پیشنهاد آموزش زبان چینی در مدارس
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت که پیشنهاد دادهایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود، به فهرست آموزشهای ما افزوده شود.
خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت که پیشنهاد دادهایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود، به فهرست آموزشهای ما افزوده شود.
حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با بیان اینکه شعار هفته پژوهش سال ۹۸ «پژوهش خلاقیت و زندگی» است گفت: برای امسال شعاری که مطرح شده پژوهش خلاقیت و زندگی است، زیرا بر اساس مبانی تحولی بدون تقویت عنصر خلاقیت و پویایی فکری به تحول دست نخواهیم یافت و امروز متاسفانه عنصر خلاقیت به قدر کافی مورد توجه نیست.
وی افزود: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمییابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آموزش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبودهای زیرساختی در حوزه پژوهش بحث اصلی نگاه ماست گفت: معتقدم اگر بخواهیم تحول اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم؛ بدون گره خوردن به پژوهش امکان ندارد.
ذوعلم ادامه داد: هفته پژوهش در آموزش و پرورش چندین جنبه دارد که شامل انعکاس تلاشهای معلمان، دانش آموزان و بحث درباره بایستگیها و کمبودهای این حوزه است. دومین نکته هم این است که برنامههای درسی ما با نیازهای نسل امروز ارتباط برقرار کرده است و ما هم به این نقصان اعتراف می کنیم.
ذوعلم درباره ورود زبانهای خارجی دیگر و خارج شدن از انحصار یک زبان خارجی اظهار کرد: حوزه تربیت و یادگیری زبانهای خارجی، زبانهای قرآن ومعارف اسلامی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل میدهد. پیشنهاد دادهایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود، به فهرست آموزشهای ما افزوده شود. وزیر هم ضمن حمایت از موضوع، دستور بررسی و ارجاع به شورای عالی آموزش و پرورش دادهاند.
وی ادامه داد: مطالبه مجلس شورای اسلامی در حوزه زبان خارجی و اینکه باید کیفیت را بالا ببریم و انحصار زبان انگلیسی شکسته شود، درست است.
ذوعلم با بیان اینکه ما در فضای آکادمیک با یک نقص فرهنگ پژوهشی روبرو هستیم گفت: بعضاً پژوهشها در مباحث آموزش و پرورشی و تربیتی به صورت کلیشهای صورت میگیرد و گاهی پژوهشهای ما ابزاری است تا پژوهشگر ارتقاء یابد. به همین علت به پژوهشهای مدرسهای نیاز داریم تا بتواند در کف مدارس، کمبودها را شناسایی کرده و راهکارهای واقعبینانه ارائه دهد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود اعتبارات پژوهشی اظهار کرد: تقویت اعتبارات پژوهشی، سرمایهگذاری بسیار مهمی است و ما نیاز داریم که پژوهش در سطح استان، مناطق و مدارس تسری یابد.
ذوعلم اضافه کرد: متأسفانه بودجه خاص مورد نیاز برای حمایت از پایاننامهها و پژوهشهای خارج از سازمان نداریم و امیدواریم جهشی در این حوزه انجام شود. هرچند ما به پژوهشهای مطالعات آموزش و پرورش از منابع سازمان کمک میکنیم. به طور مثال، امسال ۸۰۰ میلیون تومان به استانهایی که توانمندی کمتری در حوزه بودجهای داشتند، کمک کردیم که البته رقم قابل توجهی نیست.
وی همچنین با اشاره به اینکه برای سال آینده یک نگرانی جدی وجود داشت که معاونت پژوهشی در استانها حذف شود عنوان کرد: با پیگیریهای انجام شده، خوشبختانه جایگاه معاون پژوهشی در استانها حفظ شد.ما ارتقای پژوهش را تا سطح مدرسه و دانشآموزان دنبال میکنیم. باید بتوانیم به طور واقعی به تعمیق فرهنگ پژوهش بپردازیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مبانی نظری تحولی ما و پارادایمهای اندیشهای سند تحول بنیادین، آنچنان که باید وارد حوزه پژوهش نشده است گفت: شماری از پژوهشها با نگاه سکولاریسمی انجام میشود. تا وقتی تعاریف ما، ارزشها و نگاه ما به هستی به صورت بنیادین پذیرفته نشده باشد و به چارچوب درنیامده باشد سند تحول بنیادین ما با سیستم آموزش و پرورش سازگار نخواهد شد. باید فرآیندها پژوهشمحور باشد تا بتوانیم قدم به قدم به استقرار سند نزدیک شویم.
وی درباره اینکه برای جلوگیری از پژوهشهای تقلبی چه اقداماتی انجام شده است؟ بیان کرد: این موضوع تنها با فرهنگسازی و تقویت روحیه پژوهشگری و ایجاد وجدان علمی در میان اساتید، معلمان و دانشآموزان حل میشود، البته من معتقدم که این مسئله در حد فراگیر وجود ندارد اما آفتی است که باید اصلاح شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درباره ضرورت پیوست پژوهشی طرحهای اجرایی گفت: معتقدیم در هر نقطه جامعه هر اقدامی که انجام میشود باید ریشه پژوهشی و نقطه عزیمت پژوهشی داشته باشد. کتمان نمیکنیم که گاهیاوقات الزامات اداری و محدودیتهای مالی و امکانات، ما را به سمتی میبرد که از افق پژوهش جدا میشویم.
وی ادامه داد: اتفاقا همه پژوهشگران در همه دنیا این گلایه را مطرح میکنند که چرا برای انجام کارها پژوهش صورت نمیگیرد؟ واقعیت آن است که همه پژوهشها نیاز به خرج هزینههای زیادی ندارد. ما عموماً این مسائل را به معاونتها در آموزش و پرورش تذکر میدهیم. یکی از کارکردهای پژوهشگاه مطالعات این است که هر طرحی ارائه میشود، مطالعات آن صورت گیرد.
نظر کاربران
غلطای اضافی .
پاسخ ها
بابا بالاخره باید یجورایی جواب باجهایی که به روسیه و چین داده شده جبران بشه دیگه
ما بچه هامونو به دسته کیا سپردیم،، خدا یه عقلی بهتون بده
مگه زبان چینی زبان بین المللیه
کل دنیا داره رو انگلیسی میچرخه اینا میخوان زبون چینی به ما یاد.خود چینی ها پدرشون در میاد زبون مسخرشون رو یادبگیرن
احتمالا تو کنکور هم پدر بچه ی مردم رو در میارن.
زبان عربی به درد نخور ترین زبان ممکن .هر کشور عربی که بخوای بری یا جنگ یا میخوان سر ایرانی جماعت رو ببرن.
آخه این دیگه چه کاریه:/
پاسخ ها
چندوقت دیگه زبون ونزوئلایی هم اضافه میشه!
تو همین زبان انگلیسی موندید معلم ندارید هدف ندارید در تمام دنیا طرف بعد چند سال در مدرسه زبان خوندن زبان یاد میگیره که میتونه جذب بازار کار شه شما تو این کار ساده موندید حالا سنگ بزرگ نشانه نزدن رو انتخاب کردی معلم دارید اصلا از زبان چینی چی میدونید
باور کن سانسور چی مغز اینا زنگ زده هست دردمو چطوری بگم تو هم که همش سانسور میکنی
خدایاخودت به مارحم کن
یعنی زبان انگلیسی از مدرسه ها حذف میشه؟
پرفسور این فکر رو از کجات دراوردی
اول به فکر درست یاد دادن درست صبحت کردن و درست تلفظ کردن فارسی را عملی کنید زبان چینی پیش کشتان.
پاسخ ها
این نظر بالا غیرت از کوجات در اوردی
چینی ها تو آموزش زبان خودشون هم مانده اند !!!!
فقط مشکل بچه من زبان چینی بود اونم خدارو شکر حل شد تو آینده روشنی که داره همین کم بود دستتون درد نکنه
سیاست مداران باباید سیاست مملکتداری راازچین یادبگیرند
پس با عربی چکار کنیم؟؟
خودچینی ها هم انگلیسی صحبت میکنند انوقت ماچینی یاد بگیریم زبان اداری بین المللی انگلیسی است شما فارسی هم خوب بلد نیستید چه رسد به چینی چه تزهای مزخرفی
اقووو زحمت بکش زبان کره شمالی هم اضافه کن
میخواهند زجر کوشمان کنند و در جامعه رها کنند
پس مستعمره چین شدیم
حالا زبان چینی میخوای بکنی تو گور پدرت که پیشنهاد دادی؟انگلیسی زبان رسمی دنیا فقط با۲۶حرف مردم توش موندن اما زبان مزخرف چینی با۸۰۰حرف کی میخواد یاد بگیره؟؟؟حتما یه پولی بهت میماسه که همچین پیشنهاد بیخودیه دادی!!
زبان چینی دقیقا به چه دردمون میخوره؟؟؟؟
ما هنوز فارسی را درست بلد نیستیم من نمیدانم توی کله شماها بجای مغز چیست:!!!
زبان چینی خخخخخخخ ترکیدم
زبانهای مادری ، بومیان و شهروندان ایران مثل تورکی ولری و گیلک و بلوچی و... در ایران برابر اصل ۱۵ قانون اساسی تدریس نمیشود !
اول اینها رو تو مدارس آموزش بدهید بعدا به فکر زبان کمونیستها باشید !
چین اموزش و تکنولوژی اش همه به انگلیسی است
این چه لجاجتی است
هر کاری نیاز به حداقلی از اموزش انگلیسی دارد
یک کاری را که نیاز به زبان چینی دارد نام ببرید
ه
وقتی جا شهردار و رفته گر عوض بشه همین میشه زبان چینی
وزیر غلط کرد همچو دستوری داد حالا همین مانده که زبان یک کشور لامذهب را یاد بگیریم ...
خدایا ما رو از جهل نجات بده.
انحصار یعنی چه.وقتی اکثر مطالب علم وبرشور یاک به زبان انگلیسی می باشه وکاربرد ان در تمام دنیا بیشتر می باشد چرا قبول نمی کنیم باید اول این را درست اموزش بدیم تالاقر از فن اوری جدید با اگاهی کامل از لوازم وارداتی استفاده شود
بازم مبارکمون باشه
خود چینیها نمیتونن زبون خودشونو یاد بگیرن این میگه مدارس زبان چینی یاد بدن
اول فکرمیکردم فقط مستعمره روسیه ایم ......
جناب پرفسور . چینی و عربی به چه درد مردم یا بچه ها میخوره . این دو زبان هیچ جذابیتی برای یادگیری نداره . شما رو بخدا اگه کارتونو بلد نیستین ، تشریفتونو ببرید و این میزهای باد آورده رو ول کنید بزارین چهارتا متخصص و باسواد بیان راس کار تا نسل آینده نفرینتون نکنن
غلط نکنم اینها می خواهند واردات معلّم و کتاب و دفتر و دستک چینی راه بیندازند. آخر شما به همین دانشها و معلّمهای خودتان بچسبید، سنگ زبان مزخرف چینی را به سینه نزنید!
اخه بندهخدا ما ایرانی ها. نوک بینی خودمان را فقط میبینیم
چین 2 میلیارد جمعیت. داره. واقتصاد. اول دنیا
اینمردم خنگ. بعد. از 10 سال دیگه میفهمند زبان چینی هم مورد نیاز است. که دیگه دیر شده است.
زبان روسی زبان فرانسه زبان. چینی موردنیاز اموزش است
حاج آقا ماهنوز،فارسی بلد نیستیم تازه چه خیری از کالاهای چینی دیدیم یا زبان انگلیسی که حالا بریم همون خیر رو از زبان چینی بگیریم
هرچیه از لهجه مزخرف فارسی (زبان افغانیا) بهتره