adexo3
۹۲۲۷۹۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

فیشینگ و کلاهبرداری، رکورددار جرایم اینترنتی

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: اکثر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا تهران، مربوط به مسائل اقتصادی مانند فیشینگ، سرقت اینترنتی وجود و کلاهبرداری است.

خبرگزاری میران: سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: اکثر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا تهران، مربوط به مسائل اقتصادی مانند فیشینگ، سرقت اینترنتی وجود و کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌ها به فیشینگ تعلق دارد، افزود: فیشینیگ، به معنای ایجاد درگاه‌های بانکی جعلی، کشاندن کاربران به این درگاه ها، سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت سرقت وجود حساب‌های بانکی کابران است که بیشترین شکایت را در پلیس فتا دارد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به همین روش از کاربران به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به جرم کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: پس از فیشینگ، دومین جرم با بیشترین شاکی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است.

وی افزود: برخی افراد به بهانه فروش کالا یا ارائه خدمت از کاربران وجه تقاضا می‌کنند و پس از دریافت وجه از دسترس خارج می‌شوند که این مسئله مصداق کلاهبرداری است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: کاربران در صورت مشاهده هرگونه اعمال مجرمانه در فضای مجازی به پلیس فتا گزارش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عابر

      از من کلاهبرداری اینترنتی شده با تلاش خودم تا آخرین نفر درگیر در باند را شناسایی کردم . متاسفم که هر چه تلاش کردم هیچ جا پاسخگو نبود که به داد کسانی برسم که همچنان مورد کلاهبرداری از روش اتفاق افتاده برسم و کاغذبازی همچنان مقدم بر عمل به موقع است .

      پاسخ ها

      • physics

        واقعا کاغذ بازی خالص
        عملکرد ها بسیار کند
        و ارتباط فتا در بین استا نها بسیار ضعیف

    • بدون نام

      من بابت خریدیک تلویزیون در دیوار مبلغ۱۵۰تومن بیعانه از طریق کارت بانکی به حساب طرف زدم ولی نامبرده بعدا از پاسخگوئی به تلفن وتحویل کالا خودداری کرد.ازطریق مراجع قضائی شکایتم به پلیس فتا ارجاع وطرف شناسایی وادعای بنده نیز ثابت شد اما درکمال ناباوری بازرس پرونده جرم فوق را کلاهبرداری یا جزو جرایم اینترنتی ندانسته وازمن خواست به دادگاه حقوقی شکایت کنم.سوال اینکه اگر جرم اینترنتی نبوده چرا از طریق مراجع قضایی به پلیس فتا ارجاع وپلیس فتا نیز پذیرفت.یکی منو راهنمایی کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج