۹۴۱۹۵۵
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

قصی‌السهیل در راه کاخ ریاست‌جمهوری است؟

در حالی یکی از نمایندگان ائتلاف سائرون به نقل از برخی منابع اعلام کرد که قصی السهیل در راه کاخ ریاست جمهوری است که یکی دیگر از نمایندگان این ائتلاف آنرا تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر: در حالی یکی از نمایندگان ائتلاف سائرون به نقل از برخی منابع اعلام کرد که قصی السهیل در راه کاخ ریاست جمهوری است که یکی دیگر از نمایندگان این ائتلاف آنرا تکذیب کرد.

به نقل از المسله، برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه پاسخ دادگاه فدرال درباره فراکسیون بزرگ پارلمانی عراق را به مجلس این کشور فرستاد و خواهان روشن شدن فراکسیون بزرگ به منظور انتخاب نخست وزیر به جای عادل عبدالمهدی شد.

قصی‌السهیل در راه کاخ ریاست‌جمهوری است؟

این در حالی است که بدر الصائغ نماینده ائتلاف سائرون گفت: تفسیر دادگاه فدرال امروز کاملاً واضح بود و سائرون فراکسیون بزرگ در داخل پارلمان است و ما حق این را به مردم واگذار کرده ایم. بر اساس اخباری که به ما رسیده است رئیس جمهور، السهیل را مأمور تشکیل کابینه کرده است و وی در راه کاخ ریاست جمهوری است و نیم ساعت بعد این به شکل رسمی اعلام خواهد شد. البته این این اخبار اولیه است. این سبب خواهد شد که کشور دچار هرج و مرج شود زیرا قصی السهیل هنگامی که وزیر آموزش عالی بود عملکرد موفقی نداشت و بنابراین نمی‌تواند نخست وزیر خوبی باشد و خواسته تظاهرات کنندگان هم السهیل نیست. سائرون طی ساعات آتی تصمیم رسمی اتخاذ خواهد کرد.

از سوی دیگر بدر الزیادی دیگر نماینده ائتلاف سائرون امروز یکشنبه اخبار مربوط به مأمور شدن قصی سهیل از سوی رئیس جمهور عراق برای تشکیل کابینه را تکذیب کرد و از رسانه‌های عراقی خواست که در انتشار خبر دقت کنند و اخبار نادرست ندهند.

وی افزود: ما مجدداً بر موضع خود مبنی بر مخالفت با هر نامزدی که مورد حمایت تظاهرات کنندگان یا منطبق با شروط مرجعیت دینی و تظاهرات کنندگان نباشد، تاکید داریم و این را بارها اعلام کرده ایم.

از سوی دیگر یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد که مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق، فائق الشیخ علی را برای پست نخست وزیری مورد موافقت قرار داده است.

همزمان تظاهرات کنندگان عراقی عبدالوهاب الساعدی را برای ریاست دوره انتقالی که عمر آن شش ماه تا یکسال باشد و پس از آن دولت به غیرنظامی واگذار شود، نامزد کردند.

یک منبع نزدیک به کمیته هماهنگی تظاهرات کنندگان در بغداد اعلام کرد که مأموریت دولت انتقالی برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف تحت نظارت بین المللی و مطابق قانون جدید است.

این در حالی است که منابع عراقی اعلام کرده اند که تاکنون اسامی بیش از ۴۸ نفر برای تصدی پست نخست وزیری عراق مطرح است که از بارزترین آنها می‌توان به محمد توفیق علاوی، قصی السهیل و محمد شیاع السودانی اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم منطقی که جوانانش با داشتن مدارک بالا کاربری میکنند بیاییدهمانهاییکه از طبقه محروم است با مدرک بالا را انتخاب کنید برای مجلس که دردفقرراچشیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج