۹۶۳۹۹۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

رپورتاژ آگهی

آشنایی با روش‌های مختلف کسب درآمد برنامه نویسی در ایران

طی این سال‌ها با افزایش تقاضای استخدام از سوی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها همراه بوده‌اند. این امر موجب شد تا میزان درآمد برنامه نویسی با رشد قابل توجهی همراه باشد.

تعداد افرادی که تا چند سال پیش (بین سال‌های ۸۲ تا ۹۰) قصد ورود به حوزه‌ی برنامه‌نویسی را داشتند و آن را به عنوان حرفه‌ی خود انتخاب می‌کردند، بسیار اندک بود. چرا که در آن سال‌ها بازار کار مشاغل برنامه‌نویسی در کشور خیلی داغ نبود و درآمد حاصل از این شغل چندان چنگی به دل نمی‌زد. اما همزمان با رشد گسترده‌ی فضای مجازی و اینترنت و ظهور استارتاپ‌ها، اتفاقی انقلابی در این زمینه رخ داد. استخدام برنامه نویس جاوا ، برنامه‌نویس اندروید، برنامه‌نویس وب و... از جمله مشاغل برنامه‌نویسی هستند که طی این سال‌ها با افزایش تقاضای استخدام از سوی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها همراه بوده‌اند. این امر موجب شد تا میزان درآمد برنامه نویسی با رشد قابل توجهی همراه باشد.

آشنایی با روش‌های مختلف کسب درآمد برنامه نویسی در ایران

همین موضوع در ایجاد انگیزه برای افزایش تمایل جوانان به یادگیری زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی به صورت تخصصی نقش بسزایی داشت. روش‌های بسیاری برای کسب درآمد برنامه‌نویسی در سراسر دنیا وجود دارد.

کسب درآمد برنامه‌نویسی از طریق انجام دادن پروژه‌های دانشجویی

برای شروع درآمدزایی از طریق برنامه نویسی این روش بسیار مناسب می‌باشد. کسب درآمد برنامه نویسی با استفاده از پروژه‌های دانشجویی خیلی زیاد نیست. چرا که دانشجویان معمولا مبالغ بالایی را برای این پروژه‌ها در نظر نمی‌گیرند. اما خوبی این روش آن است که به تجارب شما در برنامه‌نویسی برای انجام کار‌های بزرگتر افزوده می‌شود.

کسب درآمد برنامه‌نویسی از طریق استخدام در شرکت‌ها، سازمان‌ها و استارتاپ‌ها

اگر می‌خواهید به عنوان یک برنامه‌نویس حرفه‌ای وارد بازار کار شوید و کسب درآمد نمایید، راحت‌ترین روش این است که پس از یادگیری تخصص‌های لازم در این زمینه در شرکت‌های معتبر استخدام شوید. شما می‌توانید برای سازمان‌های خصوصی و دولتی درخواست مصاحبه دهید و خود را برای حضور در جلسات مصاحبه‌ی برنامه‌نویسی آماده نمایید.

همچنین می‌توانید در استارتاپ‌های پیشتاز همچون دیجی کالا مشغول فعالیت شوید. ماهانه چندین آگهی استخدام دیجی کالا برای جذب نیرو‌های برنامه‌نویس در سایت‌های کاریابی منتشر می‌شود. شما می‌توانید در چندین سامانه کاریابی هوشمند ثبت نام کرده و برای کارفرمایان مختلف در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، رزومه ارسال نمایید. شغل ثابت و دائم، حقوق ماهانه، بیمه و از همه مهم‌تر تجربه‌ی کار در کنار یک تیم موفق از جمله مزایای استخدام شدن در استارتاپ‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک می‌باشد. استفاده از تجارب دیگر کارکنان در چنین شرکت‌هایی به پیشرفت روزافزون شما کمک می‌کند.

کسب درآمد برنامه نویسی به روش فریلنسینگ

اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد برنامه نویسی بدون وابستگی به هیچ نهاد و ارگانی می‌باشید، فریلنسری بهترین انتخاب می‌باشد. افراد در این روش از شرکت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص دیگر پروژه‌هایی را دریافت می‌کنند و می‌توانند به صورت فردی و یا گروهی پروژه را به اتمام رسانده و به درآمد برسند. با برنامه‌نویسی به روش فریلنسینگ همه چیز دست خود شماست. به قول معروف خودتان آقا و سرور خودتان هستید. همه چیز بستگی به خودتان دارد. درآمد یک برنامه‌نویس فریلنسر از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است. هرچقدر که پروژه‌های بیشتری بردارید و نظر مشتریان را جلب نمایید به درآمد بالاتری خواهید رسید.

کسب درآمد برنامه نویسی از طریق تدریس یا تولید فیلم‌های آموزشی

برنامه‌نویسان بسیاری در ایران وجود دارند که از طریق آموزش و تهیه‌ی فیلم‌ها و فایل‌های آموزشی برای خودشان درآمدزایی می‌کنند. کسب درآمد برنامه نویسی از این طریق بستگی به نحوه‌ی آموزش و کیفیت فیلم‌ها و محتوا‌های شما دارد. از یادگیری اطلاعات روز و جدید در این زمینه غافل نشوید. اگر میزان تحقیق و مطالعه‌ی شما در این زمینه زیاد باشد می‌توانید با یافتن کد‌های روز دنیا و آموزش آن به افراد دیگر، مخاطبان بسیاری را جلب کنید. از جمله مزایای این روش آن است که می‌توانید تجربیات و دانسته‌های خود بیافزایید.

ایده‌پردازی‌های خلاقانه

یکی از درآمدزاترین و در عین حال مشکل‌ترین روش‌های کسب درآمد برنامه نویسی، استفاده از ایده‌های جدید و بکر می‌باشد. اگر از خلاقیت کافی برخوردار باشید ایده‌های بسیاری برای برنامه‌نویسی به ذهن شما می‌رسد. برای مثال یک برنامه‌نویس جاوا یا اندروید اگر ایده‌های تازه‌ای برای ساخت اپلیکیشن در سر داشته باشد، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به افزایش درآمد چشمگیری دست یابد. در این روش برنامه‌نویسان می‌توانند ایده را با سرمایه‌گذاران مناسب در میان گذاشته و به آن‌ها بفروشند؛ و یا اینکه می‌توانند خودشان ایده را به پول تبدیل کرده و تبلیغات لازم را برای آن انجام دهند.

کسب درآمد برنامه‌نویسی از طریق ساخت اپلیکیشن موبایل

بازار برنامه‌نویسی موبایل این روز‌ها به شدت داغ است. اگر نگاهی به آگهی‌های استخدام در سامانه‌های کاریابی داشته باشید، می‌بینید که تقاضا برای استخدام برنامه نویس جاوا، اندروید و ... که از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی برای ساخت اپلیکیشن موبایل هستند، بسیار زیاد است. میزان حقوق این برنامه‌نویسان با توجه به سابقه و تخصص آن‌ها بسیار بالاست. به همین دلیل شما می‌توانید به درآمد ایده‌آلی در این زمینه دست یابید. البته درآمد بالا در این روش، مستلزم داشتن ایده‌های خوب نیز می‌باشد. برای ساخت اپلیکیش‌های بزرگتر و پیچیده‌تر، می‌توانید از تیم برنامه‌نویسی استفاده نمایید. همچنین فراموش نکنید که برای رسیدن به درآمد برنامه نویسی بیشتر بر روی بازاریابی محصولات تمرکز کنید.

کسب بالاترین درآمد برنامه‌نویسی از آن چه کسانی است؟

برای اینکه در هر یک از روش‌های گفته شده موفق به کسب درآمد بالاتر شوید، نیاز دارید تا بر روی برندینگ خود کار نمایید. مثلا برای کسب درآمد برنامه نویسی از هر طریق آموزش هرچقدر که مطالب خود را بهتر به اشتراک بگذارید، بیشتر شناخته خواهید شد. وبلاگ نویسی، کار با شبکه‌های اجتماعی و ... از جمله اقداماتی هستند که به بازاریابی بهتر برای برند شما کمک خواهند کرد. با اینکار اعتماد مشتریان و شرکت‌های مختلف در سراسر کشور را به خود جلب خواهید کرد.

نکته‌ی قابل ذکر این است که اگر فکر می‌کنید با نوشتن چند خط کد و برنامه‌های کوچک می‌توانید کتابخانه، فریم‌ورک یا اپلیکیشن جدیدی بسازید سخت در اشتباه هستید. آرزو برای ساختن چیز‌های بزرگ در دنیا بد نیست. اما هرگز مپندارید که بدون کسب تجربیات تخصصی در شغل برنامه‌نویسی موفق خواهید شد. مهم‌ترین اقدام برای کسب درآمد برنامه نویسی در هر کدام از روش‌های فوق، برخورداری از مهارت کافی می‌باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج