۹۲۳۶۵۰
۲۷ نظر
۵۰۱۱
۲۷ نظر
۵۰۱۱
پ

هشدار دفتر سخنگوی دولت درباره لوایح FATF

دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد: مخالفان تصویب لوایح FATF به‌جای فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت عواقب خطیر تصویب نشدن لوایح، مسئولیت آن را بپذیرند.

خبرگزاری فارس: دفتر سخنگوی دولت با اظهار تاسف از انتشار چندین باره اخبار دروغ در ارتباط با FATF ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه ها را رد کرده و توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: مخالفان تصویب لوایح به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت عواقب خطیر تصویب نشدن لوایح، مسئولیت آن را بپذیرند.

متاسفانه در روزهای اخیر تلاش هایی برای وارونه جلوه دادن حقایق در مورد لوایح چهارگانه و مسئولیت گریزی از عواقب تصمیماتِ عدم تصویب این لوایح، می شود که آخرین نمونه آن خبرسازی با عنوان «دولت برای کسب رضایت FATF تحریم‌های شورای امنیت را به رسمیت شناخت» است.

منظور از آنچه که در آیین نامه قانون مقابله با پولشویی آمده قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۱۲۶۷ و قطعنامه های مربوط به آن، درباره گروه های سه گانه تروریستی طالبان، القاعده و داعش است.

این قطعنامه های شورای امنیت همگی قطعنامه های فصل هفتمی هستند که از همان ابتدای صدور در سالهای ۱۹۹۹ برای همه دولت ها لازم الاجرا بوده است و هیچ ارتباطی با FATF ندارد جز اینکه یکی از استانداردهای FATF این است که کشورها در عمل، موظفند استانداردهای هماهنگی برای اجرای تحریم های وضع شده ذیل این قطعنامه ها داشته باشند.

در این خصوص نیز مکررا در سالهای گذشته تاکید و تبیین شده است در آیین نامه ها و قوانین داخلی در خصوص نحوه اجرای این قطعنامه ها و لوایح مرتبط با FATF نقطه نظرات همه کارشناسان امنیتی، سیاست خارجی، اقتصادی و .. لحاظ شده و هرگز و در هیچ کجا منافع ملی کشور یا نهادهای اصلی انقلاب اسلامی به خطر نیفتاده است.

همچنین آنچه در قانون به صراحت آمده این است که در تمامی مراحل تعیین مصادیق گروه های تروریستی و اجرای تحریم های شورای امنیت ملل متحد علیه آنها، مطابق نظر شورای امنیت ملی کشور عمل خواهد شد.

دولت معتقد است باید مانع از وارد شدن کشور به لیست سیاه FATF شد چون در میان مدت، عواقب ناگواری برای اقتصاد، به خصوص در بخش مالی به دنبال خواهد داشت و مخالفان تصویب لوایح بهتر است به جای فرافکنی و تحریف واقعیات و تلاش برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت ، کمک کنند که این لوایح به تصویب برسد و یا اینکه مسئولیت عواقب خطیر اقدامات خود را تمام و کمال به عهده بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست کردن تو جیب مردم چه تو مترو باشه چه تو بنک چه هر جای دیگه چه نام رو باید بگذارید

      بعد مالیات میگیرند چه خدماتی داریم
      از غرب فقط جیب مردم خالی کردند رو یاد گرفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداخانه سماراخراب کند تاکی میخوهید طرفدار امریکا باشید ما که بی سواد هستیم یعنی در رائس کار نیستیم کارشناس صحبت میکند میفهمیم چقدربضرر مردم است چون شما انطرفی هستید بهردلیل میخواهید کارخودتان را بکنید مردم بدبخت کردید ماست 5تومانی شده 33تومان نان 50تومان شده 500تومان انهم بانصف وزن ان زمان گوشت هزارتومان شده 100هزارتومان پنیرکیلو40 هزارتومان ما چی بخوریم کجابریم

      • بدون نام

        خداخانه سماراخراب کند تاکی میخوهید طرفدار امریکا باشید ما که بی سواد هستیم یعنی در رائس کار نیستیم کارشناس صحبت میکند میفهمیم چقدربضرر مردم است چون شما انطرفی هستید بهردلیل میخواهید کارخودتان را بکنید مردم بدبخت کردید ماست 5تومانی شده 33تومان نان 50تومان شده 500تومان انهم بانصف وزن ان زمان گوشت هزارتومان شده 100هزارتومان پنیرکیلو40 هزارتومان ما چی بخوریم کجابریم

    • بدون نام

      یه روز یارانه رو قطع میکنند ،یک روز مالیات ،یک روز به فکر بنزین و نان و لبنیات خدا به داد مردم برسه

    • بدون نام

      درود بر روحانی

      پاسخ ها

      • مایکوباکتریوم

        یا بنی صدر2

    • kordook

      چیزی که فعلا مشخص و معلومه واسه همه، از این دولت به جز شر و خواری و دروغ واسه ملت چیز دیگه ای نداشته و قطعا اینم مثل بقیه قول و قرار و کاراتونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولتهای قبل وبعد هم همین بلا ها رو سر مردم آورده اند

    • بدون نام

      شما که مسئولیت برجام نافرجام رو پذیرفتی فعلا پاسخگو باش اون یکی پیشکشت

    • اکبری

      اگر ما این قانون را نخواهیم کی را باید ببینیم؟

    • د

      اگر همه کشور ها این لوایح را تصویب کرده اند این گروه های تروریستی از کجا تغذیه می‌شوند؟ مگر این لوایح را آمریکا در رأس جامعه بین‌الملل تصویب نکرده چرا خودش بتنهایی نیمی از پول و سلاح این گروها را تامین میکندو از طرفی آمریکا که سپاه پاسداران انقلاب را هم در لیست گروه تروریستی قرار داده پس چه تضمینی هست که با تصویب این لوایح عملا اقتدار و امنیت خودمان سپاه مورد تحریم قرار نگیرد؟

    • علی اکبر

      سلام راست میگه یا تصویب کنید یا اعلام کنید ما نمیپذیریم و عواقبش رو قبول میکنیم این موش و گربه بازی چیه دیگه،،،

    • @

      من نمیدونم چرا این دولت اینقدر اصرار به تصویب این لوایح داره؟؟؟؟ مگه تا قبل این ماجرا اتفاقی افتاده بود؟ چرا این دولت اینهمه لوایح و کنوانسیون خارجی رو تصویب کرده؟این جای سوال نیست؟ چرا دولت بی عرضگیه خودشو و بی خاصیت بودن خودشو گردن مخالفان برجامو fatf میندازه؟ :)

    • بدون نام

      دولت درست گفته, بعضی ها به دشمن کمک میکنند که مشکلات بیشتر شود با ندانمکاری مثل تصویب نکردن fatf و هیچ مسئولیتی هم در قبالش بعهده نمیگیرند بعد هم میگن دولت مصوب نکرد, دشمنان اصلی مردم اینها هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولتد پاسخگوی برجامش باشه

      • بدون نام

        آفرین

      • @

        تو چه شوتی هستی که طرفدار دولتی کاربر! :) دولت آب خوردن مردم رو به برجام ربط داده بود یادته کاربر؟ چی شد نتیجش؟ در حالی که هیچ بانک بزرگ اروپایی با ما کار نمیکنه تصویب این لوایح به چه درد میخوره کاربر ؟

    • بدون نام

      برجام تصویب کردید چه شد حالا دنبال تصویب این برنامه هستید دولت مردان کم به مملکت خیانت کنید

    • بدون نام

      جان۸۰ میلیون ایرانی افتاده دسته یک مشت مغز متحجر منفعت طلب

    • بدون نام

      ملتی که سکوت می کنه باید تاوانش را هم بدهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن

    • منتظر

      خاک بر سر مسلمانی که از یک سوراخ دو بار گزیده شود

    • تابش

      این دولت واداده آرزوی تصویب کاپیتالاسیون سوم را به گور خواهد برد

      پاسخ ها

      • عدالت خواه

        با نظر آقا یاخانم تابش موافقم احسنت

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیست انتخاب غلط نتیجه غلط خواهد داد مردم آآگاه باشیم تذویری دیگر در راه است که می خواهد بار دیگر فریبتان بدهد در انتخابات فریبی دیگر نخورید

    • پوریا

      بله.. پس دولت مردان هم ضرر تحریم بانک های صادرات و انصار و دانشگاه صنعتی شریف و تراکتورسازی تبریز و فولاد اصفهان و کمیته امداد و سپاه پاسداران و صدا و سیما را که در بلک لیست آمریکا قرار دارند و در صورت پیوستن ایران به fatf یعنی پذیرفتن این موضوع که این نهادها و سازمان ها تروریستی هستند عملا دچار خود تحریمی خواهیم شد هم بپذیرند.

    • پوریا

      بله.. پس دولت مردان هم ضرر تحریم بانک های صادرات و انصار و دانشگاه صنعتی شریف و تراکتورسازی تبریز و فولاد اصفهان و کمیته امداد و سپاه پاسداران و صدا و سیما را که در بلک لیست آمریکا قرار دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج