵ هزار مطلب در رابطه با این موضوع و با هشتگ FreeIranianSoldiers در توئیتر منتشر شد.

در اعتراض کاربران ایرانی و فارسی زبان توئیتر نسبت به گروگانگیری سربازان ایرانی، هشتگ جیش العدل ۵ هزار بار، ما با همیم ۹۲۲ بار، سرباز ۴۱۵۰ بار، وطن ۸۰۰ بار، آزادی ۳۳۳ بار، پاکستان ۲۰۰ بار، امید ۱۴۰، خونه ۱۳۰، اعتراض ۱۲۵، سفارت ۱۲۰ و مرز ۱۰۸ بار تکرار شده و با هدف تاثیر بر افکار عمومی دنیا بیشترین به اشتراک گذاری را شامل شده است.

در همین حال کمپین FreeIranianSoldiers یکهزار و ۱۲۴ بار به اشتراک گذاشته شده است و هشتگ های سرباز با فراوانی ۵۳۲ بار، پنج با ۲۰۸ بار، ایرانی با ۲۴۵ بار، جیش العدل با ۵۰۵ بار، آزادی با ۱۹۵ و اسیر با ۲۷۵ و تروریست با ۱۰۵ بار تکرار مهمترین و تاثیرگذارترین هشتگ های این رسانه اجتماعی در کمتر از ۲ روز گذشته بودند.

کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی امیدوارند که با تشکیل کمپین اعتراضی در مورد اقدام گروگان‌گیری سربازان ایرانی، دولت و نهادهای بین‌المللی برای آزادی آنها اقدام کنند.

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به اتفاقات سیاسی اجتماعی کشورمان در فضای مجازی پیش از این نیز با راه اندازی کمپین "جین" علیه نتانیاهو و نیز محتوای تولید شده در حمایت از توافقات ژنو چشمگیر بود.

کاربردهای مثبت شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری پیام های انسانی و تاثیر آن بر افکار عمومی در حدی است که مرکز ملی فضای مجازی کشور نسبت به ساماندهی شبکه های اجتماعی بومی و حمایت از آنها اقدام کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hra

      چرا رسانه و حتی مجله برترینها فقط تعداد لایکها رو شمرده؟ چرا پیگیر جان این سرباز
      ها نیستند؟؟ چرا در صدر خبرها نیست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج