جاباما
۹۴۱۲۱۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش به بیانیه ۷۷ اصلاح‌طلب از تریبون نماز جمعه

تریبون‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

خبرآنلاین: تریبون‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: راه حل ساماندهی اوضاع معیشتی مردم، توجه به رهنمون‌های رهبری است، باید با تقویت پول ملی و تحریم معاملات دلاری و تقویت همکاری دو جانبه با کشورهای اسلامی و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به ابداعات و ابتکارات جوانان،همه تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری عنوان کرد: یکی از هجمه‌های فرهنگی دشمن که امنیت جامعه را به هم می ریزد، مساله بدحجابی است، این پدیده ضد ارزشی درون خود مفاسدی به همراه دارد و موجب تزلل و سستی بنیان خانواده و افزایش طلاق می‌شود.

به نوشته ایسنا، آیت الله سعیدی توصیه کرد: بانوان ضمن حفظ کرامت شخصیت و حفظ خانواده‎ها از آسیب‎ها، آخر و عاقبت بی‌حجابی را در نظر بگیرند و برای حفظ جوانان و کشور و خودشان،حجاب را حفظ کنند.

وی در مورد انتخابات پیش رو بیان کرد: افرادی که در مجلس نام‌نویسی می کنند، بدانند در قسم نامه‌ای که یاد می‌کنند و تعهداتی را می‌پذیرند باید پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی و امین و عادل و با تقوا باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آنها باید پایبند به استقلال و اعتلای کشور و حافظ حقوق ملت و تامین کننده مصالح و خدمت گذار مردم و مدافع قانون باشند و اگر وارد مجلس شدند خود را در گرو این تعهدات ببینند و از گرو جریان‌ها و جناح‌ها بیرون بیایید،زیرا با خدا تعهد کرده اند.

واکنش به بیانیه ۷۷ اصلاح‌طلب از تریبون نماز جمعه

وی گفت: آنانی که به مجلس وارد می‌شوند و در عوالم دیگر و در زد بندها به سرمی‌برند، باید بدانند که نماینده ملت نیستند.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری بیان کرد: این روزها مردم در خوزستان و دیگر نقاط با مشکلات فراوانی روبرو هستند و آب، زندگی آنها را فرا گرفته است، امروز مسئولان و مردم همت کنند و مشکل آن‌ها را از خود بدانند و بسیجی و جهادی و ریشه ای این مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان در گذشته به فکر این مشکلات افتاده بودند، امروز دچار این سختی ها نبودیم بنابراین فقط به فکر حل مشکل مقطعی نباشیم و ریشه ای فکر کنیم و این مردم انقلابی و وفادار را از گرفتاری ها نجات دهیم.

هیأت اجرائی هزینه رد صلاحیت افراد فاقد شرایط را بر دوش شورای نگهبان انداخت

آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه در رابطه با مشکلات پیش آمده برای کسبه و واحدهای تولیدی آسیب دیده در اغتشاشت اخیر گفت: شهرداری ها از این واحدها مطالبه عوارض می کنند و بازسازی این واحدها و برگشتشان به چرخه تولید با مشکلاتی همراه است. از استاندار محترم می‌خواهم دستوراتی داده شود تا شهرداری ها از دریافت عوارض مختلف از واحدهای خسارت دیده که توان پرداخت ندارند خودداری کنند یا فرصت‌ها و تخفیفاتی داده شود تا مشکل مردم حل شود.

امام جمعه کرج گفت: دشمنان قصد داشتند آشوب‌ها را ادامه دهند تا به زمان برگزاری انتخابات برسد و کشور آسیب ببیند و حضور حداکثری مردم را کم رنگ کنند اما به فضل الهی این امر محقق نشد اما تلاش ها برای کم رنگ کردن حضور مردم هنوز داغ است.

بنا بر گزارش فارس، وی افزود: با توجه به خلا قانونی موجود، تعداد زیادی از افراد بدون داشتن شرایط حداقلی لازم در انتخابات ثبت نام کردند و هیأت‌های اجرائی هم بدون در نظر گرفتن نکات ایجابی در افراد باز همین افراد را تایید صلاحیت کردند تا هزینه رد صلاحیت این افراد بر دوش شورای نگهبان بیافتد.

خطیب جمعه کرج گفت: شورای نگهبان باید کار را با صلابت و درست انجام دهد. اگر هیأت اجرائی کاری را که بر عهده داشته به خوبی انجام نداده فردای قیامت مسؤول است و در همین زندگی دنیایی هم عقاب دنیایی خواهند دید. این حق الناس است. مردم از شورای نگهبان صداقت و قاطعیت در عمل را می خواهند.

حسینی همدانی گفت: در گام دوم انقلاب احتیاج به مجلس تراز انقلاب داریم و قطعا باید از این مجلسی که الان هستیم عبور کنیم و لازمه اش این است نمایندگان شایسته را انتخاب کنیم و سابقه افراد را کاملا بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به کسانی که دروغ می‌گویند و به فهم و شعور مردم توهین می‌کنند؛ مهمانی و ضیافت برگزار می‌کنند و به مردم پول و کارت هدیه می‌دهند و برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری می‌زنند رای ندهید.

حسینی همدانی گفت: اگر بر مبنای اینکه کسی هم محله یا همشهری ماست یا رابطه فامیلی با او داریم رای دهیم نتیجه اش همین مشکلاتی می‌شود که امروز در جامعه می‌بینیم.

وی با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور به ژاپن گفت: اختیار ژاپنی ها دست آمریکاست. ژاپن اصل جواب را از رهبر انقلاب در تهران گرفته است و ایران داغ مذاکره مجدد را بر دل آمریکا خواهد گذاشت. اگر توافقی در ژاپن انجام شود که آمریکا مجبور نشود به برجام برگردد قطعا هیچ دستاوردی ندارد و موجب زیادی خواهی های طرف غربی هم خواهد شد. متاسقانه ضربان قلب یک عده در داخل کشور با اتفاقات آمریکا تنظیم می‌شود. خوشحالی و غمشان را تحولات آنجا می‌سازد. ترامپ با استیضاح نزدیک شده بود یک عده ای ناراحت بودند اما به فضل الهی آنچه اتفاق خواهد افتاد اضمحلال و افول آمریکاست.

خطیب جمعه کرج با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این اتفاق را زمینه ساز از بین رفتن انسجام و اتحاد اروپایی‌ها دانست و گفت: به زودی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مجبور خواهند شد در مقابل قدرت‌های جدید جهانیاز جمله ایران زانو بزنند.

کسانی که در فتنه نقش آفرینی کردند شایستگی تصدی در مجلس را ندارند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین در خصوص مسائل داخلی کشور اظهار داشت ضمن اینکه مسئله فتنه و فتنه گری همچنان از مسائل مهم است باید بگوییم که در آستانه یک رخداد مهم دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی یعنی انتخابات قرار داریم که باید نکاتی در این خصوص متذکر شویم.

به نوشته فارس، وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز نظام اسلامی است گفت: کسانی که در فتنه‌های گذشته و فتنه‌های اخیر نقش آفرین بودند یا بی تفاوت نظاره گر شدند شایستگی تصدی مسئولیت‌های خطیر نظام اسلامی اسلامی را ندارند، خصوصاً در مجلس، مجلسی که می‌خواهد قانون تصویب کند و ناظر برای اجرای قانون هم باشد از فتنه گران و وابستگان آن به هیچ وجه لیاقت تصدی نمایندگی مجلس را ندارند جای تعجب است که برخی از این عناصر به خود اجازه می‌دهند با آن سوابق نگینی که دارند باز هم ثبت نام کنند وقتی که هیئت نظارت آنها را رد می‌کند مظلوم نمایی و جو سازی می‌کنند و به فکر ایجاد فتنه جدید میافتند.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: من خطاب به این افراد منحرف که با کمال تأسف بیانیه رسمی نیز می‌نویسند و امضا می‌کنند و از فتنه گران و آشوب گران که مال و جان و مردم را نشانه گرفته اند و آمریکا و اسرائیل از آنها را حمایت کردند اعلام می‌کنم شما دیگر مردگان سیاسی هستید که در حال دست و پا زدن می‌باشید و با وقایعی که رخ داد و جنایاتی که به وقوع پیوست و با عملکرد ضعیف در دستگاه‌های اجرایی هیچ جایگاهی در میان ملت نداشته و ندارید و اگر دست از هرگونه شرارتی که دارید بر ندارید یقین بدانید ملت صبور و انقلابی ایران محکم در برابر شما خواهند ایستاد بالاخره هیئت‌های اجرایی و نظارت بر صلاحیت وظایف خود را انجام می‌دهند و صلاحیت تان را احراز نمی‌کنند و این افراد در جایگاه نمایندگی مجلس قرار نخواهند گرفت نه اینکه افراد شایستگی منصبی را ندارند ممکن است برای تیپ‌های اجرایی و مدیریتی دیگر شایستگی داشته باشند.

محمودی در ادامه بیان داشت متأسفانه بی بند و باری های موجود در رسانه‌های بسیار ویرانگر است و مراقب باشیم آبروها نریزد اگر هم درباره شخصی مطالبی از مراجع ذیصلاح قانونی وجود دارد که به این مراجع عرضه شود متأسفانه رسانه امروز تهدیدی برای امنیت و وحدت اجتماعی و جامعه است اگر در گذشته با این موارد به طور جدی برخورد می‌شد و روز به روز این فضا فاجعه بار تر نمی‌شد من وظیفه می دانم به همه هشدار دهم انتخابات در نظام یک عبادت است این عبادت را به گناهان آلوده نسازیم.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه بی توجهی به موازین اخلاقی و دینی در جامعه یکی از مشکلات جامعه به حساب می‌آید اظهار داشت: اگر ما به دستورالعمل‌های اسلام به خوبی توجه کنیم می‌بینیم که ریشه بسیاری از این بیماری‌های روانی در جامعه بی توجهی به این دستورات است با توجه به بیماری‌های موجود مثل ایدز هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که به این موازین توجه بیشتری وجود داشته باشد چرا که این بیماری است که اگر کسی به آن توجه نکند و به آن مبتلا باشد و به دنبال درمان نباشند مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و به حمدالله امروز راه درمان نیز وجود دارد و باید با منشأ این بیماری‌ها باید مبارزه کنیم که امروز یکی از عوامل رشد و انتقال این بیماری روابط ناسالم اخلاقی می‌باشد.

خطیب جمعه ورامین اظهار داشت: آیا این وضعیت بدحجابی توجیهی دارد از این فشارها چه کسی آسیب میبیند چرا برخی بی‌تفاوت شده‌اند چرا برخی مسئولان بی تفاوت از کنار آن می‌گذرند بترسیم از عواقب این موارد این موسیقی‌های مبتذل و پخش آن با صدای بلند در ماشین‌ها و منازل نشانه چیست آیا نشانه بی فرهنگی و بی اطلاعی نیست.

وی گفت: بدانید که این موسیقی‌های مبتذل و مطرب حرام است و پسر و دختر خردسالی که با لباس برهنه اجرای برنامه می‌کنند آیا این برنامه‌ها لاابالیگری نیست، من اسم این اماکن را اداره و ادارات را نمی برم ولی اگر به روش‌های خود تجدیدنظر نکند وظیفه می دانم آنها را به افکار عمومی معرفی کنم چرا نظارت صورت نمی‌گیرد در هر صورت من با صراحت عرض می‌کنم امروز با فضای مجازی آدم‌های بی فکر و نادان به جنگ اقتصادی ما آمده‌اند به جنگ فرهنگ و اعتقادات آماده اند تا پس از مدتی مردم و خانواده‌ها را به مظاهر ضد اخلاقی تفاوت کنند لذا نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد و یقیناً مردم مؤمن و انقلابی پاسدار فرهنگ خود خواهند بود.

امام جمعه ورامین گفت: نکته دیگر در مورد استیضاح ترامپ است که در مجلس نمایندگان رأی آورد و باید در مجلس هم مورد تأیید قرار بگیرد البته اصل این استیضاح در تاریخ آمریکا سومین رئیس جمهور است که استیضاح می‌شود و این نشانه شکست و افتضاح است.

اگرچه در مجلس نمایندگان اکثریت دموکرات‌ها هستند و این استیضاح رأی بیاورد یا نیاورد برای ملت ایران هیچ تفاوتی ندارد در آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دشمنی با انقلاب اسلامی دارند و برای ملت ایران نیز هیچ تفاوتی نمی‌کند چون آنها در طول این ۴۰ سال انقلاب همواره با ملت ایران مبارزه کردند و ملت ایران نیز با تمام قدرت در برابر آنها ایستاده اند و این یک افتضاح است ولی باید این اتفاق برای ترامپ بیافتد.

ترامپی که از اول پشت سر تمامی دشمنان ملت ایران ایستاد و امروز آمریکا از درون خودش گرفتار مخالفان شده است اینها نشانه شکست و افول آمریکا است باید ترامپ و نفوذی‌های داخلی اش بدانند ملت ایران روز به روز قدرتمند تر به راه خود ادامه خواهند داد و تمام توطئه‌های سنگین آن را خنثی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بفرمایید رهنمون کنید دولت را ما که دیگه نان نداریم بخوریم

    • بدون نام

      مردم به نمایندگان اصلاحطلب که مانند طبلهای توخالیند رأی ندهند****»*»»»»»***********

    • @

      چه ربطی به انتخابات داره روزنامه اصلاح طلب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج