۹۶۸۴۱۶
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

دخالت هلند در امور سوریه

دولت هلند در راستای حمایت از تروریست‌های حاضر در ادلب، خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان این استان سوریه شد.

خبرگزاری فارس: «استِف بلوک» وزیر خارجه هلند، در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور داخلی سوریه، گفت باید بر فراز استان ادلب در سوریه، منطقه پرواز ممنوع اعلام شود.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، بلوک در اظهاراتی توضیح داد: «بیایید یک قدم به عقب برویم و مطمئن شویم که حداقل، حملات هوایی در ادلب متوقف شود. این یعنی هیچ جنگنده یا بالگرد سوری [آنجا] پرواز نکند. به بیان دیگر، منطقه پرواز ممنوع برای اسد بر فراز ادلب».

وی با بیان اینکه موضوع اعمال منطقه پرواز ممنوع در ادلب را فردا (جمعه) طی نشست شورای امور خارجی هلند مطرح می‌کند، افزود: «اتحادیه اروپا باید با روسیه و ترکیه رایزنی کند تا اسد انتخابی به جز نگه داشتن نیروی هوایی خود روی زمین نداشته باشد».

وزیر خارجه هلند در ادامه ادعاهایش گفت: «بسته شدن حریم هوایی بر فراز ادلب باید تحت نظارت بین‌المللی قرار بگیرد و اگر حمله هوایی در ادلب رخ دهد، می‌فهمیم که چه کسی مسئول است».

بولک با درخواست از جامعه جهانی برای درک آنچه که «نگرانی‌های مشروع امنیتی» توصیف کرد، خواستار تنش‌زدایی برای جلوگیری از تقابل نظامی بین ترکیه و روسیه شد.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز امروز به مسکو رفت تا از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود بخواهد مانع تداوم عملیات ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در ادلب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاد

      شما چند سال در امور نیمی از کشورهای جهان دخالت ،نظامی و ...میکنید و پول مردم ایران را خرج لشکر کشی و صدور تفکار خود میکنید ،حالا این بابا برای جلوگیری از کشتار مردم توسط دیکتاتور خونخوار و حامیان مثل خودش پیشنهاد داده ،ناراحت شدید

      پاسخ ها

      • راد

        اقا شما چرا همین سوال را از امریکا نمیپرسی در افغانستان عراق لیبی سوریه لینان فلسطین اردن ترکیه بحرین قطر امارات ونزویلا سودان نیکاراگویه بازم برات بشمارم دخالت میکنه ؟

    • بدون نام

      رسوایی به اون میگن که نیروهات تو سوریه کشته بشن مخفیانه بیارنشون دفنشون کنن بعد از چند ماه گندش در بیاد و همه دنیا بفهمن

    • حقگو

      آقا یا خانم آزاد این حرف شما را کسی میزند که از عقل آزاد باشد . اولا ایران با درخواست دولت قانونی سوریه در آن کشور حضور دارد و بقول شما دخالت میکند . ثانیا ادلب که اکنون درگیریها در آن متمرکز است یکی از استانهای سوریه و بخشی از خاک آن کشور است و دخالت در آن وظیفه دولت سوریه است دولت هلند کجای نقشه جغرافیای منطقه است که در اینجا دخالت میکند ؟
      اگر اطلاعاتی نداری لطفا سکوت کنید چون هیچکس نمیگوید لالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت برادرت صدام یزید ملعون معدوم هم دولت قانونی عراق بود و بر ضدش منطقه پرواز ممنوع در شمال و جنوب عراق برقرار شد
        هلند در اروپاست و سیل آوارگان و پناهجویان سوری هم روانه اروپا است و اروپاییها فهمیده اند که برای حفظ خودشون از این بحران باید علی رغم میل باطنیشون برادر هارت بشار اسد را هم مثل برادر معدومت صدام یزید عفلقی افسار کنند
        سکوت نکن. اگه حرفی داری بزن

    • بدون نام

      چقد پررو هستین که میگید دخالت

    • بدون نام

      خیلی بد هستن ما که اصلا تو هیچ سوراخی دست نمیکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج