adexo3
۹۶۸۶۰۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

توقف کامیون‌های صادراتی پشت مرز ترکمنستان

مدیر کل گمرکات گلستان گفت: ترکمنستان ورود کامیون های صادراتی از مرز اینچه برون را ممنوع کرد.

خبرگزاری مهر: مدیر کل گمرکات گلستان گفت: ترکمنستان ورود کامیون های صادراتی از مرز اینچه برون را ممنوع کرد.

سیدابراهیم حسینی اظهارکرد: کشور ترکمنستان از هفته گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، از پذیرش کامیون های صادراتی و ترانزیتی از مرز اینچه برون، خودداری کرده و اجازه عبور کامیون ها صادراتی و ترانزیتی را نمی دهد.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ ماشین از ترکیه، ۲۰ ترانزیت که بار خود را در محوطه گمرک تخلیه کرده و ۶۰ واگن پشت مرز باقی مانده و ترکمنستان آنها را پذیرش نکرده است.

حسینی با بیان اینکه اکثر این ماشین ها از ترکیه و یا بندرعباس آمده و مقصد آنها ترکمنستان و قزاقستان است، گفت که بار اینها خشک بوده و ماندن آنها زیاد دردسر ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: کشور ترکمنستان تنها کشور مقصد کالای صادراتی ما نیست و به کشورهای دیگر همچون افغانستان و عراق هم صادرات داریم بنابراین صادرات ما زیاد کاهش پیدا نکرده است.

حسینی با بیان اینکه کالاهای صادراتی واگن ها هم سیمان و پروفیل و کالای خشک بوده است، گفت: ما آمادگی داریم که اگر کشور ترکمنستان بار و کامیونی بفرستد دریافت کنیم.

وی با اشاره یه ضدعفونی و سمپاشی گمرک و مرز، عنوان کرد: مقرر شده روز دوشنبه جلسه ای با طرف ترکمنستانی در مرز برگزار شده و امیدواریم که این مشکل حل شود.

حسینی توضیح داد که قبل از این محدودیت، روزانه به طور میانگین ۸۰ دستگاه کامیون و تریلی ترانزیت از مرز اینچه‌برون گنبدکاووس بین دو کشور تردد می‌کردند.

مدیرکل کمرگات گلستان همچنین بیان کرد که حمل و نقل مسافر هم از حدود دو ماه گذشته به دلیل اعمال محدودیت ترکمنستان انجام نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر کرونا به داد این مردم برسد وگرنه همه چیز مردم داره صادر میشه.نمردیم با کرونا گوجه های مارک دار ایرانی برگشت خورده ازمرزها رادیدیم.وای اگر خدا نبود چی می شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج