۹۷۰۰۱۹
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

انتقاد از معرفی قم به عنوان منشا شیوع کرونا

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در قم، پیگیری برای بهره برداری از ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند، با جدیت ادامه دارد.

ایرنا: معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در قم، پیگیری برای بهره برداری از ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند، با جدیت ادامه دارد.

"محسن بهشتی" روز روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، ادامه داد: با توجه به تکمیل ظرفیت پنج بیمارستان تعیین شده استان برای پذیرش بیماران کرونایی و احداث چند بیمارستان سیار برای جبران این کمبود، فعال سازی ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم می تواند بخشی از این نیاز را برطرف کند.

وی ادامه داد: بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) برای تکمیل نیاز به اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است که با پیگیری های انجام شده با معاون برنامه و بودجه رییس جمهوری قول ها مساعدی در این زمینه داده شده است و امیدواریم این بیمارستان حداکثر تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

معاون امور عمرانی استانداری قم افزود: برای تکمیل بیمارستان مادر قم با ظرفیت ۲۰۰ تحت، هماهنگی های لازم با بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز این بیمارستان انجام شده است.

بهشتی ادامه داد: پیرامون فاضلاب بیمارستان فرقانی قم نیز نگرانی هایی وجود داشت که با سه شیفت کاری برنامه ریزی شده است تا اتصال فاضلاب این بیمارستان به شبکه فاضلاب قم که پیشتر قرار بود طی ۳ ماه انجام شود، در کمتر از یک ماه به اجرایی می شود.

وی با اشاره به شناسایی مجوعه های قابل استفاده به عنوان محل های قرنطینه بیماران گفت: سالن های ورزشی که امکان استفاده از ظرفیت آنها در این زمینه وجود دارد، شناسایی شده و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان،‌تمام این مکان ها در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی قم قابل استفاده است.

بهشتی گفت: ظرفیت مجموعه های دولتی مناسبی در استان وجود دارد که در صورت نیاز می توان از این مکان های برای پذیرش بیماران استفاده کرد.

یک میلیون ماسک در قم توزیع شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به پیگری برای تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی استان گفت: تا پیش از این هیچ واحد تولید کننده اقلام بهداشتی در استان وجود نداشت، که با فعال سازی یک خط روزانه ۱۵ هزار ماسک در استان در حال تولید است ضمن اینکه تولید آزمایشی محلول های ضدعفونی نیز در قم آغاز شده است.

مهرداد غضنفری با اشاره به آمادگی پنج واحد صنعتی قم برای تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز استان ادامه داد: برای فعال شدن این واحدها در مرحله تولید نیاز به صدور مجوز و طی کردن مراحل تایید بهداشتی وجود دارد که در صورت صدور مجوز بخشی از این نیاز در داخل استان تولید می شود.

وی با تاکید بر استفاده از منابع ملی برای رفع برخی کمبودهای موجود در استان گفت: بیش از یک میلیون ماسک در استان توزیع شده است که ۸۰۰ هزار ماسک از داخل استان تامین شده است که این موضوع نشان از سهم کم استان از کشور است.

غضنفری، ادامه داد: سهم استان از ماسک و لباس های حفاظتی مورد نیاز کادر درمانی باید از طریق منابع کشوری گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم برای تامین کیت تشخیص کرونا در قم انجام شده است، گفت: با تامین ارز و تعرفه صفر برای واردات ماسک، امکان تامین این اقلام بهداشتی از طریق واردات فراهم شده است.

انتقاد از معرفی قم به عنوان منشا شیوع کرونا

دستورالعمل به کار گیری نیروها در قالب دور کاری لازم الاجراست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، نیز در این جلسه با اشاره به دستور العمل وزارت کشور پیرامون بازگشت ساعات اداری کشور به روال عادی گفت: بر این اساس دور کاری، شیفت بندی و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

محمدرضا گروسی ادامه داد: دستورالعمل به کارگیری نیروها در قالب دور کاری در استان لازم الاجراست ولی شیوه اجرایی آن منوط به صلاح دید مسئولان دستگاه های اجرایی گذاشته شده اشت.

وی ادامه داد: دستگاه های عملیاتی که به نوعی شبانه روز باید در خدمت مردم و ارباب رجوع از این دستورالعمل مستثنی هستند.

وی با بیان اینکه ساعت کاری همه دستگاه های قم به روال عادی برگشته است گفت: از مدیران دستگاه های مختلف خواسته شده است بر اساس ظرفیت های خود نسبت به دورکاری کارکنان خود اقدام کنند.

انتقاد از معرفی قم به عنوان منشا شیوع بیماری کرونا

یوسف عالی پور معاون هماهنگ امور زائران قم نیز در این جلسه با انتقاد از معرفی قم به عنوان منشا شیوع بیماری کرونا در گفت: قم هراسی عجیبی در کشور ایجاد شده است که ضرورت دارد با استفاده از ابزارهای رسانه ای اقدام های لازم برای شفاف سازی و شکستن این موج سازی های رسانه های انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از خیرین سلامت در استان به منظور تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی مراکز درمانی قم گفت: هم اکنون تنها ۲ خروجی استان با دستگاه های تب سنج کنترل می شود.

محمد گل فشان، ادامه داد: هلال احمر قم آمادگی دارد تا با همکاری نیروی انتظامی در تمام مبادی ورودی و خروجی استان مستقر و نسبت به کنترل و تب سنجی مسافران اقدام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از هر انتقادی گریزان هستند

    • بدون نام

      یعنی میخوای بگی غیر از اینه،بابا دنیا فهمیدن که ا زقم شروع شده نکنه شدین کبک

    • بدون نام

      اگر با مردم روراست باشید مردم انقدر به شما بدبین نخواهند بود

    • بدون نام

      خوب قم مرکز انتشار بوده قرنطینه هم نشد تا کل کشور الوده شده حالا چی دارید میگید

    • بدون نام

      سرت رو از زیر برف،بیرون بیار

    • بی نام

      کی بود کی بود من نبودم
      بزارید چهار روز بگذره بعد شروع کنید
      گند زدید به همه چیز
      این از بدبختی مردم هست که جرات میکنید بیاید اظهار نظر کنی
      حالا مساله کرونا را حل کردید دنبال چی میگردید
      حیف این مردم
      دلم به حال اون پرستارا میسوزه که چند ماه پیش برا چندرقاز حقوق تو سرشون میزدید اما الان دارن با جون دل کار میکنن و کم کار نمیزارن

    • بدون نام

      ببخشید

    • بدون نام

      قم قطعا مرکز انتقال ویروس بود و تاریخ قضاوت بدی درمورد مسئولین این شهر خواهد داشت اینها مسئول مرگ صدها ایرانی شدند

    • بدون نام

      عجب رویی به کل دارن میزن زیرش

    • بدون نام

      حقیقت تلخ است ولی پذیرش شجاعت می خواهد که دیده نمی شود مصاحبه ها مقامات قم. در فضای مجازی هم موجود است و هم قابل رویت اگر قبول نداری رجوع کن اعلام اشتباه میتواند از مشکلات مشابه جلوگیری کند و پا فشاری باعث تکرار است

    • بدون نام

      چه اعتماد به نفسی دارید شما !؟خوب از قم کرونا شروع شده ،،بگن از کجا شروع شده شما خوشت بیاد؟؟؟؟ بجای مدیریت کردن بحران گذاشتید قمیها همه جا برن و آلوده کنند..

    • بدون نام

      ترامپ گفته ۵۲ نقطه از جمله مراکز فرهنگی را می زنیم ؟!؟؟؟؟ نکته : نگفت با چی می زنیم . با کرونا **** از قم شروع کردند ، حرم تعطیل ، مصلی تعطیل ، حوزه تعطیل ، مدرسه و دانشگاه تعطیل ، اعتکاف تعطیل ،،،، چند هزار کشته و مجروح ، اقتصاد و...............
      .مرگ بر آمریکا )((((((((( مولد کرونا ))))؟)؟؟؟؟؟؟؟)))))))؟

      پاسخ ها

      • سانسور بی سانسور

        یه سئوال:چرا خبری از کرونا در روسیه نیست؟؟؟؟

    • بدون نام

      ترامپ گفته ۵۲ نقطه از جمله مراکز فرهنگی را می زنیم ؟!؟؟؟؟ نکته : نگفت با چی می زنیم . با کرونا **** از قم شروع کردند ، حرم تعطیل ، مصلی تعطیل ، حوزه تعطیل ، مدرسه و دانشگاه تعطیل ، اعتکاف تعطیل ،،،، چند هزار کشته و مجروح ، اقتصاد و...............
      .مرگ بر آمریکا )((((((((( مولد کرونا ))))؟)؟؟؟؟؟؟؟)))))))؟

    • بدون نام

      حالا قم یا هر خراب شده دیگه ای ... مهم اینکه بی تدبیری امثال شما ها این داستان رو به وجود اورده...پس دهنتونو ببندین ی کار مفید انجام بدین...

    • ما کرونا نیستیم مشهد تنها بماند

      قم تنها نبود . قم و مشهد با هم بودند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج