۹۶۸۳۵۵
۲۹ نظر
۵۰۰۷
۲۹ نظر
۵۰۰۷
پ

فراخوان سعودی به جهان برای ایران!

وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای آفریقا ضمن نادیده گرفتن جنایات ائتلاف این کشور در یمن، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

فارس نوشت: وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای آفریقا ضمن نادیده گرفتن جنایات ائتلاف این کشور در یمن، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

«احمد بن عبد العزیز قطان» وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای آفریقا ادعاهای همیشگی کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کرد.
خبرگزاری رسمی سعودی (واس) به نقل از قطان گزارش داد که از جمله خطرناک‌ترین نوعی تروریسمی که جهان عرب با آن روبروست، «اقدامات نظام ایران از جمله تخطی‌های آشکار و مستمر از قوانین، منشورها و عرف بین‌الملل است».

وی ضمن نادیده گرفتن نقش عربستان سعودی در جنگ ویرانگر یمن، ادعا کرد که ایران، تهدیدی برای امنیت و ثبات کشورهای عربی است و در مسائل داخلی آنان مداخله می‌کند.

این مسئول سعودی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران، از گروههای مسلحی حمایت می‌کند که موجب هرج‌ومرج و تخریب در چند کشور عربی شده‌اند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که عربستان سعودی به همراه سایر اعراب حاشیه خلیج فارس، مزدورانی را از سودان جذب کرده و در تجاوز علیه ملت یمن به کار گرفته‌اند. عربستان حزب‌الله را لبنان را تروریستی می‌داند.

در همین ارتباط، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای یمن آبان ماه گذشته از مخالفت طرف سعودی با تبادل اجساد نظامیان سودانی با پیکرهای اسرای یمنی خبر داد.

از سال ۲۰۱۵ که نیروهای سودانی در قالب ائتلاف سعودی برای جنگ به یمن اعزم شدند، مخالفت‌ها در این کشور با این مسأله آغاز شد. پس از سقوط «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، صداهای مخالف با این موضوع و تأکید آنها مبنی بر ضرورت بازگشت نیروهای سودانی شدت گرفته بود البته برخی نیز به دلایل اقتصادی بر باقی ماندن این نیروها در قالب ائتلاف مذکور اصرار داشتند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اخیرا آماری از وضعیت اسفبار مردم یمن به خاطر تجاوزات ائتلاف سعودی به مردم این کشور منتشر و تأکید کرد، هشتاد درصد ار مردم یمن نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند و ۶۵ درصد از ملت یمن (بیش از سی میلیون نفر) «تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند».

قطان در ادامه ادعا کرد که جهان عرب، با پدیده افراط‌گرایی روبروست که «کشتار بی‌گناهان را مباح کرده و هرج‌مروج و ویرانی، به بار آورده است».

وی در صد و پنجاه و سومین جلسه اتحادیه عرب که در قارهره برگزار شد، مدعی شد که عربستان با استفاده از تمامی ابزارهای امنیتی و قانونی، با پدیده افراط‌گرایی مبارزه کرده و ائتلافهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با آن تشکیل داده است.

این مسئول سعودی خاطر نشان کرد، عربستان بارها از ایران خواسته است که از «فعالیتهای خصمانه‌ای که ثبات و امنیت کشورها و ملتهای منطقه را تهدید می‌کند، دست بردارد».

قطان در پایان ادعاهای خود از جامعه بین‌الملل خواست که از آنچه «اقدامات خصمانه ایران و حمایت از فعالیتهای تروریستی در منطقه و جهان» نامیده می‌شود، جلوگیری کند و برای بازداشتن تهران «از ادامه این رفتار خصمانه خطرناک» از هر ابزاری استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان هر سال میرن حج اینا یه چیزی میدونن

    • بدون نام

      خب درست گفته کجای این ادعا بود همش واقعیته

    • بدون نام

      تبادل اجساد نظامیان سودانی با پیکرهای اسرای یمنی؟!

    • علی سیدنژاد

      واقعآ‌که رو روبرم چقدر دیگه احمق کشوری داعش راساخت طالبان رابوجوداورد وملیاردها دولار خرج گروهای ترورستی راداردمیدهد حالا کارش به کجا کشیده که برای ایران خط ونشون میکشه...سرموقع حساب توراهم سرمیکنیم.

    • خودی

      لنت بر شما که ضعیف کش وشیعه کشید ولنت برما که سنگ مقاومت در برابر رژیم صهیونیست را به سینه نزنیم برای شما که هنوز دختران را زنده بگور می کنید واسلامتان که اصلا حقوق بشر و رافت گذشت ندارد مثال ازدواج دختر ش9ساله وسنگ سار و اعدام با شمشیر............

    • mahdi

      عربستان و اسرائیل کثیف جرئت حمله دارید یاعلی. تا بهتون بگیم چه بلایی سرتون میاریم.

    • بدون نام

      چقدر ما بدبخت هستیم که عربستان برای ما شاخ شده عربستانی که سردار مارا آمریکایها ترور کردن تا چند روز خفه خون گرفته بودن

    • بدون نام

      لعنت بر آل سقوط جنایت کار کودک کش و حامیانش کثیفش

    • ایمان

      یادش بخیر، زیاد دور نیست!
      دورانی که سردار سلیمانی ترور شده بود.
      اسرائیل غاصب، عربستان، عمارات و...
      خفه خون گرفته بودند و سردمداران اونها حتی جرات عطسه هم نداشتند...خخخخ

    • مهدی

      انشاءالله بزودی زود ویروس کرونا گریبانگیرتان خواهد شد و آنوقت است که دست کمک بسمت ایران دراز خواهید کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کابینه عربستان (کل نظام سعودی)مهره امریکا هستش انشاالله به زودی ارحم راحمین مجازاتشون کنه

    • بدون نام

      راستی یادم رفت بگم قیافه تو واقعا بیابانگردی را رویش را کم کرده

      پاسخ ها

      • حامد

        اینا نمیتوانند یک شب بدون آمریکا زنده بمونن با آمریکا هم امنیت ندارن .همه ی دنیا حتی آمریکا و اروپا می دونن اینا حتی ۸ساعت هم نمیتونن با ایران مقابله کنن

    • بدون نام

      وقتی شماها یک سر ه دنبال آشتی با عربستان هستی قبول نمی کند حقتان است بگه ما تروریسم هستیم آخر عربستان سگ کی باشد اینقدر پرو شده

      پاسخ ها

      • آزاد

        عربستان هیچی نیست ،اما ببین ما چقدررخوار شدیم که اونا ما را تهدید میکنند

      • تع

        تو نظر ندی نمیشه

    • بدون نام

      الان خبردار شدین

    • بدون نام

      یکم سران چشم طمعشان را از درآمد میلیاردی حج ببندند،وعربستان رو سر جاش بنشانیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو این بدبختی فقط جنگ با عربستان رو کم داریم. چرا نمیمیرید شما جنگ طلب ها؟ صداتون از جای گرم درمیاد معلومه وضع مالیتون توپه

      • محمدمهدی قادری شهرضا

        مرگ بر آل سقوط کافر

    • بدون نام

      با این عربای موش هیوقت روی خوش نشون ندین ای مسولین کشور هر وقت نرمش به خرج دادین به ضررتون تموم شد مثل خودشون باهشون رفتا ر کنیین اینا عددی نیستن که با زبون خوش حالیشون بشه

    • عبدالمجید

      عربستان کشوری با مسئولین اشغال وبس

    • غلا

      سعودی‌ها چرا با ایران اسلامی از ابتدا تا کنون مخالف وهزینه زیادی از جنگ نرم تا جنگ سخت انجام داده اگر آمریکا مخالف پازل نقشه ایران در خاور میانه می خواهد عربستان چه از دست داده

    • بدون نام

      عربستانیها تا حالا که نفهمیده اند بعد این هم نخواهند فهمید

    • بدون نام

      خود عربستان ۴ساله داره مردم بیگناه یمن را قتل عام میکند اونوقت

    • بدون نام

      عربستان مرگ بر تو تو دیگه چه خری هستی که برای ما گستاخی میکنی توکه مردم یمن ولبنان وفلسطین سوریه وعراق بحرین ومسلمان دنیا را دجر کش کردی کسی نیست که به تو بگه چه میکنی بعد توبه ایران هشدار

    • بدون نام

      ایران به کمک مردم مسلمان دنیا میره به امید خدا شکست تو واسرائیل امریکای جنایتکار هم میده روز های سخت ایران هم تموم انشاالله به زودی امام زمان ما خواهد امد تودیگه وقتی نداری

    • بدون نام

      سعودی که خودش نمیتونه شلوارشو بکشه بالا دم ور اورده.بپا عزیزم که عصبانی بشه ایرانی جماعت کارتو میسازه.بپا عصر حجری بپا پدر همه تروریستهای دنیا

    • بدون نام

      جالبه کارخانه تولید کننده تروریست در جهان به ایران تهمت تروریست میزنه.کوچولوهای سقوطی زیاد موی دماغ بشین لهتون میکنیم نه مثل زدن ارامکو اینبار کامل نظام سعودی را حذف خواهد کرد شیران ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج