۹۲۵۱۹۴
۸۱ نظر
۵۰۰۹
۸۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رئیس کارگروه خانواده معاونت زنان:

چندهمسری در جامعه قابل پذیرش نیست

رئیس کارگروه خانواده در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: افرادی که چندهمسری را تبلیغ می‌کنند، تیشه به ریشه خانواده در ایران می‌زنند، آن‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که این مقوله در فرهنگ ما قابل قبول نبوده، نیست و نخواهد بود.

خبرگزاری ایلنا: رئیس کارگروه خانواده در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: افرادی که چندهمسری را تبلیغ می‌کنند، تیشه به ریشه خانواده در ایران می‌زنند، آنها باید به این موضوع توجه داشته باشند که این مقوله در فرهنگ ما قابل قبول نبوده، نیست و نخواهد بود.

«عالیه شکربیگی» رئیس کارگروه خانواده در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره ترویج چند همسری و برگزاری کارگاه‌هایی در این خصوص گفت: ما در جامعه تنها با یک نگرش مواجه نیستیم و برای هر موضوعی چندگانگی وجود دارد و شاهد تصمیم‌گیری واحدی نیستیم. در مسئله‌ای مانند چندهمسری هم طبیعی است، نگرش‌های متفاوتی وجود داشته باشد. البته چندهمسری برگرفته از فرهنگ مردم ایران نیست و از فرهنگ اعراب گرفته شده است.

وی ادامه داد: در کشورهای عربی مانند عربستان می‌بینیم که هر یک از مردان دارای ۳ الی ۴ همسر هستند و زنان نیز در کنار هم مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این موضوع در عرف جامعه آنان پذیرفته شده است، اما موضوع چندهمسری در فرهنگ، عرف و قانون جامعه ما تعریف نشده است. بحثی هم تحت عنوان ازدواج موقت وجود دارد که آقایان بنا به دلایلی می‌توانند، اقدام به ازدواج موقت کنند، اگرچه درباره این موضوع هم اما و اگرهای بسیاری وجود دارد و به راحتی قانون و عرف جامعه اجازه ازدواج موقت نمی‌دهد.

چند همسری به هیچ عنوان در فرهنگ و جامعه ما قابل تعریف نیست

رئیس کارگروه خانواده در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به چندهمسری در برخی خرده فرهنگ‌ها در کشور تصریح کرد: شاید در قومیت‌های مختلف مواردی را مشاهده کنیم که فردی دارای چند همسر باشد و این همسران نیز در کنار یکدیگر زندگی کنند به ویژه در استان‌های مرزی ممکن است چنین رفتاری دیده شود، اما هیچ‌گاه چندهمسری به عنوان یک رفتار مطلوب اجتماعی در فرهنگ و جامعه ما قابل تعریف نیست.

شکربیگی با اشاره به برگزاری ورکشاپ، کلاس‌های آموزشی و همچنین تبلیغات و پخش برنامه‌هایی از طریق رسانه ملی در خصوص چندهمسری، خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است، در جامعه ما نگرش‌ها و ایده‌ئولوژی‌هایی وجود داشته باشد که بخواهند بحث چندهمسری را به عنوان یک فرهنگ در جامعه ایران بقبولانند و در این زمینه تبلیغات گسترده انجام داده و ورکشاپ برگزار کنند تا این موضوع را برای زنان ایرانی قابل قبول کنند، اما همانطور که گفتم چندهمسری فرهنگ غالب و پذیرفته شده کشور ما نیست.

چندهمسری باعث ایجاد تنش در خانواده می‌شود

وی همچنین با اشاره به تبلیغات چندهمسری در بین جوانان گفت: جوان ما برخاسته از فرهنگ ایرانی هستند. خانواده ایرانی دارای خاستگاه‌ها و بسترهای مختلف فکری است و به عبارت دیگر خانواده‌ها دارای ایده‌ئولوژی‌های مختلفی هستند و به همین دلیل ممکن است درصد اندکی از خانواده‌ها هم جوانان و دخترانی را تربیت کنند که این فرهنگ چند همسری را از همان دوران کودکی بپذیرند، اما ما از اکثریت مردم ایران صحبت می‌کنیم که فرهنگ چندهمسری را نمی‌پذیرند و خواهان آن نخواهند بود.

رئیس کارگروه خانواده در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی یک دختر در خانواده فرهنگ غیرمتعارف چندهمسری را آموزش ندیده است، چگونه می‌خواهیم با برگزاری چند جلسه ورکشاپ و پخش چند فیلم و سریال از تلویزیون برای او فضایی را آماده کنیم تا همزاد پنداری کرده و زیر بار مسئله چند همسری برود. معتقدم در چنین حالتی یک حالت تضاد و تنش بین خانواده، جامعه و رسانه ایجاد خواهد شد که منجر به تنش و اختلاف در خانواده می‌شود.

طرح موضوع چندهمسری در جامعه ایرانی "آب در هاون کوبیدن" است

شکربیگی با تاکید براینکه موضوع چندهمسری قطعا در خانواده منجر به خشونت و جدال خواهد شد، تصریح کرد: به طور حتم چندهمسری منجر به یک نوع شکل‌گیری خشونت علیه زنان در خانواده و همچنین علیه تمام اعضای خانواده خواهد شد، چراکه وقتی مردی در یک خانواده قصد دارد، براساس نیاز، فرهنگ و ... همسر دیگری اختیار کند، انتخاب همسر دوم اگر موافق با نظر دیگر اعضای خانواده نباشد، قطعا خانواده را دچار تنش، از هم گسیختگی و بحران می‌کند. در واقع موضوع چندهمسری به یک بحران علیه نظام خانواده تبدیل خواهد شد و افرادی که این موضوع را تبلیغ می‌کنند، تیشه به ریشه خانواده در ایران می‌زنند، آنها باید به این موضوع توجه داشته باشند که چند همسری در فرهنگ ما قابل قبول نبوده، نیست و نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه طرح موضوعات چندهمسری از سوی برخی افراد در جامعه ما آب در هاون کوبیدن است، گفت: خانواده ایرانی دارای ایدئولوژی و جهت‌گیری‌های خاص خود است و این افراد نمی‌توانند یک شبه راهی را که خانواده ایرانی در قرون متمادی طی کرده است، برهم زده و با برگزاری ورکشاپ و کلاس‌های آموزشی فرهنگ چند همسری را در جامعه ما غالب کنند.

چندهمسری بحران ازدواج در کشور را حل نمی‌کند

رئیس کارگروه خانواده در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا چندهمسری باعث رفع بحران ازدواج در ایران خواهد شد، تصریح کرد: معتقدم چندهمسری نه تنها نمی‌تواند، بحران ازدواج در ایران را حل کند، بلکه نهاد خانواده را با مشکل و تهدید مواجه خواهد کرد، از طرفی آیا یک جوان توانایی ایجاد امکانات لازم مطابق رسم و رسومات برای تشکیل خانواده در ایران را دارد که او را به چندهمسری تشویق می‌کنند؟ بنابراین باز هم تاکید می‌کنم، کارکرد این تفکر باعث بوجود آمدن تنش، از هم گسیختگی، ایجاد خشونت علیه نهاد خانواده، زنان و فرزندان در خانواده ایرانی خواهد بود.

شکربیگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا آنطور که تبلیغ می‌شود، موضوع چندهمسری می‌تواند جایگزینی برای دوستی‌های اجتماعی شود، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز ما با مسائلی مواجه هستیم که مردان به طور غیررسمی علاوه بر همسران خود دارای دوستانی هستند که تحت عنوان دوست اجتماعی از آن یاد می‌کنند و فضای مجازی نیز در این موضوع به آنها کمک کرده است و در مواردی نیز ما شاهد هستیم که این دوستی‌های اجتماعی منجر به از هم گسستگی خانواده و ارتباطات عاطفی و انسانی در خانواده‌ها نیز شده است.

وی ادامه داد: بنابراین ما در جامعه امروز با فرهنگ‌های نوظهور مواجه هستیم، یعنی فرهنگ‌هایی که در طول زمان به عنوان رفتار و عادت‌واره در مردم خلق می‌شود و کم کم درونی شده و در برخی فضاها بازتولید می‌شود مانند دوستی‌های اجتماعی، البته این موضوع به مسئله چند همسری ارتباطی ندارد و اگر بخواهیم چندهمسری را به جای دوستی‌های اجتماعی قالب کنیم، باید بدانیم که اکثریت جامعه و خانواده‌های ایرانی باز هم زیر بار این تفکر نخواهد رفت. افراد در فضای مجازی و حقیقی، خانواده و اجتماع برای خود حقوقی را قائل می‌شوند و این حق را مسلم می‌دانند که به انسان‌ها نگاه انسانی داشته باشند و در این راستا در دوستی‌های اجتماعی شاهد شکل‌گیری نوعی فردیت هستیم. در حقیقت در دوستی‌های اجتماعی اینگونه نیست که اگر زن و مرد باهم ارتباط داشته باشند، حتما این رابطه به ناکجا آباد خواهد رسید و اغلب افرادی که با جنس مخالف دوستی اجتماعی برقرار کرده‌اند، معتقدند که نگاه انسانی به یکدیگر دارند، حال اینکه این نگاه چقدر در جامعه ما نهادینه شده است، مسئله دیگری است که نیاز به پژوهش دارد. شکل‌گیری نگاه انسانی و حق شهروندی باید در جامعه ما درونی شود و این موضوع ربطی به چند همسری ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      همان یکی را هیچ کس نمی گیرد حالا چند تا بگیره پیشکش صیغه یا دوست دختر پسر هرچی بگیری حلال است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه دونه

      • بدون نام

        به کسی چه ربطی داره که یه نفر میخواد چند تا زن بگیر با نگیره.خدا اجازه داده شما چیکاره اید. واقعا به جای حل مشکل بیکاری و گرانی و ازدواج و مسکن اینا الان دغدغه شماست ؟ لعنت خدا بر ریاکاران

      • بدون نام

        به کسی چه ربطی داره که یه نفر میخواد چند تا زن بگیر با نگیره.خدا اجازه داده شما چیکاره اید. واقعا به جای حل مشکل بیکاری و گرانی و ازدواج و مسکن اینا الان دغدغه شماست ؟ لعنت خدا بر ریاکاران

      • @

        خوده دولت اومده به اینا مجوز کار داده اونوقت میان چرند به خورد ملت میدن که ما مخالفیم!! :)

      • بدون نام

        اون زنها هم برای خودشون کسی هستند.نه چیزهای جنسی که مردی بخواد چند تا چند تا بگیره مردک!

    • جواد مقدم

      شما درست می فرمایید و شخصا به چند همسری اعتقاد ندارم اما خدا حرام نکرده و قانون هم با اجازه همسر اجازه داده ، خب خانمها قبول نکنند ، ما مسیحی نیستیم تازه به نظر من ازدواج حلال از رابطه نامشروع بهتر است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا اونایی که هوسران و بی مسئولیت هستن دنبال دوم و سومشن ...مگر نه مرد ایرانی زیر اولی زاییده

    • بدون نام

      خب چه باید کرد؟ مردان زیادی هستند که یک زن براشون کافی نیست .اینها چه کنند ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برن بمیرن ..

      • بدون نام

        بمیرن

      • بدون نام

        خدا نکنه زبونته گاز بگیر

      • بدون نام

        والا

      • بدون نام

        بمیرن

      • بدون نام

        خب زنان زیادی هم هستن که یک مرد براشون کافی نیست اینها چه کنن ؟
        چرا همه چیز رو یک طرفه میبینید

    • رضابندری

      منم زن میخاااام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل بیکاری جوانان را حل کنید....چند همسری پیش کش!!!

      • بدون نام

        داداش اینا دارن وقت میگذرونن به فکر ازدواج جوان‌ها که نیستن

      • بدون نام

        زن آب نبات چوبی نیست که بخوای خودت رو به حدی برسون که بتونی یک خانواده رو اداره کنی بعد برو ازدواج کن
        البته اگر سنت دو رقمی شده

    • امام

      اصلا زن ایرانی نباید گرفت چرا که برای خودش احترام و منزلتی قائل نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین کاملا موافقم

      • مهدی

        زن باید ببری گرفتنی نیست برری یکی دوتا سه تا چهارتا حلاله من میخوام ببرم چهارتاهم میخوام خیلی خوبه

      • بدون نام

        مرد ایرانی چی ته شخصیت و منزلت تون همینه که نشون میدین زن ایرانی از سرتون هم زیاده

    • بدون نام

      حالا یکی یه چِرتی گفت الان همه می خوان جواب شو بدن بشه موضوع اول دولت تا مردم سرگرم بشن .مطمئنم اونی که این حرف رو زده از خودشون بوده .سیاست بازی کثیف

      پاسخ ها

      • منتظر

        واقعا چرت میگه اگه حرف نزنی میگن لالی؟

      • بدون نام

        آفرین.زدی تو خال

      • موافق

        موافقم

    • بدون نام

      چقدر احمقید شما ای که باورتون شده که اونا دلشون به حال دختر ترشیده ها سوخته نه می خوان رایانه ها تون رو حذف کنن چون پول دار حساب میشین ومی تونید خرج چند صد نفر رو بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق اونیه که از کلمه ترشیده برای دخترانی که ازدواج نکردند استفاده میکنه.مغزهای معیوب باعث میشن پیرپسرهای ترشیده برای ازدواج سراغ دخترهای کم سن بروند و چون تفاهمی ندارند کارشون به طلاق بکشه

      • بدون نام

        نه میخوان حال زنهای پر فیس وافاده رو بگیرن که به شوهراشون ناز میکنند

      • بدون نام

        خیانت از رگ کردن بهت نزدیک تره
        بعدا بهت میگن مطلقه خیانت دیده هههه

      • بدون نام

        بیسواد رایانه نه یارانه
        از آدمی مثل تو نمیشه انتظار بیشتری داشت

    • بدون نام

      چند همسری خیلی خوبه،باعث رونق زندگی افراد،پیشرفت و موفقیت افراد میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرحبا

      • بدون نام

        آب جوش نبات انگار

    • بدون نام

      همون شهر نو خودمون هست فقط اسمش شده خونه همسران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • حمید

      زن یکی خدا یکی

      مرگ بر چند همسری ، لعنت بر مبلغش

      من به عنوان یک مرد پیشنهاد میدم مرد بعد از ازدواج چشمانش کور شود تا دیگر جز همسرش زن دیگری را نبیند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دراسات فقد دوستي اجتماعي جواب ميده

      • بدون نام

        اشتباه میکنی اینطور فکر میکنی مگر اینکه خیلی از رفتار خانمت راضی باشی

      • بدون نام

        حاجی خوب کورش کنن که زنشم نمیبینه خخخخ

    • بیتا

      خوب کلا س گذاشتن دختر ها در اینده وا شوهر تو فقط یکی زن داره چه طور میتونی باهاش زندگی کنی شوهرمن چندین حرم سرا داره که هرشب پیش یک زنش میره که بینمون فرق نزاره قراره چند سال دیگه نوبت من بشه به نظرت چه لباسی بپوشم

    • بدون نام

      از حسادت مخالفت میکنن
      خیلی هم عالیه بخصوص اگه اجباری بشه آخ جااان

    • حسین

      اتفاقا چند همسری باعث رقابت در زنان میشه هر زن دوست داره بیشتر حودش رو نشون بده و بیشتر ابراز علاقه بکنه پی شوهر هم مثل او با او رفتار میکنه
      پس زندگی بهتر خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند شوهری هم خوبه باعث رقابت بین شوهرا میشه

      • بدون نام

        برای نرها زن زیردست و حقیر ایده آله.آرزوتونو به گور خواهید برد.

      • بدون نام

        احیاء سیستم حرمسرا.زنها رو مشغول یک نرینه بوگندو کنید تا دنبال تحصیل و شغل و آزادی و استقلال نروند.مگر اینکه تو دهکوره ها همچین زنهایی بیابید

      • بدون نام

        خخخخخخ

      • بدون نام

        همین موضوع در مردان هم صادقه اگر چندتا شوهر داشته باشیم هر کدوم برای اینکه زن رو بیشتر به خودشون نزدیک کنن هر کاری می کنن پس زندگی بهتر خواهد شد
        و صدالبته باعث رقابت بین مردان میشه بیشتر کار می کنن رونق اقتصادی به وجود میاد رکود از بین میره و جامعه هم از این حالت خارج میشه و اوضاع اقتصادی کشور سرو سامون پیدا می کنه و دولت مردان هم نفس راحتی میکشن پس می بینید که چند شوهری مزیت های خیلی خیلی بیشتری داره

    • کامران

      ازدواج از هر نوع که باشد امر مقدسی است اما رعایت عدالت بین چند همسر، از کمتر کسی بر می آید.

    • حانیه شهباز

      عجب داستانی شده.هرکس بحثش رو راه انداخته خیلی بیکار بوده

    • بدون نام

      اتفاقا خیلی هم قابل پذیرشه
      ما هم چند همسری را قبول داریم
      اکثر مرد های ایرانی هم قبول دارن
      حتی در کشورهای عربی هم که خیلی از ما پیشرفته تر هستند این امر عادی است
      چند همسری مردان بهترین گزینه جلوگیری از فساد اخلاقی در جامعه است
      منتها باید تصویب شود
      باید قانون شود
      جمعیت مملکت در حال پیر شدن است و باید مردان چند همسر داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عربها از ما پیشرفته ترند؟ یک مشت قبایل بدوی که بنز سوار بشن پیشرفته حساب میشن؟

    • بدون نام

      غلط کرده می گن چند همسری قابل پذیرش نیست

    • بدون نام

      خانم من راضی شده،گفته هرچنتا دوست داری زن بگیر.چند همسری خوبه،به زودی قانونی میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون خانم ات نیست کنیزته!

      • بدون نام

        داری دروغ میگی

    • بدون نام

      بابا ما که ی جووونيم توانایی اینو نداریم ی دونشو بگیریم شما ميگين چند همسری

    • بدون نام

      کسانی که بحث چند همسری را ترویج و تبلیغ میکنند .کسانی هستند که با خیانت به همسران خود .از اداره زندگی شخصی خود عاجز مانده اند و برای خود همدرد پیدا میکنند. آهای احمق به جای پیگیری چنین مقوله‌ای عصر جاهلیتی. شرایط ازدواج جوانان عزیز را فراهم و آسان کنید و از نهادهای دولتی و غیردولتی کمک بگیرید تا جوانان به ازدواج اول برسند و بنیان خانواده نابود نشود.لعنت خدا بر شما هوسبازان بی غیرت

    • بدون نام

      چند همسری؟!!!
      خوش به حالشون
      ما با سی و اندی سن هنوز تو گرفتن یکی موندیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما با سی و اندی سن حاضری با یه دختر با سی و اندی سن ازدواج کنی ؟ یا نه حتما باید با دختری با بیست و اندی سن ازدواج کنی برای شما دختر خوب زیاده خودت میخوای با دختری با بیست و اندی سن ازدواج کنی اونم توقعات بالایی داره نمیشه

    • بدون نام

      بجز اعراب هیچ جا رسم مسخره چند همسری رو نداره چون اونا فقط به زن به چشم کالای جنسی نگاه میکنن

    • بدون نام

      ب نظر من چون بیشتر مسئولین بی کفایت مادزدکی چند تازن دارن چند همسری رو دارن تو ذهن مردم عادی میکنن ک وقتی گند خودشون دراومدکسی نگه خاک بر سرکثافتش کنن....

    • جواد

      اگه به شما دولتی ها باشه که دوس دارید کلا ازدواج نباشه و همه گرم گناه و زنا باشن، بس که خائنید، این حرفا هم همه ار سر حقد و حسادته و دردتون دین نیست

    • روشن

      الهی بیاد ک مردامون راحت بشن ازین دزدیه زنان . به التماس بیفتن راه دزدی براشون بسته بشه

    • ایران

      اگه میخواهید چند همسری رایج کنید تیشه به ربشه ازدواجها میزنید وجوان بیکار یاحقوق بگیر‌ خیلی زور بزنه یکی میگیره واین جریان فقط به نفع پول دارها تمام میشه که ی جوری یک ذره ازپولشون خرج کنند پس اطفا باعث چندبرابر شدن طلاق نشوید

    • بدون نام

      اگه شوهر من زن دیگه بگیره من یکی تحمل ندارم یا به درک واصلش میکنم یا خودمم دنبال مرد مورد علاقم میرم حالا اسمشو هرچی میخان بزارن چون ما خانمها هم دل خوشی به شوهر اول نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واخ واخ واخ چه حرفها آفرین

    • هاتف

      چون خودت زن هستی از روی حسادت این حرف را می زنی در صورتی که واقعا می دانی این نه اشکال شرعی دارد نه عقلی البته با شرایط خودش

    • بدون نام

      خانم عالیه شکربیگی اگر عرضه داری برو جلو کارگاه چند همسری را بصورت عملی بگیر نه اینکه پشت میکروفن حرفه ای صدتا یه غاز تحویل مردم بدی.تو هم نون رو به نرخ روز میخوری!!!!!

    • احد

      فرهنگش ایجاد شود قابل پذیرش می شود
      همانطور که فرهنگ دوست پسر و دختر را ایجاد کردندوهزار فرهنگ دیگر

    • بدون نام

      افرادی که چند همسرداری راعنوان میکنند پول موفت از مجلس میگیرند وبیکارهم که هستن منهم بودم وقتی آن همه امکانات بادآورده بهم میدادن چندتاچندتا زن میگرفتم حتی زن خارجی

    • بدون نام

      دمتگرم تو این یکی دو روزه اگر به کامنت ها در همین سایت توجه بشه دقیقا مشخص می کنه که تبلغ برای چند همسری تا چه حدی قبح و حیا رو در جامعه از بین خواهد برد
      زن هایی که همه زندگی خودشون رو پای زندگی با همسر شون میذارن خیلی راحت اومدن و حرف از چند شوهری یا خیانت زدن و همین میرسونه که در جامعه ایران هیچ زنی چنین امری رو تحمل نخواهد کرد و ترویج این عمل میتونه برای جامعه خطرناک باشه

    • سهند

      ولی از حق نگذریم...من خیلی وقتها دیدم خانومای متاهل
      شروع میکنن به چرند گفتن در مورد دخترای مجرد
      زیر یه خبری بود تو همین سایت ،،زنه میگفت شماها دستتون به گوشت نمیرسه ..بقیه هم انصافا خوب خفش کردن
      اینجور زنها باید با یه خیانت توپ حالشون جا بیاد
      باید تبدیل بشن به یه زن طلاق داده شده خیانت دیده
      تا دهنشون تا اخر عمر بسته بشه

    • بدون نام

      چرا اتفا خیلی هم خوبه .
      پ این دخترای مجرد ک میمونن تکلیفشون چیه .
      خودت اگ تا الان بدون شوهر میموندی از این طرح با جان دل استقبال میکردی

    • سارا

      من موافق چند همسری هستم به عنوان یه دختر آماده ام شوهر آینده ام یه زن دیگه بگیره ولی دوست دختر وزن صیغه ای نداشته باشه بعدش عرب ها کاری خوب میکنن تا حالا شنیدیم یه دختر سعودی کار خلاف کنه ازدواج میکنن تا پاک بمونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب آقای سارا اگه مرد بودی خودت میموندی پس همون نر برازنده ات هست

    • بدون نام

      لطفا به اسم دختر نظر نذارید مردای چندش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این مردا هر چی بگی برمیاد

    • بدون نام

      لذت دنیا به زن ودندان بودهرکه آن دو ندارددنیا برایش زندان بود.خوب‌بید

    • بدون نام

      لذت دنیا به زن ودندان بودهرکه آن دو ندارددنیا برایش زندان بود.خوب‌بید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج