۹۶۶۵۸۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

انتقاد از مواضع روزنامه دولت در قبال اینستکس

روزنامه کیهان در نقد مواضع روزنامه دولت در قبال اینستکس نوشت: در حالی که اروپایی‌ها بدعهدی‌های برجامی را به اوج رسانده و حتی کانال بی‌محتوای اینستکس را هم پس از یک سال وعده عملیاتی نکرده‌اند، روزنامه دولتی ایران برای اروپا و سفیر سوئیس رپرتاژ آگهی در قواره خبر منتشر کرد.

روزنامه کیهان در نقد مواضع روزنامه دولت در قبال اینستکس نوشت: در حالی که اروپایی‌ها بدعهدی‌های برجامی را به اوج رسانده و حتی کانال بی‌محتوای اینستکس را هم پس از یک سال وعده عملیاتی نکرده‌اند، روزنامه دولتی ایران برای اروپا و سفیر سوئیس رپرتاژ آگهی در قواره خبر منتشر کرد.

این روزنامه ضمن چاپ تصویر موهن سفیر سوئیس کنار چند کارتن دارو نوشت: مجوز نخستین تراکنش مالی با بانک مرکزی ایران در رابطه با تجارت اقلام خاص انسان دوستانه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در پنجشنبه گذشته صادر شد. ساز و کاری که براساس آن امکان تجارت برخی اقلام خاص از جمله دارو‌های حیاتی میان ایران و کشورهای اروپایی وجود خواهد داشت.

سوئیس اعلام کرده است که ساز و کار بشردوستانه برای صادرات مواد غذایی و دارو به ایران از روز هفتم بهمن فعال شده و در گام نخست محموله‌ای شامل داروهای ضد سرطان و داروهای مورد نیاز برای پیوند اعضای بدن به ایران منتقل شده است. مقام‌های کشورمان نیز تأیید کرده‌اند که مبادله‌ای به ارزش ۲ و نیم میلیون دلار برای خرید دارو از طریق یک شرکت سوئیسی در چارچوب این ساز و کار صورت گرفته است.

کانال بشردوستانه موسوم به «شتا» (SHTA) که زیر نظر خزانه‌داری آمریکا فعالیت خواهد کرد، از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ در سوئیس آغاز به کار کرده تا دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام کشاورزی و خوراکی مستثنی از تحریم‌های ایالات متحده به ایران صادر شوند. بانک BCP مستقر در ژنو و شرکت تولید مواد دارویی نوارتیس Novartis آغازگر این ساز و کار جدید بوده‌اند.

رفتار عجیب روزنامه ایران در حالی است که رئیس بانک مرکزی ۱۴ بهمن ضمن انتقاد از رفتار تبلیغاتی سفیر سوئیس گفته بود: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته، ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است.

از سوی دیگر قبل از ادعای اخیر، ایران در یک سال اخیر بیش از ۲۷۲ میلیون دلار از سوئیس واردات داشته و کانال کذایی دروغی بیش نیست ثالثاً برجام قرار بود تمام تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی ایران را در ازای انبوه امتیازات هسته‌ای واگذار شده را بردارد، اما پس از رفتار کلاهبردارانه آمریکا و اروپا، ابتدا به اس‌پی‌وی و اینستکس (مبادله غذا و دارو در ازای نفت فروخته شده ایران به کشورهای غیر اروپایی) تقلیل یافت و سپس، همان نیز اجرایی نشد. این در حالی است که عراق در دوره تحریم‌های سازمان ملل، از تحریم‌های غذایی و دارویی مستثنی شده بود. اما از صدقه سربرجام، اکنون سطح مذاکره و آمد و شدهای بی‌خاصیت دوساله، به رفتار موهن سفیر سوئیس و جشن مضحک روزنامه دولتی ایران تقلیل یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج