جاباما
۹۴۶۷۹۷
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

کمپین اعتراض فعالان گردشگری به تهدید ترامپ

فعالان گردشگری ایران کمپینی را در اعتراض و محکومیت تهدید رییس‌جمهور آمریکا برای «حمله به ۵۲ سایت ایران،با ارزش بالا و با اهمیت برای فرهنگ ایران - به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند»، تشکیل دادند.

ایسنا: فعالان گردشگری ایران کمپینی را در اعتراض و محکومیت تهدید رییس‌جمهور آمریکا برای «حمله به ۵۲ سایت ایران،با ارزش بالا و با اهمیت برای فرهنگ ایران - به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند»، تشکیل دادند.

فعالان گردشگری ایران ضمن محکومیت اظهارات «دونالد ترامپ»، هرگونه آسیب به میراث بشر در هر نقطه از جهان توسط هر شخصی را برابر با جنایت جنگی علیه فرهنگ و هنر و تمدن انسانی می‌دانند.

رییس‌جمهور آمریکا به دنبال ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در خاک کشور ثالث، این پیام را منتشر کرد: «اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند، ۵۲ سایت ایران، با ارزش بالا و با اهمیت برای فرهنگ ایران - به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.»

کمپین اعتراضی فعالان گردشگری ایران با هدف اعلام اعتراض به سازمان ملل متحد در ارتباط با تهدیدهای رییس‌جمهور آمریکا که حکم «جنایات جنگی» را یافته، در حال جمع‌آوری امضا است. این کمپین متنی را به دو زبان انگلیسی و فارسی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد به این شرح منتشر کرده است: با امضای این بیانیه اعلام می‌کنیم که تهدید رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در حمله به مراکز فرهنگی و تاریخی ایران، ارتباطی به اختلافات و اهداف سیاسی ندارد، میراث تاریخی و فرهنگی تمدن ایران، متعلق به تمدن بشری و همه انسان‌های گذشته، امروز و آینده جهان است و هر گونه آسیب به میراث بشر در هر نقطه جهان و توسط هر شخصی برابر است با جنایت علیه فرهنگ و تمدن انسانی.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان نیز حمایت خود را از این کمپین اعلام کرد.

حجت‌الله ایوبی ـ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران ـ نیز در نامه‌ای به «اودری ازوله» ـ مدیر کل سازمان علمی فرهنگی و آموزشی یونسکو ـ درخواست کرد تا علاوه بر محکوم کردن اقدام رییس‌جمهور آمریکا، افکار عمومی را از خطرات چنین رفتارهایی آگاه کند.

طبق قطعنامه ۲۳۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۱۷ مصوب شده است: «مدیریت حملات غیرقانونی بر اماکن و ساختمان‌هایی که به منظور برگزاری مراسم مذهبی، آموزش، هنر، علوم طبیعی یا کارهای خیری، و یا یادمان‌های تاریخی، تحت شرایط مشخص و بر اساس قانون بین‌الملل، می‌تواند یک جنایت جنگی تلقی شود و عاملان این گونه حملات به محاکم قضایی کشیده شوند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشوری که حق کاپیتولاسیون منفور رو برای خودش قائل بوده معلومه تا اینجا هم پیش میره، کل جهان باید جلوی این گاوچرون وحشی بایسته

    • موسی

      ترامپ و مشاورانش هیچ غلطی نمی تواند کند

      پاسخ ها

      • حمید

        فعلا منتظر انتقام سخت هستیم!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج