۹۲۳۰۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۱
پ

توضیحات لاریجانی درباره یارانه‌ نقدی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تعادلی در زمینه یارانه‌ها وجود دارد و حجم یارانه‌ها بسیار متنوع است و طبقات بالای جامعه از یارانه بیشتری برخوردار هستند.

خبرآنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تعادلی در زمینه یارانه‌ها وجود دارد و حجم یارانه‌ها بسیار متنوع است و طبقات بالای جامعه از یارانه بیشتری برخوردار هستند.

علی لاریجانی که ظهر امروز به دامغان سفر کرده است در جمع خبرنگاران، گفت: باید از همت صورت گرفته شده توسط مسئولین شهرستان و آقای حسن بیگی نماینده شهرستان به منظور برگزاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت تشکر کرد.

اهم اظهارات رئیس مجلس:

*در حال طی کردن دوره حساسی هستیم و به دلیل زورگویی‌های کشورهای قلدر و برهم زدن توافق هسته فشارهای بر کشور در زمینه فروش نفت، صادرات و واردات وارد شده است. مقام معظم رهبری دستور دادن در جهت مقابله با تحریم‌ها و اخذ تصمیمات فوری ستادی تشکیل شود و از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده کنیم.

*در ابتدا تکانه‌هایی در زمینه ارز داشتیم و مشکلاتی ایجاد شده بود که ستاد تشکیل شده تصمیمات ده‌گانه‌ای را اتخاذ کرد. به واسطه مجموعه تمهیدات صورت گرفته آرامشی در بازار ارز ایجاد شد، سرمایه گذاران باید پیش‌بینی از وضعیت ارز داشته باشند.

* دو هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی نشستی در زمینه یارانه‌ها برگزار شد، عدم تعادلی در این زمینه وجود دارد و حجم یارانه‌ها بسیار متنوع است و طبقات بالای جامعه از یارانه بیشتری برخوردار هستند.

* برای بهبود وضعیت اقشار ضعیف جامعه در فشار تحریم‌های جدید تصمیماتی در نشست مجلس گرفته شد که مقرر گردید در کمیسیون بودجه مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. هدف این است که مجموعه یارانه‌هایی که بی هدف توزیع می‌شود به صورتی هدایت شود تا طبقات پایین بهره بیشتری ببرند و در فشار اقتصادی موجود ساماندهی شوند، بخشی از این تصمیمات در ماه‌های آینده و بخشی دیگر در لایحه بودجه سال آینده محقق می‌گردد

*بخشی از فشار وارده به دلیل مسکن است که به همین دلیل در جلسات مختلف تمهیداتی در نظر گرفته شد تا محدوده روستاها به گونه‌ای تغییر کند که جوانان روستا صاحب مسکن شوند و این وظیفه بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شد. در شهرهای کوچک و متوسط که حریم شهرها محدودیت دارد مقرر شد بنیاد مسکن با همکاری وزارت کشور محدوده شهرها را به گونه‌ای تنظیم کنند که به جوانان زمین به میزانی که توان ساخت آن را داشته باشند اختصاص داده شود، اما در شهرهای بزرگ مانند تهران قصد نداریم حریم شهرها را افزایش دهیم.

*وام مسکن افزایش داده شد و تمهیداتی در زمینه انبوه سازی گرفته شده است. باید ظرفیتی در زمینه دارو و درمان ایجاد کنیم اما از مشکلات مهم در این زمینه این بود که سهمی که باید بیمه‌ها مانند تامین اجتماعی و سلامت پرداخت کنند به موقع پرداخت نمی‌شد و داروخانه داران، پزشکان و بیمارستان‌ها مشکل داشتند که ساماندهی شد تا در سال جاری عقب افتادگی نداشته باشند هرچند عقب افتادگی در زمینه پرداخت‌ها از سال قبل وجود دارد که باید منابع آن را تامین کنند.

*در بخش کشاورزی با توجه به میزان بارندگی‌ها خوشبختانه در تامین آذوقه مردم مشکلی نداریم و تنها در زمینه واردات دانه‌های روغنی واردات صوردت می‌گیرد که باید به مرور به اتکای واردات کاهش پیدا کند. صنعت در برخی بخش‌ها رشد داشته اما در برخی دیگر مشکلات همچنان وجود دارند برای این موضوع ستاد رفع موانع تولید زیر نظر استاندارها تشکیل شده است، اگر واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش داشته باشند در ستاد رفع موانع تولید برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

*به بخش صادرات توجه کافی صورت گرفته شده است. ضمن اینکه شرایط سخت است اما همه تلاش می‌کنند علی رغم کاهش فروش نفت رونق داخلی ایجاد و از ظرفیت داخلی بیشتر استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله ؟

    • بدون نام

      طبقات بالا خودتون هستید دیگه !

    • بدون نام

      به نظر خودتون دفاع از افراد ضعیف جامعه شعار نیست تا حالا از هرکسی قطع شد ولو کارگر بوده وصل نشده اضافه شدنش پیشکش واقعیتها رو میبینیم دوسال از یک خانواده کارگر قطع شده فرمانداری پیش امام جمعه رفته نشده از زنان بی سرپرست رو تهدید به قطع شدن میکنند

    • حسن

      دوره حساس کنونی .... خخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکانه. خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      چقدر جالب

    • بدون نام

      یارلنه پنهان ماروچرابرای افغانیاهزینه میکنید۲۰ملیون نفرمفت خوراوسزون

    • بدون نام

      اگر این همه حرف مفت نزنید خیلی خوبه ، ازاین پولهایی که اختلاس میکنید بدهید فقرا ، نبروید کانادا مسکن بخرید

    • بدون نام

      اقای لاریجانی تا کی میخواهید ۴۵ تومن بدهید با این مبلغ ۲ دبه ماست هم نمیدهند خواهشن فکری کنید مخصوصا کارگر بدبخت و بینوا

    • بدون نام

      به چه نتیجه ای حالا رسیدین ؟ یعنی بعد از حذف یارانه افراد پر درآمد یارانه اقشار ضعیف و کم درامد
      اضافه میشه ؟

    • بدون نام

      بابا ولمون کنید چه یارانه ای چه کشکی مرد حسابی ده ساله هزار تومن به یارانها اضاف نکردید همه اجناس شدن صدبرابر .توچه رییس مجلسی هستی .ما رییس مجلسی میخوایم فکر مردم باشه توکی اومدی بشینی بامردم حرف بزنی درد ورنج مردمو گوش بدی .نشستی اون بالا بایه مشت نماینده بی عرضه بی لیاقت دارید چرت میزنید .هیچ کدومتون فکر مردم نیستید اونهاییم که فکر مردمن بهشون راه نمیدید کاری کنن .میدونم نظرمو نمیزارید فقط نظرات چرت میزارید .

    • داداش

      رئیس محترم مجلس یارانه پنهان زیاد است کی اینها را ایجاد کرده قبل هر انتخابات تدریجا اینها ایجاد شده ول کن قابل حل نیست.ثروتمندان افراد پرنفوذ جامعه هستند نمی گذارند پا رو دم شان بگذارید اگر زیاد تکرار کنید دد صلاحیت میشوید

    • بدون نام

      نزاشتی هدفمندی کامل اجرا شه تازه بعد ده سال میگی متوازن نیست. آفرین

    • بدون نام

      حاظر نیسم رخیت را ببینم

    • بدون نام

      دارن یواش یواش یک نقشه دیگر واسه جیب مردم میکشند .ووووو

    • بدون نام

      تکانه داشتیم؟؟؟

      مزاح فرمودن!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج