adexo3
۹۶۱۱۹۸
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

آشنایی با ۳ چهره خوشبخت فهرست‌های اصولگرایی

با وجود اختلاف نظرهای شدید و تفاوت‌هایی که در فهرست‌های چندگانه اصولگرایان دیده می شود، دیدن چند نام مشترک میان لیست‌های گیچ‌کننده‌ این طیف عجیب نیست. اما شاید جالب باشد بدانید که با وجود تنوع فهرست‌های منتشر شده، حتی یک نفر را نمی‌شود پیدا کرد که نظر همه اصولگرایان صاحب‌فهرست را به خود جلب کرده باشد.

برترین‌ها: با وجود اختلاف نظرهای شدید و تفاوت‌هایی که در فهرست‌های چندگانه اصولگرایان دیده می شود، دیدن چند نام مشترک میان لیست‌های گیچ‌کننده‌ این طیف عجیب نیست. اما شاید جالب باشد بدانید که با وجود تنوع فهرست‌های منتشر شده، حتی یک نفر را نمی‌شود پیدا کرد که نظر همه اصولگرایان صاحب‌فهرست را به خود جلب کرده باشد.

الیاس نادران (اقتصاددان و استاد دانشگاه)

آشنایی با ۳ چهره خوشبخت فهرست‌های اصولگرایی

با مرور چند فهرست، شامل لیست «ایران سربلند» یا همان ائتلافیون حول قالیباف، لیست جبهه پایداری، لیست جبهه جهادگران ایران اسلامی و فهرست‌هایی که مثلا از طرف حاج منصور ارضی و جلیل محبی(رییس سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر) منتشر شده به این نتیجه می‌رسیم که جبهه جهادگران هیچ نقطه اشتراکی با دیگر فهرست‌ها ندارد و اسامی کاملا مستقل‌اند.

سید نظام موسوی (فعال حوزه رسانه)

آشنایی با ۳ چهره خوشبخت فهرست‌های اصولگرایی

در عوض چهار فهرست دیگر بر سر سه نام به توافق رسیده‌اند. این سه نامزد خوشبخت عبارتند از الیاس نادران، سیدنظام موسوی و سید محمود نبویان که اتفاقا از چهره‌های تندروی اصولگرا محسوب نمی‌شوند و افرادی نسبتا میانه‌رو هستند.

برای پی بردن به عمق اختلافات به این نکته توجه کنید که حتی چهره‌ای چون میرسلیم که یک اصولگرای سنتی است، جز در فهرست ائتلاف هیچ محبوبیتی بین اصولگرایان نداشته. قالیباف هم نه در لیست منصور ارضی هست نه در فهرست جلیل محبی! لاله افتخاری، نماینده شناخته شده و قدیمی مجلس هم جز در جبهه جهادگران در لیستی دیده نمی‌شود.

سید محمود نبویان (کارشناس حوزه و سیاست خارجی)

آشنایی با ۳ چهره خوشبخت فهرست‌های اصولگرایی

همانطور که چهره‌ای چون الهام راستگو که با چرخش 180 درجه‌ای در شورای شهر قبل و رفتن از اردوی اصلاح‌طلبان به جبهه اصولگرایان و کمک به شهردار شدن قالیباف جنجال‌ساز شد، حالا دستخوشی نگرفته و جز در همان فهرست مهجور جبهه جهادگران جایی ندارد. این سرنوشت الهام امین‌زاده هم هست که ناگهان از دولت روحانی به فهرست‌های اصولگرایی نفوذ کرده اما جایی جز جبهه جهادگران او را نپذیرفته.

این لیست‌ها چهره‌ها و نکات خواندنی بسیاری دارند که به تدریج به آنها خواهیم پرداخت. با ما باشید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      اصلاصح طلب و اصولگرا به تاریخ پیوستید.

    • بدون نام

      نبوبان ا. چهره های تندروی اصولگرا هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کدوم رای نمیارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج