adexo3
۹۴۴۷۳۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

روزنامه اطلاعات: عده‌ای ۹‌ی را مصادره کردند

در طول یک دهه‌ای که از ۹ دی ۸۸ گذشت دو جریان، یکی با پرچم آشکار دشمن، به مخالفت برخاسته و از حوادث و جریانات سال ۸۸ علیه نظام اسلامی و حمله به آن بهره‌برداری کرده و حداکثر فشار و تنگناها را بر آن وارد آورده تا از هستی ساقطش کند.

روزنامه اطلاعات نوشت: در طول یک دهه‌ای که از ۹ دی ۸۸ گذشت دو جریان، یکی با پرچم آشکار دشمن، به مخالفت برخاسته و از حوادث و جریانات سال ۸۸ علیه نظام اسلامی و حمله به آن بهره‌برداری کرده و حداکثر فشار و تنگناها را بر آن وارد آورده تا از هستی ساقطش کند.

اما متاسفانه برخی هم در لباس دولت و با پرچم ولایتمداری باکلید واژه فتنه، خواسته یا ناخواسته با مصادره حماسه ۹ دی، به جای توجه به رهنمود گویای رهبری، به جای حذف حداقلی و جذب حداکثری، با سوء استفاده از حوادث تلخ و اغتشاشات آن سال، در مسیر حذف حداکثری قدم برداشتند و بسیاری از دوستداران نظام و انقلاب را به حاشیه راندند و آن را به حساب خدمت به انقلاب و رهبری گذاردند.

نتیجه این رویکرد غفلت از عملکرد سال‌های آخر دولت قبل و بسترسازی فساد گسترده در آن دوران فراموشی نظارت بر او و رویکرد سخت‌گیرانه و سلبی شورای نگهبان در انتخابات پارلمانی اسفند ۹۰ و اشتباهات عجیب و غریب و نتایج عجیب و غریب‌تری بود که بحران‌های اقتصادی و سیاسی آغاز دهه ۹۰ را برای کشور رقم زد. گرچه بخش قابل توجهی از این مشکلات ناشی از تخریب چهره کشور توسط ضدانقلاب و عوامل اصلی فتنه و نفاق یعنی آمریکا و اسرائیل و تحریم‌های سخت بین‌المللی بود اما درست در سال‌هایی که ما به دلیل همین مشکلات پیش روی نیاز به استفاده از تمامی ظرفیت سیاسی و نخبگانی کشور داشتیم از بخشی از آن به دلیل همین مصادره‌های نابجا محروم شدیم. بی‌آنکه بدانیم با حرکت‌های سلبی و حذف حداکثری رقبا به بهانه فتنه تا چه حد و میزان آستانه تحمل انقلاب را در تحمل منتقد و مخالف پائین نشان دادیم که این خودجفایی بزرگ در حق نظام و رهبری به حساب آمده و می‌آید.

درسی که اکنون ما پس از گذشت یک دهه باید آن را تجربه آینده خویش کنیم اینکه حال بیش از هر زمان دیگری به جلب اعتماد و حمایت مردم نیازمندیم. اگر حمایت مردم نباشد هر اعتراضی با تحریک دشمنان می‌تواند فتنه‌ای بسازد.

اگر اعتماد عمومی را بازسازی نکنیم و با پای کارآوردن و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی، انسانی و نخبگانی، سیاسی و مدیریتی کشور و با پرهیز از هرگونه انحصار طلبی و افراط‌گرایی و بی‌اخلاقی و تسویه حساب‌های حزبی و جناحی در مسیر حلّ مشکلات کشور و ملّت گام برنداریم و به انقلاب و نظام و مردمی که در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف وفاداری و صبوری و بزرگواری خود را به نمایش گذاردند خیانت کرده‌ایم.

بپذیریم که حال مردم از اوضاع کشور و در چنبره مشکلات و گرفتاری‌های ریز و درشت چندان خوب نیست و از وضع موجود ناراضی‌اند. گناه آن را به گردن این و آن نیندازیم. همه مسئولیم و همه مسئولند که به قدر نقش و سهم خود در اداره کشور به سامان امور بپردازند و از دامنه مشکلات کم کنند. بپذیریم که با از دست رفتن سرمایه اجتماعی و با روی گرداندن ملت از دولت و حکومت، هیچ نظامی دوام نخواهد آورد. پس قدر این مردم را بدانیم و این وفاداری و صبوری را غنیمت بشمریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی شکر که هر روز ملت ما برای سرگرم شدن بهانه ای دارند.

    • ناشناس

      هیچ مسئولی اصلا ملت رو به حساب نمیارن که اگه بدای ملت ارزشی قائل بودن اینهمه فشار بر ملت وارد نمیکردن میگوین تحریم فشار اورده مسئله این است چرا فقط ملت باید در فشار باشن چرا مسئولین در رفاهن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج