adexo3
۹۲۷۶۵۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

تیراندازی دردناک پلیس هنگ‌کنگ به یک معترض

براساس گزارش رسانه‌ها و شاهدان عینی، پلیس هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) به روی معترضان آتش‌ گشود و دست‌کم یک معترض زخمی شد. یک روز پیش از آن، افسران برای متفرق کردن معترضانی که برای ششمین ماه متوالی به اعتراضاتشان ادامه داده‌اند، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

خبرگزاری ایسنا: براساس گزارش رسانه‌ها و شاهدان عینی، پلیس هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) به روی معترضان آتش‌ گشود و دست‌کم یک معترض زخمی شد. یک روز پیش از آن، افسران برای متفرق کردن معترضانی که برای ششمین ماه متوالی به اعتراضاتشان ادامه داده‌اند، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ پلیس هنگ‌کنگ امروز در شرق این دولت‌شهر از مهمات واقعی علیه معترضان استفاده کرده است. کیبل تی‌وی و دیگر رسانه‌های هنگ‌کنگی گزارش دادند، یک معترض با شلیک گلوله پلیس زخمی شده است.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد، یک معترض غرق در خون با چشمان باز روی زمین افتاده است. پلیس هنگ‌کنگ همچنین معترض دیگری را با اسپری فلفل هدف گرفت. خبرگزاری رویترز هنوز صحت این ویدیوها را تایید نکرده است.

یک مقام بیمارستانی اعلام کرد، مردی ۲۱ ساله که گمان می‌رود در جریان اعتراضات سای وان هو در هنگ‌کنگ مصدوم شده باشد، امروز در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. کیبل تی‌وی وضعیت این معترض را باثبات گزارش داد. یک شاهد عینی هم به رویترز گفت، پلیس بعدا در همان منطقه‌ای که این معترض گلوله خورد، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

پلیس هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ معترضان رادیکال در چندین نقطه این دولت‌شهر موانعی گذاشته بودند و به معترضان هشدار داد تا "فورا از اقدامات غیر قانونی" خودشان دست بکشند. پلیس هنگ‌کنگ درباره تیراندازی به معترضان اظهارنظر نکرد.

یک شهروند ۳۶ ساله هنگ‌کنگی گفت، معترضان آشغال‌ها را به زمین می‌ریختند تا مانعی ایجاد کنند و بعد پلیس که احتمالا از حمل و نقل ترافیک بود، وارد صحنه شد. او افزود: «با وجود اینکه آن‌ها درگیر نشدند، پلیس وارد شد و فورا شلیک کرد. سه گلوله شلیک شد. این معترضان علیه دولت هستند و برای همین است که پلیس به آن‌ها شلیک کرد.»

شهروند دیگری گفت: «زمانی که رسیدم، مردم جمع شده بودند و سر پلیس فریاد می‌کشیدند و آن‌ها را قاتل‌ صدا می‌زدند.» پلیس هنگ‌کنگ پیشتر هم به یک معترض ۱۸ ساله و ۱۴ ساله شلیک کرده بودند و هر دو فرد جان سالم به در بردند.

اعتراضات به صورت روزانه در سراسر هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. معترضان از خشونت پلیس و دخالت پکن در امور این دولت‌شهر ناراضی شدند. چین با رد هرگونه مداخله، کشورهای غربی را مقصر ناآرامی هنگ‌کنگ می‌داند. خشونت‌های اخیر پس از آن بالا گرفت که یک دانشجو حین اقدام پلیس برای متفرق کردن معترضان بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

تیراندازی دردناک پلیس هنگ‌کنگ به یک معترض

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرد به شما ها میگن که قشنگ حرفتون رو میزنید نه مثل مردن به اصطلاح بافرهنگ ایران که همشون سکوت کردن تو این اوضاع

      پاسخ ها

      • احد

        با فرهنگ اگه راست میگی پا بیا تو خیابون فریاد بزن ببینم جرئت داری یا فقط حرافی می کنی

    • بدون نام

      پلیس اینا نگاکن اگه توایران بود باید پلیس میزدن چون قانونمون اینومیگه

    • بدون نام

      چقداین فیلم اشناست

    • بدون نام

      اقتدار و قدرت پلیس همین هست روال زندگی مردم عادی رو بهم زدن این اعتراض کننده ها موندم چرا مردم پلیس ها رو تو روزهای که بهش احتیاج دارند ستایش میکنند و روز های عادی میشه قاتل و آدم کش کار پلیسها درست هست
      بعد بگید پلیس ایران فلانه ،خدا حفظ کنه تمام پلیس ها رو مخصوصا پلیس های ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج