جاباما
۹۷۸۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

دفاع حاتمی‌كیا از کارگردانان بازداشت شده

ابراهیم حاتمی‌كیا در آیین نكوداشتش در جایزه شهید آوینی با اشاره به مستندسازان اخیر بازداشت شده گفت:‌ همه موضع من را نسبت به بی‌بی‌سی و جشنواره‌های خارجی می‌دانند ولی به نظرم باید نگاه مهربانانه‌ای به مستندسازان داشت.

در بخشی از مراسم پایانی جایزه بزرگ شهید آوینی از «مرتضی فرهنگی» نویسنده دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد و در ادامه با حضور جواد شمقدری، شفیع‌ آقامحمدیان و فرهاد تجری از ابراهیم حاتمی‌كیا تجلیل شد.

جای سرداری چون آوینی در این فضای طوفانی خالی است
حاتمی‌كیا پس از دریافت هدیه خود پشت تریبون رفت و گفت: از منطقه عملیاتی برگشته بودم و خیلی خسته به سمت تهران آمدم. مستقیم به تلویزیون و اتاق آقامرتضی آوینی رفتم. مرتضی پشت دستگاه بود و من هم كه تازه رسیده بودم منتظر بودم تا به من خسته‌نباشید بگوید و فیلم‌هایی كه از جنگ آورده بودم را ببیند ولی یك دفعه وقتی كه من را دید، برگشت و نگاهم كرد و گفت:‌ الان آمدی، گفتم بله آلان آمدم. گفت زود نیامدی؟

گفتم نمی‌دانم. خلاصه اینطور شد كه من را همان شب راهی جبهه كرد و هزار كیلومتر را دوباره به سمت جبهه‌ها برگشتم. این كار آقا مرتضی در حالی انجام شد كه فیلم‌هایی كه از جنگ آورده بودم را ندیده بود ولی تشخیص داده كه من باید برگردم. به نظرم جای همچین سرداری در این فضای طوفانی شده و مه‌آلود خیلی خالی است.

حوزه فرهنگ نیاز به حامیانی مثل آقا مرتضی دارد
وی افزود: آقا مرتضی آمد و در حوزه فرهنگ و هنر كار كرد و یك مجله به اسم سوره راه انداخت. همین آقا مرتضی در روزهای آخر در دفتر سوره از بی‌حیایی‌ها و نامهربانی برخی‌ها خیلی خسته بود؛ همان‌هایی كه الان هم قلم به مزد هستند و در واقع متعلق به این حوزه نیستند. آقا مرتضی دوباره برگشت به جنگ و یك فرجام باشكوه را برای خودش رقم زد. حوزه فرهنگ، حوزه‌ سختی است و نیاز به حامی دارد، حامیانی مثل آقا مرتضی.

ابراهیم حاتمی‌كیا در ادامه با اشاره به مستندسازان اخیر بازداشت شده گفت:‌ همه موضع من را نسبت به بی‌بی‌سی و جشنواره‌های خارجی می‌دانند ولی به نظرم باید نگاه مهربانانه‌ای به مستندسازان داشت. من برخی از این مستندسازان را می‌شناسم و مطمئنم آقا جواد شمقدری هم همین‌ نظر را دارند. اگر مستندسازان بازداشت شده رفتار به عمدی علیه امینت ملی كشور داشته‌اند، باید تنبیه شوند ولی به نظرم باید با یك رأفتی با این دوستان برخورد كنیم.

در پایان مراسم، حاج‌ صادق آهنگران قطعه‌ای از روضه‌های زمان دفاع مقدس را برای حضار خواند و در ادامه با حضور ابراهیم حاتمی‌كیا، جواد شمقدری و فرهاد تجری از صادق آهنگران تجلیل شد.

دفاع حاتمی‌كیا از کارگردانان بازداشت شده

- روبوسی گرم حاتمی‌كیا و صادق آهنگران از نكات جالب توجه این مراسم بود.
محمدرضا اسلاملو هم پس از دریافت جایزه خود گفت: خواهشی از مسئولان و دست‌اندركاران سینما دارم و آن این است كه به فیلم‌های جدی و سینماگران جدی بها بدهند. اینهاست كه می‌ماند. آن‌هایی كه دست به سوژه‌های جدی و واقعی می‌زنند حتی اگر به مذاق ما هم خوش نمی‌آید، باز باید بگذاریم فیلم‌هایشان را بسازند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دفاع حاتمی‌كیا از کارگردانان بازداشت شده


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      این اسمش دفاع بود.گفته بعضیاشونو میشناسم و اگر علیه اقدامی علیه امینت ملی كشور داشته‌اند، باید تنبیه شوند و گر نه باهاشون مهربان باشن. خوب اینکه طبیعیه دیگه. همه که مجر نیست. الان متهم هستن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج