اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۶۹۵۶۴
۲۵ نظر
۵۰۰۸
۲۵ نظر
۵۰۰۸
پ

لزوم اعمال سختگیرانه‌تر مداخلات در تهران

فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: اکنون میزان مداخله ما در سطح شهر تهران متوسط است. برای اینکه سناریویی پیشبینی کنیم تا با آمار رو به تزاید کرونا مواجه نشویم، باید مداخلات به صورت سختگیرانه تر اعمال شود.

ایسنا: فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: اکنون میزان مداخله ما در سطح شهر تهران متوسط است. برای اینکه سناریویی پیشبینی کنیم تا با آمار رو به تزاید کرونا مواجه نشویم، باید مداخلات به صورت سختگیرانه تر اعمال شود.

دکتر علیرضا زالی با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به علت افزایش مبتلایان به کرونا ویروس جدید در تهران، گفت: همانطور که وزیر بهداشت هم اعلام کردند، با توجه به سناریوی پیشبینی ما درباره گسترش این ویروس در کشور که با الگوی جهانی هم تطابق دارد، آمار مبتلایان در سایر کشورهای دنیا هم رو به افزایش است. بر همین اساس در کشور ما هم همین الگو وجود دارد. بنابراین این افزایش آمار قابل انتظار است.

لزوم اعمال سختگیرانه‌تر مداخلات در تهران

وی با بیان اینکه احتمالا در روزهای آینده هم ممکن است با افزایش آمار روبرو شویم، افزود: تنها راه، نبود ارتباطات اجتماعی و کاهش مراودات اجتماعی و عدم حضور افراد در جامعه است که در این صورت می‌توان چرخه بیولوژیک ویروس را شکست. حتی اگر در روزهای آینده تغییر جدی در وضعیت مراودات اجتماعی و حضور افراد در جامعه نداشته باشیم، ممکن است این افزایش آمار شتاب بیشتری هم به خود بگیرد.

زالی با اشاره به وضعیت بهبودیافتگان نیز گفت: در عین حال افراد باید توجه کنند که اگر بیمار مبتلا به کرونایی بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شد، از شروع علائم تا دو هفته بعد کماکان می تواند افراد دیگر را بیمار کند. یعنی فکر نکنید که چون علائم بیماری قطع شده، فرد کاملا خوب شده است. اگر همین فرد بعد از، از بین رفتن علائم، قبل از مدت زمان تعیین شده، به خانه برود، همه افراد خانواده را آلوده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر فردی که از بیمارستان مرخص شده، می‌خواهد به منزل برود، مطلقا نباید با سایر افراد ارتباط داشته باشد تا زمانی‌که دو هفته از آغاز علائم بگذرد.

زالی همچنین اظهار کرد: در عین حال یکی از دلایل افزایش ابتلا می‌تواند مراجعات غیرضروری و حضور بیش از حد در بیمارستان ها باشد. تجربه ای هم که در ماه اول در چین بود، تایید می‌کند که ۷۰ درصد گرفتاری ها، به دلیل انتقالات درون بیمارستانی بود که طبیعتا در سایر الگوها هم می‌تواند تکرار شود.

وی همچنین گفت: تاکید می‌کنم که با توجه به اینکه در پیک بیماری هستیم و آمار هم نشان دهنده روبه افزایش بودن است و بیماری هم در تهران و سایر نقاط کشور کنترل نشده و در عین حال آمار کشوری و جهانی رو به تزاید است، بنابراین اگر حجم مداخلاتمان نسبت به دو هفته گذشته افزایش نیابد، دچار مشکل می‌شویم. اکنون میزان مداخله ما در سطح شهر تهران متوسط است. برای اینکه سناریویی پیشبینی کنیم تا با آمار رو به تزاید مواجه نشویم، باید مداخلات به صورت سختگیرانه تر اعمال شود. این نظر فنی و علمی ماست که امیدوارم مسوولان مورد توجه قرار دهند.

زالی تاکید کرد: انجام سفر در این شرایط به نوعی بازی با جان خود و دیگران است که در عین حال منجر به خستگی تیم های پزشکی نیز می‌شود. اکنون چندین روز است که تیم‌پزشکی در خط اول کار می‌کند. بنابراین توجه کنید که امروز این شهامت نیست که فکر کنیم به سفر می‌رویم و ویروس نمی گیریم. ویروس مرز و در سفر بودن و...نمی‌شناسد.

ضمن اینکه در سفر شانس ابتلا بیشتر می‌شود. حال ممکن است تیم درمانی دچار فرسایش شود. ما باید ورودی به بیمارستان ها را کاهش دهیم تا تیم درمان بتواند ریکاوری شود. اگر هر روز حجم زیادی از بیماران را به تیم درمانی تحویل دهیم، خارج از انصاف است. از مردم می‌خواهیم از سفر غیر ضروری اجتناب کنند. خبر داریم که برخی افراد در اطراف تهران در خفا در تالارها مراسم برگزار کرده‌اند.

این شجاعت و شهامت نیست، بلکه جان خودشان و دیگران را به خطر می اندازند. وقتی ۳۰۰ نفر در یک جا کنار هم بنشینند با حجم آلودگی که در تهران وجود دارد و قطعا چندین نفر مبتلا می‌شوند و آنها هم در سطح شهر بیماری را به سایرین منتقل می‌کنند. اگر امروز فردی در شهر آلوده به ویروس شود، حداقل ۱۰۰ نفر را آلوده می‌کند.وقنی می‌گوییم تالارها تعطیل باشند و حتی فریضه نماز جمعه را تعطیل اعلام می‌کنیم، یعنی موضوع جدی است و برگزاری پنهانی مراسم‌ها شجاعت نیست، بلکه به خطر انداختن جان خودشان، سایر شهروندان و پزشکان و پرستاران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تهرانی

      نزارید این شهرستانیا بیان تهران
      مریضیشونو میارن تهران
      خودشون که امکانات ندارن وبال ما میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگیر بخواب معلومه تب کردی شهرستانی ها که توی تهران کاری ندارند این تهرانیها هستند که توی شمال ویلا دارند :

      • بدون نام

        فرقي نميكنه ! شهرستاني نبايد به تهران بياد و تهراني هم نبايد به شهرستان بره !

      • بدون نام

        تهرانیها که به شهرستان رفتن ویروس کرونا رو اونا بردن ساوه و قزوین و شمال حالا میگی فرقی نمیکنه ؟

    • بدون نام

      کل کشور و آلوده کردن هیچ، از طریق فرودگاه امام چند تا کشور دیگه رو هم کرونایی کردن تازه میخوان برای خودشون اعمال قوانین سختگیرانه کنن همینکه زلزله ۷ ریشتری تهران نمیاد با اینهمه ظلم ، لطف و کرم خداست

    • بدون نام

      چرا بر خلاف کشورهای دیگه در ایران وضعیت اضطراری اعلام نشده .

    • بدون نام

      همه کشورها دارن قرنطینه میکنند ولی ایران میگه قرون وسطایی فکر کنم جمعه یک دفعه از خواب بیدار میشوند

    • ا،رضانژاد

      تا زمانی که دولت عمق فاجعه را نشان ندهد مردم همه چیز به شوخی و خنده گرفتن نه اینکه اسمش هم مهربان کرونا،اگه میگفتن یه بیماری مصری کشنده واگیر لاعلاج و چندین م یص بد حال و مرده بر اثر این درد نا علاج را به مردم نشان میدادن جور دیگه ای مردم رفتار میکردن تلویزیون هم که انگار مردم عوض گرفتاری و درد عروسیشونه همش خنده و‌مسخره خلاصه به سخره گرفتن این مریضی بد یعنی شیوع و‌کشتار زیاد همیشه مصلحت اندیشی مارو بدبخت کرده اگه از سالیان دور از تیکه پاره های تن تصادفیها به مردم نشان می دادیم خانواده ها از ترس محال بود بی خیال و بی مهابا رانندگی کنن یا برای نوجواناشون ماشین بگیرن و‌هزار حرف ناگفته دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افریندمنم موافقمداطلاعات رو کامل رسانه ای کنند مردم فهم و شعور دارند عمق فاجعه را می بینند چیه

      • بدون نام

        عمق فاجعه بیشتر از این که برخی بیمارستانها اعلام میکنن که دیگه جا وتخت خالی برا مریض های جدید ندارن ویا کادر درمانی بسیار خسته هستن وتوان امام هم محدود هست ویا اینکه امکانات بهداشتی و درمانی وجود نداره کشوری که این همه ادعا داره

    • بدون نام

      باید خیلی جديتر باهاشون برخورد بشه

    • احمد

      ووهان چین با قرنطینه نشون داد که بعد از دو ماه امارش کاهش پیدا کرده به نظرم ماهم با شرایط فعل اینکار باید انجام میدادن تا چرخه قطع بشه

    • بدون نام

      بنظرم خیلی تعلل کرده اند.

    • خط مقدم مبارزه با کرونا

      بابا ده روز بشین خونت بزار این چرخه انسانی این ویروس از بین بره به خدا برای ما تو بیمارستان دیگه رمق نمونده، به فکر دیگران نیستی لا اقل بفکر خانوادت باش، اگه یک ثانیه خودت رو جای بیماران بزاری ببینی چه عذابی تحمل میکنن مطمئنا راحتی بودن تو خونه خودت رو با هیچی عوض نمیکنی، وجدانا این ویروس فقط با همدلی و همراهی همه از بین میره در غیر این صورت خسارت انسانی، اقتصادی، اجتماعی و روانی که ببار خواهد آوردحالا حالا جبران نمیشه، بیاین خودمون به فکر باشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خسته نباشی انشاالله سلامت باشی اما بعضی آدمها فقط زبان زور را میفهمند همین:

      • بدون نام

        صددرصدخواهش میکنم ازمردم فهیم ایران به تفریح خودمون جون این همه دکترمردموبه خطرندازیم چرابه خاطرسهنگاری ماههااین همه بچه یتیم شن دکترهای که برای نجات جون مایندیه شبه ازدس بدیم پس خواهش میکنم توخونه هاتون بمونید

      • بدون نام

        صددرصدخواهش میکنم ازمردم فهیم ایران به تفریح خودمون جون این همه دکترمردموبه خطرندازیم چرابه خاطرسهنگاری ماههااین همه بچه یتیم شن دکترهای که برای نجات جون مایندیه شبه ازدس بدیم پس خواهش میکنم توخونه هاتون بمونید

      • بدون نام

        بااحترام به مسئولین کشوری تنهاراه مقابله باویروس کرونوصددرصدبه موفقیت میرسیدورودی خروجی شهرهای کوچک تابزرگ رامسافرممنوع کنندفقطوسیله های حامل سوخت موادغذای ان هم باتست تب سنج کروناحتما انجام شود۲درهرشهری بیمارستان کوروناجداشودتاهرشخصی باعلائم سرماخوردگی به انجا مراجعه کندوسلام

      • علی اکبر

        خسته نباشید.باید زحمات شمارو جبهه خط مقدم و کشته های شما را شهید اعلام کنند.

      • au

        هر مسولی که ایران براش مهم نیست ومیخاد ایران رو نابود کنه سکوت کرده پس خود مردم باید از این سرزمین در برابر همه چی مقاومت کنن پس از مردم ایران میخاهیم از تاریخ بیستم تا شب عید از خونه ها بیرون نیان که خدا شاهده این ویروس از بین میره بعد ما میدونیم با،،،،،،،،

    • بدون نام

      اونایی را که خوب شدن دوهفته توی هتل یا جای نگه دارید تاخانه نروند

    • بدون نام

      چند تا ده روز باید خانه نشین شد لطفا مشخص بفرمایید

      پاسخ ها

      • علی اکبر

        فعلا یکی دو ماهی اگر مراقبت کنیم باید خونه نشین شویم.شایدم کمتر بشرط رعایت بهداشت فردی در خانه و بیرون از خانه

    • بدون نام

      سلام خدا قوت . آقای دکتر صحبتهای شما کاملا ضد نقیض هست. از طرفی می فرمائید رعایت کنید در جای شلوغ نروید از طرفی ادارجات باید در محل حضور داشته باشند مخصوصا کار ما در سازمانی هستیم که از ۳۱ استان ارباب رجوع داریم. خواهش تامل بفرمائید.

    • بدون نام

      ساعت کارها رو عادی کردین تعطیلم نمیکنید بعد میگی تردد نکنید تو شهر اصلا فازتون چیه!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج