۹۴۴۶۷۶
۱۶۶ نظر
۵۰۴۱
۱۶۶ نظر
۵۰۴۱
پ

چند همسری؛ بابا سوپرمَن، اسپایدرمَن، ۴ زنه‌مَن!

مرد دست یه سینه با لبخندی به پهنای صورت و حالتی فاتحانه وسط کادر ایستاده و ۴ همسرش هم در کنار او (برای حفظ تقارن کادر در هر طرف ۲ همسر)، در آسمان، در میان ابرها !

عصر ایران در چند روز گذشته ویدیوهایی تبلیغاتی در تعریف و تمجید از زندگی چند همسری در فضای مجازی منتشر شده است که طبیعتا واکنش‌های مختلفی را در جامعه به همراه داشته است. المیرا شریفی مقدم (گوینده شبکه خبر) در توئیتر نوشت: «‏تصاویری دیدم از بزرگواری که ۴ همسر همزمان دارد و بسیار در این باره سخن می‌راند. ایشان به این موضوع می‌بالید و من بالا آوردم!» و بسیاری هم حرف‌ها و موقعیت این مرد ۴ زنه را با جوک‌ها و نکته‌هایی طنز همراه کرده‌اند.

شروع تصویر این است: مرد دست یه سینه با لبخندی به پهنای صورت و حالتی فاتحانه وسط کادر ایستاده و ۴ همسرش هم در کنار او (برای حفظ تقارن کادر در هر طرف ۲ همسر)، در آسمان، در میان ابرها !

این ویدیوها بخش‌هایی از برنامه‌ای اینترنتی با نام «مثل خواهر» است که در ابتدای آن لوگوی «حمایت از حقوق مردان» دیده می‌شود.

حمایت از حقوق مردان هم یک صفحه اینستاگرامی دارد که در بالای صفحه نوشته شده است: «انجمن حمایت از حقوق مردان در سال ۸۹ به منظور بالا بردن آگاهی مردان ایرانی جهت رهایی از ظلم‌ها و قوانین ظالمانه‌ای که به آنها تحمیل می شود تاسیس گردید».

چند همسری؛ بابا سوپرمَن، اسپایدرمَن، ۴ زنه‌مَن!

بدیهی است که مردی 4 همسر داشته باشد و با آنها زندگی کند یک انتخاب شخصی مربوط به آن مرد و آن 4 زن است و به هیچکس دیگری هیچ ربطی ندارد. اما زمانی که به عنوان یک الگو و یک نمونه برای فرهنگ سازی ارائه می‌شود دیگر داستان تغییر می‌کند.

در ابتدا باید اشاره کنم که اسم «مثل خواهر» که برای این برنامه انتخاب شده است من را یاد یک مجموعه مستند تلویزیونی آمریکایی انداخت به اسم "هووهایی مثل خواهر" (Sister Wives) که از سال 2010 از شبکه تلویزیونی تی.ال.سی (TLC) در حال پخش است. این مجموعه زندگی یک مرد به نام کودی براون (Kody Brown) در آمریکا را نشان می‌دهد که با 4 همسر و 17 فرزند در لاس وگاس زندگی می‌کند.

چند همسری؛ بابا سوپرمَن، اسپایدرمَن، ۴ زنه‌مَن!

«هووهایی مثل خواهر» تا به الان ۵ فصل در ۹۶ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای از آن پخش شده است و زندگی این خانواده را به تصویر می‌کشد، هم شکل خاص زندگی و هم شیرینی‌ها و تلخی‌های این خانواده. بدون سعی در ترویج و اشاعه یا نقد و تقبیح آن، آنچه در زندگی آنها هست را نشان می‌دهد.

در «مثل خواهر» خودمان بعد از آن تصاویر میان ابرها و آسمان، مرد این‌گونه خود را معرفی می‌کند: «نوید ابراهیمی هستم، متولد ۱۳۶۹ شهرستان ارومیه، شغلم ... نویسنده هستم، ۲۰ جلد کتاب منتشر کردم و درآمدم هم از همین راه است، ۴ همسر دارم از نقاط مختلف ایران» !

در «مثل خواهر» آقای نوید ابراهیمی و هر ۴ همسر از ابتدا تا آخر فقط در مزایا و محسنات شکل زندگی چند همسری می‌گویند و می‌خواهند بیننده را متقاعد کنند که برخلاف تصور شما این شکل از زندگی بسیار هم خوب است! (لطفا این علامت تعجب را کمی بزرگتر از قبلی تصور کنید)

حتی آقای ابراهیمی درباره چگونگی مطرح کردن این مسئله با همسر اول و بعدتر با همسر دوم و سوم برای ازدواج‌های بعدی راهکار هم پیشنهاد می‌دهد که چگونه و از چه زاویه‌ای و با چه کلمات و جمله‌‌هایی باید این موضوع را مطرح کرد! (ببخشید، لطفا این علامت تعجب را هم کمی بزرگتر از قبلی تصور کنید).

نکته قابل ذکر این است که آقای ابراهیمی در سال ۱۳۹۶ هم مطرح شدند به عنوان «روحانی که با ۳ همسرش زندگی می‌کند» و امسال هم با «مثل خواهر» و مردی که ۴ همسر دارد به میدان برگشته است البته در نسخه امسال هیچ اشاره‌ای به روحانی بودن ایشان نمی‌شود و در معرفی خودشان فقط می‌گویند که «نویسنده» هستم. واقعا فقط با نویسندگی و گذران زندگی ۴ همسر و ۷ بچه در نوع خود جالب توجه است!

روزی پادشاهی که یکی از نوکرانش خطایی مرتکب شد به جلاد دستور داد هزار سیلی به نوکر بزند، جلاد گفت قربان یک لحظه دست نگهدارید، شما یا سیلی زدن ندیده‌اید یا نمی‌دانید حساب و کتاب چیست؟ کی می‌تونه هزار سیلی بخوره؟ اصلا کی می‌تونه هزار سیلی بزنه؟ این آقای ابراهیمی هم یا نویسنده نیست یا از درآمد و حساب و کتاب نویسندگی خبر ندارد که می‌گوید درآمدم هم از این راه است!

دوست نویسنده‌ای دارم که سال قبل ازدواج کرد و مجبور شد با همسرش از تهران به شمال مهاجرت کند تا بتواند خانه‌ای اجاره کنند و زندگی بخور و نمیری داشته باشند. جدا از او بسیاری نویسندگان دیگر را می‌شناسم که آنها هم با وجود پرکاری و مورد توجه بودن و ... باز چنان وضعیت مادی بالاتر از قشر متوسط جامعه ندارند، نه ۴ همسر دارند و نه ۷ بچه نهایتا یک همسر و ۲ بچه.

این آقای ابراهیمی بیشتر انگار سوپرمن، بتمن یا آیرون‌من است که با نویسندگی ۴ همسر گرفته و ۷ بچه هم دارند و تا این اندازه خوشحال و خندان راجع به زندگی‌اش حرف می‌زند.

برای جواب این سوالات در اینترنت راجع به نوید ابراهیمی جستجو کردم، در سایت اندیشه‌وران (بانک اطلاعات محققان حوزوی) در زندگینامه‌شان به قلم خودشان نوشته‌اند:

« از سال ۸۹ با طرح ایده ای نو در زمینه تحصیل دروس سطح حوزه، موسسه ای را تاسیس نمودم. هدف اصلی این موسسه تحقیق و بررسی تقلیل سنوات تحصیل در دروس سطح حوزه است. [...] در سال های تدریس به صورت آزمایشی و محدود با برخی طلاب این طرح را إجراء نمودم. حاصل إجراء این طرح ۱۴ جلد تقریرات دروس سطح بوده است که برخی از مجلدات آن منتشر شده اند.

از سال ۹۲ با همکاری برخی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی کارهای موسسه مزبور رسمیت بیشتری یافت و هم اکنون با نام موسسه سلمان فارسی(رحمه الله) در زمینه های مختلف تحقیقاتی، فعالیت دارد.»

بنابر این ایشان فقط یک نویسنده نیست بلکه بنابر اظهارات خود ایشان، موسسه سلمان فارسی را هم دارند و البته روحانی هم هستند! (علامت تعجب باز بزرگتر، لطفا)

چند همسری؛ بابا سوپرمَن، اسپایدرمَن، ۴ زنه‌مَن!

اگر نسخه‌های 6 زنه یا 8 زنه قرار است در آینده رونمایی شود در معرفی خود دقت بیشتری به خرج دهند در عصر حاضر یافتن صحت ادعاها در حد یک جستجوی اینترنتی است.

حال که برخی سعی در فرهنگ‌سازی و معرفی الگوهایی چون آقای نوید ابراهیمی و همسرانش در جامعه دارند آیا الگوهای دیگر جامعه را نمی‌بینند، آیا علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج جهان که چند روز پیش تابعیت فرانسه گرفت الگویی برای نوجوانان ما نبود؟ آیا یادگار رستمی فوتبالیست تیم ملی نوجوانان که از روستاهای مریوان آمده است (از روستایی نزدیک روستای آزاد و فرهاد خسروی، کولبران یخ‌زده) را اصلا می‌شناسند؟

آیا از حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان ما که الان مصدوم شده به عنوان الگو هیچ وقت یادی کرده‌اند؟ و ... ! ( این علامت تعجب لطفا در هر اندازه بزرگ که می‌توانید تصور کنید)

چه بگویم ...

توئیت المیرا شریفی مقدم (گوینده شبکه خبر)

چند همسری؛ بابا سوپرمَن، اسپایدرمَن، ۴ زنه‌مَن!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید حدس میزدم ... معلوم شد این آقای ابراهیمی چهار همسر داره از قشر روحانی هستن ..چون چهار همسری در بین مردم عادی نکوهیده و بی شرمانه س ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بی شرمانه است؟از طرف خودت حرف بزن.چون یه عده نمیتونن چند همسر بگیرن متاسفانه خیانت میکنن.چند همسری خیلی از خیانت بهتره و نه مشکل شرعی داره نه قانونی.

      • بدون نام

        چرا بی شرمانه است؟از طرف خودت حرف بزن.چون یه عده نمیتونن چند همسر بگیرن متاسفانه خیانت میکنن.چند همسری خیلی از خیانت بهتره و نه مشکل شرعی داره نه قانونی.

      • بدون نام

        بازی جدید دولت تدبیر برای انحراف افکار عمومی

      • بدون نام

        شخصی را میشناختم که میگفت مردم ایران راضی هستن دخترهاشون دوست پسر داشته باشن اما صیغه کسی نشن.این قضیه هم مثل همونه راضی هستن شوهرشون خیانت کنه ولی همسر دیگه نداشته باشه.جامعه ی ریا کار

      • بدون نام

        کار بسیار پسندیده‌ای هست.

      • بدون نام

        درود بر این مرد واقعی

      • بدون نام

        آفرین آقای نویسنده

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        !!!سنت پیامبر نکوهیده است ؟

      • بدون نام

        فرد مذکور موسسه سلمان فارسی رو داره، از این موسسات که بودجه مفت از دولت میگیرن و به هیچ بنی بشری پاسخگو نیستن. پول مفت ذهن سادیسمی

      • نر فقط باید خفه بشه

        روزی میاد تو این دنیا که زن براتون قانون میزاره

      • نر فقط باید خفه بشه

        روزی میاد تو این دنیا که زن براتون قانون میزاره

      • @

        اگه این کار، کار پسندیده ای هستش پس چرا رسانه های انقلابی این شخص رو پوشش خبری نمیدن؟؟ :) این شخص ظاهرا روحانی هم هستش پس بیشتر میتونن روش مانور خبری بدن ولی اینکارو نکردن ولی برعکس رسانه های اصلاح طلب مدام کلیپ این شخص رو پخش میکنن و ازش خبر میرن!!! :) اینجا هستش که موضوع کمی بودار میشه! آیا ربطی بین این شخص با اصلاح طلبان هستش!!! :)

      • بدون نام

        روباه دستش به آلو نمیرسه میگه ترشه!اگر شما هم موقعیت ازدواج مجدد داشتید !!!

    • بدون نام

      تاسف داره البته بیشتر به خانم هاشون یعنی ارزش زن بودنشون در این حد؟آقای محترم که طفلک بیشتر به دکتر و دارو نیاز دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو دکتر تا بالا نیاری

      • بدون نام

        چهارتا زنش رو با هم جمع کنی یه زن متوسط نمیشن،البته از لحاظ عقلی چون خودشون رو خیلی تحقیر کردن با این کار

    • یک ایرانی

      والا منم اوق زدم وقتی اینو دیدم . البته زنهاشم تعفن انگیز و نفرت انگیزن .

      پاسخ ها

      • محسن

        متاسف شدم از ايراني بودنت

    • بدون نام

      بعبارتی شکر زیادی میخوره

    • بدون نام

      همه اینا شعاره یک زنشم مردها موندن توخرج و مخارجش

    • bib

      جای تاسفش اینجاس که خانم های این آقا خیلی راضی هستن به چه شیوه های دارن چند همسری رو جذاب میکنن از نگه داشتن بچه شیردادن به بچه های هم پرستاری ازهم...

    • بدون نام

      مردای گدا گشنه ایرانی به زور خرج یه زن رو میدن ولی خدای اعتمادبه نفس هستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو خارج با یه پولدار ازدواج کن.خخخخ

      • بدون نام

        خخخخخخخخخ

      • بدون نام

        خدانکشدت ترکیدن از خنده ،لایک

      • بدون نام

        اگه پول داشتند اشکال نداشت؟ زنهای ایرانی هم عقده ای پولپرست اند.مصرف گرای بی خاصیت زبون دراز

    • بدون نام

      به ما ربطی نداره ....

      پاسخ ها

      • شهروند

        وقتی یه موضوع شخصی و زندگی شخصی هست به هیچکس ربطی نداره اما وقتی داره تبلیغ می کنه به همه ربط داره

      • شهروند

        وقتی یه موضوع شخصی و زندگی شخصی هست به هیچکس ربطی نداره اما وقتی داره تبلیغ می کنه به همه ربط داره

      • بدون نام

        افرین

      • بدون نام

        شهروند دقيقا درمورد حجاب هم همينه...تو خونه بي حجابي عيب نداره ولي وقتي تو اجتماع اتفاق ميفته همه رو درگير ميكنه!درسته؟

    • بدون نام

      این اقا که کلا تفکری مثل تفکر داعش داره خدا رحم کنه ما که داریم تلاش میکنیم یکیش رو.بگیریم نشد با 37 سال سن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خانمها با قناعت هستن .مثل بیشتر دخترای امروزی از دماغ فیل نیوفتادن.

      • بدون نام

        حتما پول زیادی هم از این راه درمیاره که خرج این همه رو می ده

      • بدون نام

        دهه هفتادی امروزی نیست؟ مثل تو دیروزیه

    • seyed mosavi

      من روحانی ام .یک ژن و دو بچه دارم
      نمیتونم شکمشون رو سیر کنم.
      اصلا من موندم چه جوری ۴تا زن رو سیر میکنه..از همه لحاظ.
      تو سوره نسا خداوند میگه اگه میتونی عدالت رو رعایت کنی ۴ زن بگیر..بعدش ایه داره خدا میکه قطعا نمیتونی عدالت رو رعایت کنید..
      من هیچ دلیلی نمیبینم تو این زمانه..کسی ۴ تا زن میگیره ..و توجیهاتی میاره ..
      هیچ دلیلی جز شهوت رانی و هوس رانی نمیبینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترویج مهریه های بالا واسارت وچپاول مرد ان بدست زنان ترویج فرار از دین نیست اجرای سنت رسول خدا و امامان ترویج فرار از دین است؟؟

      • بدون نام

        ما زیر‌ یکیشم‌ زاییدیم

      • کرجی

        حتما عرضشو داره ...

      • بدون نام

        مطمئنا شماهم روحانی نیستید چون اگر واقعا روحانی بودید با عملکرد ان فرد مخالفت نمی کردید، روحانی مخالف با تعدد زوجه، کی باور میکنه.

      • ناشناس

        تکبیررررررر

      • بدون نام

        خودش باید اون دنیا جواب بده به ما چه

      • بدون نام

        دوستان هر کدام در مورد چند همسری نظر دادند و ان را نکوهش کردند در صورتی که هر که توان داشته باشه این یه امر حلال هست که خدا در سوره نسا امر کرده چون ما دستورات الهی رو انجام نمیدیم دختر و پسرامون رو اوردن به چند دوست دختر و پسر داشتن یا از اون بدتر به ازدواج سفید که حاصلش هزار جور گرفتاری و بی بند و باری هست چرا این رو نکوهش نمیکنید

      • بدون نام

        دوستان هر کدام در مورد چند همسری نظر دادند و ان را نکوهش کردند در صورتی که هر که توان داشته باشه این یه امر حلال هست که خدا در سوره نسا امر کرده چون ما دستورات الهی رو انجام نمیدیم دختر و پسرامون رو اوردن به چند دوست دختر و پسر داشتن یا از اون بدتر به ازدواج سفید که حاصلش هزار جور گرفتاری و بی بند و باری هست چرا این رو نکوهش نمیکنید

      • X

        لایکککککک

      • بدون نام

        مردان هوسران از دین فقط زن گرفتن بلدند و دیگر هیچ

      • یه دل شکسته

        احسنت مرحبا
        واقعا یکی نیست به این آقایون بگه از پس یه زن و دوتا بچه بر میایی که دنبال بعدی میگردی
        من که خدایی خسته شدم به شوهرم گفتم هر کاری دلت میخواد بکن یه موقع ناکام نمونی والا به خدا دیگه کو اعصاب که بخوام کل کل کنم جهنم ضرر

    • بدون نام

      صاحب وبلاگ انجمن حقوق مردان
      یه نر سادیسمی مریضه که از زن جماعت ضربه خورده
      برین سرچ کنید مطالبشو بخونید
      میگه زن نباید کار کنه
      با اجازه مرد باید همه کاراشو انجام بده
      مرد باید حرمسرا داشته باشه
      خلاصه باید روش فقط بالا آورد

    • بدون نام

      طبق معمول باز چادریا رفتن یه مردو پررو کردن

    • بدون نام

      چرا زن چهار تا همسر مرد نداشته باشه مگه نمیگن چند همسری چرا زن چند تا شوهر همزمان نداشته باشه معنی چند همسری یعنی هم زن هم مرد میتونه چند همسر داشته باشه الان در سال ۲۰۲۰ هستیم نه هزارو چهارصد سال پیش بعضیا فکر میکنن چی مردم خرن چیزی نمیفهمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو امریکا با ده تا مرد ازدواج کن.چرا موندی ؟

      • پرپرطلا

        بخاطر اینکه یه مرغ نمیتونه چهارتا خروس داشته باشه !!!حالا چرا من خودم هم نمیدونم چرا!!!!!!!!

      • کرمانشاه

        این دیگه قلبش شده مثل این گاراژهای مسافربری قلب نیست دیگه !!! قلب انسان واسه عشق ومحبت فقط جا واسه ینفر داره.

    • بدون نام

      به نظرم چهار زن به اون مرد باید به چشم نوکری
      که خرجشونو میده نگاه کنن
      از نظر جنسی هم هی بهم پاسش بدن
      خخخخخ
      لیاقت مردا همینه نه عشق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترا که عشق متوجه نیستن فقط یه برده میخوان برای پول دادن

    • بیکار

      این کار ارزش زن را پایین می آورد باعث کوچک کردن خانمها. می شود

    • بدونه نام

      لعنت بر ان مرد وچهار زنایی که با ان مرد ازدواج کرده اند وزنان نادان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خودت نادانی توهین نکن

    • علی

      چقدر احمقانس چند همسری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم مرد نوشتی ما هم باورمون شد.برو‌ خانم

      • بدون نام

        اسم مرد نوشتی ما هم باورمون شد.برو‌ خانم

    • بدون نام

      شماهم باپوشش این گزارشها خیلی مستقیم ازاین طرح حمایت میکنید لزومی نداره دایه ی مهربانترازمادربشید ....التماس تفکر

    • بدون نام

      منم مثل خانم شریفی عق زدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا به روان پزشک مراجعه کن

    • بدون نام

      افرین به المیرا خانوم شریفی مقدم لایک داری

    • گنزق

      خانم المیرا شریفی ، آن چهار خانم راضی و خوشحال ، شما بالا میاورید ؟؟؟؟!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما خودش نگرانه شوهرشه

    • بدون نام

      ازنوشته های خانم شریفی مقدم خوشحال شدم واقعآ من هم که مردهستم حالم به هم میخورد این حاج آقا دیگه نوبر نوبر است ایشان حتمآ میخواهنداگر از راه نویسندگی معروف نشدنداز راه تعداد زوجه بیشتر معروف بشوندشایدهم میخواهندحرمسرای شاه عباسی راه بیندازندبعدما بایدکتابهای این آقای نویسنده را مطالعه کنیم وفردا هم کی به کیه یک وقت ایشان شد پیش نماز مسجد محله ما وما هم به ایشان اقتدا بکنیم واقعآ خیلی متآسفم از این جورآدمها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو مگه نماز میخونی؟

      • بدون نام

        چرا حالت بهم خورد؟
        اصلا چرا شما از زندگي مشترك فقط روابط جنسيش رو ميبينيد؟بابا روابط جنسي 10 درصد زندگي هم نيست
        بقيش اخلاق و منش و روابط انساني است كه خيلي ها يه دونه هم داشته باشن نميتونن رعايت كنن چون ياد نگرفتن

    • بدون نام

      خیانت تو ذات مرد هست
      متاسفانه تا وقتی دنیا دست این موجوداته
      و تا وقتی زن پخمه وجود داره
      چند همسریم هست

    • بدون نام

      کلا زنهایی که آبروی زنهای دیگه رو میبرن
      کاش زودتر منقرض بشن
      کاش نسل زنهای قوی به وجود بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوک قرن

    • بدون نام

      این کار توهین آشکار به تمام زنان ایرانی است ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه نگفتی جهان

    • بدون نام

      سلطان مخ زنی

    • بدون نام

      توچه مملکتی داریم زندگی میکنیم :--(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشت نمیاد برو خارج

      • بدون نام

        کاربر بدون نام۰۸:۵۹دقیقه زیر هر نظری ی پاسخ چرت دادی انقد موافق این
        عملی بگو برا پدر یا دامادت چند دختر معرفی کنم انشالله ک ب پای هم خوشبخت بشن

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم استفراقم گرفت نکبت چه ژستی هم گرفته خاک بر سر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سواد هم که نداری

    • بدون نام

      اقای ابراهیمی سی سال خدمت صادقانه داشتم که هشت سال اون در جبهه های جنگ گذشت با حقوقی که میگیرم من و همسرم بسختی زندگی میکنیم قسم میخورم همسرم یک جفت گوشواره طلا هم ندارد چون برا عروسی فرزندانم فروختیم بزرگواری و عدالت خدارا شاکرم که هم من وهم شما زیر اسمون ارومیه زندگی میکنیم ولی این کجا و ان کجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب ولخرجی نمیکردی

      • بدون نام

        خب ولخرجی نمیکردی

    • بدون نام

      ای بابا مردا نمیتونن از یک زن مواظبت کنن تا برسه به چهرتا خاک عالم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی میتونن .

    • بدون نام

      تو کشور جهان سومی همچین چیزی بعید نیست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برو کشور جهان اولی تا یکم تعداد خیانت ها و تجاوز ها دستت بیاد.

      • بدون نام

        تعداد بالای تجاوز بخاطر حمایت قانون از قربانیه نه تو ایران که ده نفر دیده باشن یه نر تجاوز کرده میگن کرم از درخت بوده و زن میره زندان

    • بدون نام

      ماشالله به این

    • بدون نام

      گر تو قرآن بدین نمط خوانی
      ببری رونق از مسلمانی

    • بدون نام

      با نویسندگی اگر میشد نون دراورد که من دیوانه نبودم برق بخونم انقدر عاشق نویسندگی و ادبیات هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب برو نویسنده شو

    • مجرد

      تا وقتی عزت زن بیشتر تو مجردیه تا ازدواج
      ادم دور ازدواجو‌ و هرچی مرده خط بکشه
      خوشبخت تره
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس تا اخر عمر خوشبخت بمون. ...

    • صادق

      آقای کودی براون بهتره یا ترامپ که یه همسر داره ولی سابقه تجاوزاش کنتور نداره!
      چون به هرحال جفت شون آقازاده ن. نگو کودی براون نویسنده س که ناراحت میشم :)

    • بدون نام

      ذات مرد مساوی شهوته
      حالا بخاطر شهوتش همه چیم نابود کنه مهم نیست
      حتی بخاطر شهوتش تبلیغ میکنه زنها با چند همسری مشکلی ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اجازه نده شوهرت خیانت کنه چند همسری پیش کش

    • مهدی

      من مطمئن هستم به این آقای هنرپیشه کسانی بهش پولی دادند تا در سناریوی از پیش نوشته شده نقش یه مرد چهار زنه رو بازی کنه که مثلاً به این ترتیب موضوع چهار همسر داشتن رو در جامعه جا بیاندازند و عمومیت بدهند، وگرنه این بابا خودش این توان و عرضه رو نداره که حتی شلوارشو بپوشه، چه برسه به اداره کرده چهار همسر.

    • TINA

      خاکـــــــــــــــ.....

    • بدون نام

      چرت نگو خانم. مرد باید چهار همسر داشته باشد شما زنها وقتی تنها هستید بسیار مغرور و آزار دهنده هستید اما زمانی که رقیب دارید بسیار مهربان و دوست داشتنی میشوید خیلی هم عالیه چهار زن داشتن .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک داری

      • بدون نام

        گل گفتی

      • بدون نام

        زنم باید هم شوهر داشته باشه هم دوست پسر
        تا شوهرش رقابت کنه و
        ادم بهتری بشه

      • من همون ۴:۲۳ هستم

        من خودم خاک پای زنها هستم
        منو عفو کنید
        حلوای قهوه ای خوردم

      • به ۴:۲۳

        دلم برات میسوزه
        ...

    • م .ه

      شب دراز است وقلندر بیدار
      یا جوجه اخر پاییز می شمردند

      پاسخ ها

      • حسینی

        جناب ابراهیمی یه وقت زیادیت نشه رودل کنی

    • بدون نام

      زندگی هاشون چند سال دوام بیاره معلوم نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه که تک همسری خیلی بادوامه

    • مقدم

      خیلی هم مضحک بود

    • بدون نام

      به نظرم فقط باید به مردا خیانت کرد
      تا بفهمن زن چی میگه
      وگرنه هی بیا بگو اینکار انسانی نیست
      چون به نفعشون هست سعی میکنن خودشونو به کری بزنن

      پاسخ ها

      • روشن

        اخه چرا چرت میگی تونسته هر چهارتا زنو راضی نگه داره شما اینم نمیتونید ببینید حسادت تا کجا . اتفاقا قابل تاییده. کلیدبهمدیگه خدمت میکنن

      • به روشن

        تو یک نری
        حق نظر دادن نداری

    • قق

      درود بر نوید ابراهیمی شیر نر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گاو نر خخخ

      • بدون نام

        به شیر توهین نکن

    • بدون نام

      چندهمسری یکی ار موارد فسق و فساد است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونایی که طرفداری میکنن از چند همسری
        نفع دارن تو این قضیه ..

      • بدون نام

        فتوا نده

    • بدون نام

      خجالتم خوب چیزیه؟تهوع اوره..رواج دادنش چه معنی میده اخه؟

    • بدون نام

      عشق که نباشد،هوسرانی طغیان میکند.

    • بدون نام

      الکیه بابا مخ مردمو با این چیزا میخوان شستشو بدن خدا رو شکر چندسالیه که با تبلیغ زهرهم به خورد مردم میدن .

    • علی دولتخواهی

      چه اشکالی داره یکی عقدی ۳ تا هم صیغه داشته باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم خوبه.

    • داود

      تغذیه خوب

    • بدون نام

      ای بنازمت.....مردی مرد...

    • بدون نام

      هر کار و برنامه باید کارشناسی باشه .توی عربها یا سالهای دور همین ایران خودمون اونایی توان مالی داشتن دو وحتی سه همسر داشتن و دخترها سن ازدواجشون به پیری منتهی نمیشد .خانم شریفی عزیز.توی نزدیکان خودت پیر دختر هست یا نه .اگر نیست برو ببین چه دل شکسته ای داره

      پاسخ ها

      • سمانه

        دخترای مجرد زیاد باشن این چه دلیلیه برای ترویج یه همچین کار زشتی؟؟؟؟؟ خجالت بکش لطفا

      • بدون نام

        پیر پسرم زیاده هالو

    • بدون نام

      چه اشکال داره، اتفاقا چند همسری عرضه میخاد...

    • بدون نام

      یاد مرغداری افتادم

    • بدون نام

      همسرانش هم حتما حوزوی هستن

    • بدون نام

      من فقط یه سوال دارم در ارومیه جهش ژنتیکی رخ داده؟؟؟!!!! یه مدتی مرحوم حسنی ملت رو می خندوند حالا ایشون

    • اله بخش امیری

      دوستان چند همسری رو نکوهش نکنید اولا یه انتخاب شخصیه و بعد یه امر حلال که در قران و در سوره نسا امده توجه کنید
      اگه ما دستورات خداوند رو اجرا میکردیم دختر پسرامون به چند دوست دختر و پسر داشتن یا ازدواج سفید روی نمی اوردند که حاصلش بشود کلی مشکلات و معضلات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به هیچ جای قرآن جز سوره نسا دقت نکنید فقط هوس مهمه

      • بدون نام

        ازدواج سفید شرف داره به چند همسری و خراب سر زن های دیگه

    • سارا

      بله دیگه بااین بودجه نجومی که میرسه به حوزه منم باشم هارمیشم.مردک بیشرم حال بهم زن

    • م

      ... قیافه رو مثل ته دیگ میمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ

    • معلم

      بنده چندین خانم بالای ۴۰ سال میشناسم که شدیدا محتاج ازدواج هستن..دائم دست به دعا..
      بارها گفتن زن دوم که هیچی ما حاضریم زن چهار و پنج شیم..
      برا فرار از مخمصه تنهایی..گرسنگی.. زخم زبان..و....
      خلاصه همین طوری قضاوت نکنیم با کفشای اونا راه بریم..تا درک کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب اگه این طوری ازدواج کنن که بیشتر زخم زبون می شنون

    • بدون نام

      شرم اوره مردم دارندبامشکلات دست وپنجه مزنند انوقت مردم باچی سر گرم میکنند

    • بدون نام

      لایک نداره...اصلا.مزخرفه

    • بدون نام

      لایک نداره...اصلا.مزخرفه

    • شیر مراد

      خاک عالم بر فرق سرت بیاد مرتیکه هوسران
      اخرشم یکی از همین عجوزه هات بهت سم میده سقط میشی حالا ببین کی بهت گفتم

    • بدون نام

      این مقوله چند همسری یا همین هیولای که چهار تا همسر دارن والبته خانم هاش انگار که با بهترین وزیباترین وخلاصه فرشته ترین مرد دنیا ازدواج کردن جوری وسط این چهار تا زن ایستاده انگار مردک فتح الفتوح داشته این مسله کاملا از هر لحاظی که بخواهیم حسابش بکنیم چه عشقی چه عاطفی وخیلی مسائل دیگرش رد شده است وفقط در یک مورد میشه گفت صدق میکنه واونهم شهوت و لذت نبردن این هیولا ازیک زن هستش تنها دلیلش همینه وگرنه هیچ دلیل منطقی نداره

    • بدون نام

      خواهشا شرایط برای ازدواج راحت کنید با این گرونی هزینه ها و مسکن جوان ها حتی اگر شاغل هم باشن جرات ازدواج نمیکنن.
      درست چند همسری سنت پیامبر اما الان ترویجش به نظرم انحراف از مسایل دیگه است. به خدا اگر شرایط جور باشه دیگه به این راهکارها نمیرسید.

    • بدون نام

      چرا واقعا فکر میکنید این یارو مقصره ، این شده الگو و داره حالشو میبره از این موضوع ، خط دهنده از جای دیگه س که همچین کلیپی هم درست کردن و دارن ترویج میدن و به اسم دین میخوان هوس رانی کنن ، موضوع از جای دیگه آب میخوره ، از چهره ی خانم ها هم معلومه دیگه شرایط بهتر از اینم براشون پپیش نمیومد ، هر جوری بودن هر چی هم بودن نباید انقدر ضعیف می بودن و تن میدادن به همچین چیزی ، یا سیاه بازیه یا اینکه این انما ظلم بدی کردن به همه ی زن های این مملکت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      خیلی جالبه تو یوتیوب که هر نظری آزادانه بدون سانسور
      تایید میشه
      همه چه زن چه مرد مخالف چند همسرین
      چه زن چه مرد
      ولی اینجا همه مردا موافق
      سطح فرهنگی مخاطبای برترینها مخصوصا مرداش به شدت پایینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        ذقیقا مردهای برترین ها جاهل ترین مردهای ایران هستن نمیدونم چرا هر چه مرد جاهله اینجا جمع شده

    • بدونه نام

      من نادان نیستم ان مرد که فقط به دل و زیر دلش فکر می کنم نادان است وان زن های بدبخت که شوهر گیرشان نیامده بد بختند خریت تاکی

    • بدون نام

      این مردایی که میان از چند همسری دفاع میکنن

      شوهر همون زنهاییی هستن که میان تو مجازی پز شوهراشونو میدن خخخخ
      واقعیت مردا همینه
      پس الکی پز نیا

    • کرمانشاه

      اوه اوه اوه چه کله ی گنده ی هم داره این یارو سوپرمنه.!!!

    • بدون نام

      عکس دوران جاهلیت

    • بدون نام

      چقدر عکس، ملکوتی هست. خخخخخخخخخخخخخ :)

    • بدون نام

      هر حرف حقی که به صلاحتون نیست چاپ نمیکنید

    • بدون نام

      دمتگرم خانم المیرا شریفی مقدم نمیشناسمت چون تلویزیون نگاه نمی کنم اما حق کلام رو ادعا کردی و چقدر خوب جواب این حجم جهالت رو دادی امثال تو نمونه کامل یک زن ایرانی هستن نه زنانی که با تحقیر خودشون زنیت رو بدنام کردن

    • بدون نام

      کم کم کنیز و برده داری هم راه بندازید
      سنت پیامبر مگه نکوهیده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا خودشونو میزنن به اون راه
        چون به نفعشون نیست بگن چند همسری انسانی نیست
        چون مرد تنوع طلبه

    • بدون نام

      حلال خدا رو اجرا کنیم و از حرام دور کنیم تا جامعه اسلامی آباد بشه . البته همه حلال ها و حرامها . واجبات رو بجا بیاریم ، حق مردم رو نخوریم ، دروغ نگیم ، خوش اخلاق باشیم و.... . همسر دوم هم گرفتن جزو حلال های خداست . پس نابخردانه باهاش مخالفت نکنیم . اگه واقعا مردی بتونه (تاکید می کنم واقعا) چند زن رو خوشبخت کنه و در کنار هم خوب زندگی کنن چه اشکالی داره . باید به درستی قوانین الهی یقین داشته باشیم تا رستگار بشیم.

    • حمید

      آقا دمت گرم اون راضی اون چهارتا هم راضی بقیشم خودتون میدونید. تنهاراهی هست که این دخترها بفهمند اگه خوب زندگی نکنی بازم هست . داداش دمت گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج