جاباما
۹۲۳۰۶۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جذب مواد مغذی بیشتر با فرمول خوراکی!

روی و مس دو ماده معدنی مهم برای سلامت بدن انسان هستند. روی به مواردی مانند تنظیم فعالیت سیستم ایمنی، تقویت یادگیری و حافظه، و افزایش کیفیت اسپرم مردان کمک می کند.

عصر ایران: افراد بسیاری دریافت مواد مغذی از مواد غذایی تازه و کامل را به جای استفاده از مکمل های غذایی توصیه می کنند. یک دلیل برای این توصیه آن است که غذاهای کامل حاوی ترکیبی از مواد معدنی و ویتامین ها هستند که قدرت و تاثیرگذاری آنها را افزایش می دهد. اما یک مکمل غذایی واحد، مانند ویتامین D، ویتامین C، آهن و غیره از قدرت کمتری در غیاب یاری دهندگان مغذی خود برخوردار است.

به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، به عنوان مثال، شاید شنیده باشید که زردچوبه از قدرت آنتی اکسیدانی زیادی برخوردار است. این ادویه گزینه ای عالی برای کاهش التهاب، تقویت سلامت مغز و تسکین آرتریت است. اما آیا می دانستید که افزودن مقداری فلفل سیاه به زردچوبه می تواند میزان جذب آن توسط بدن را به طور قابل توجهی افزایش دهد؟ بر همین اساس، بدن میزان بیشتری از زردچوبه مصرفی را استفاده می کند.

جذب مواد مغذی بیشتر با فرمول خوراکی!

اگر اندکی چربی، مانند آووکادو یا ماهی سالمون، به این ترکیب اضافه کنید، شما می توانید میزان جذب را باز هم بیشتر افزایش دهید.

در ادامه با چند زوج مواد مغذی که می توانند وعده های غذایی شما را به تقویت کننده های فوق العاده سلامت تبدیل کنند، بیشتر آشنا می شویم.

کلسیم و ویتامین D

بدن انسان برای جذب بهتر کلسیم که یک ماده معدنی مهم برای حفظ سلامت استخوان ها و اعصاب محسوب می شود به ویتامین D نیاز دارد. اگر با کمبود ویتامین D مواجه باشید، احتمال عدم جذب کلسیم به میزان کافی حتی در صورت مصرف مکمل نیز افزایش می یابد.

کلسیم در شیر و محصولات لبنی دیگر، سبزیجات سبز، سبزیجات برگدار، ماهی های چرب، مانند سالمون، تن و ساردین و لوبیاها وجود دارد.

از منابع غذایی خوب برای ویتامین D نیز می توان به غذای دریایی، مانند صدف چروک و میگو، قارچ ها، زرده تخم مرغ، و غذاهای غنی شده با این ویتامین اشاره کرد.

از جمله ترکیب های غذایی مفید در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ماهی های چرب و بروکلی

- تخم مرغ و مقداری پنیر

- سبزیجات برگدار و جگر گاو

- بادام و قزل آلا

سدیم و پتاسیم

در مقادیر کم، سدیم کلراید (نمک خوراکی) محصولی مفید است. متاسفانه، برخی خوراکی ها، مانند غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، حاوی نمک پنهان فراوان هستند، از این رو، بسیاری از ما بیش از نیاز روزانه خود نمک مصرف می کنیم.

نمک بیش از حد می تواند رگ های خونی را منقبض کرده و حجم خون را افزایش دهد که این شرایط خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

اما پتاسیم از طریق تشویق کلیه ها به دفع سدیم اضافه می تواند به خنثی کردن اثر این ماده کمک کند. مطالعات نشان داده اند که یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم می تواند سلامت قلب را تقویت کند.

افزایش مصرف پتاسیم، در شرایطی که میزان مصرف نمک را کاهش می دهید، می تواند برای سلامت قلب بسیار مفید باشد. از منابع غذایی خوب برای پتاسیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- موز

- زردآلو

- آلو

- لوبیا قرمز

- عدس

ویتامین B۱۲ و فولات

ویتامین B12 یک ویتامین اساسی در نظر گرفته می شود، به این معنی که بدن برای ارائه عملکرد درست و بقای خود به آن نیاز دارد. همچنین، بدن برای تولید گلبول های قرمز و سفید خون، تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی و تولید DNA به فولات نیاز دارد.

بدن برای جذب بهتر فولات به ویتامین B12 نیاز دارد و این ویتامین در همکاری با فولات به تقسیم سلولی سالم و تکثیر کمک می کند.

ویتامین B12 بیشتر در محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ، و شیر وجود دارد. از سوی دیگر، فولات بیشتر در سبزیجات، مانند سبزیجات برگدار، حبوبات و لوبیاها وجود دارد و همچنین در برخی میوه ها نیز یافت می شود.

از این رو، ترکیب پروتئین بدون چربی و سبزیجات می تواند این مواد مغذی قدرتمند را در اختیار بدن شما قرار دهد. به عنوان مثال می توان به ترکیب های غذایی زیر اشاره کرد:

- استیک با اسفناج

- مرغ و سوپ لوبیا سفید

روی و مس

روی و مس دو ماده معدنی مهم برای سلامت بدن انسان هستند. روی به مواردی مانند تنظیم فعالیت سیستم ایمنی، تقویت یادگیری و حافظه، و افزایش کیفیت اسپرم مردان کمک می کند.

مس برای تولید گلبول های قرمز، حفظ سلامت استخوان ها و رگ های خونی و کمک به جذب آهن ضروری است.

اما مشکل این است که روی و مس معمولا برای جذب در روده کوچک رقابت دارند. این به معنای آن است که روی بیش از حد در رژیم غذایی شما می تواند موجب کمبود مس در بدن شود. مس بیش از حد نیز می تواند به کمبود روی منجر شود.

از منابع غذایی خوب برای روی و مس می توان به سبزیجات برگدار، گوشت، غذای دریایی، لوبیا، مغزدانه ها، تخم مرغ، و پنیر اشاره کرد. تنها باید تعادل در مصرف مواد غذایی حاوی روی و مس را حفظ کنید تا از مصرف بیش از حد یکی و مواجه با کمبود دیگری پیشگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج