۹۸۳۳۶۰
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

مبتلایان به ایدز، درگیر کرونا شده‌اند؟

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در افراد مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده در کشور که تحت درمان هستند تقریباً موردی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم که از لحاظ علمی می‌تواند قابل اعتنا باشد.

خبرگزاری تسنیم : دکتر کیانوش جهانپور در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران با تأکید بر اینکه تست کرونا در کشور رایگان انجام می‌شود، اظهار کرد: برای افرادی که ضرورت انجام تست وجود دارد این تست رایگان است. اگر فردی تستش مثبت شد باید ایزوله و جداسازی شود و اطرافیان او که با او مراوده داشته‌اند باید قرنطینه شوند

جهانپور در پاسخ به این سوال خبرنگار که هزینه انجام تست در بخش خصوصی چقدر است، تأکید کرد: از کسی وجهی برای تست «پی سی آر» دریافت نمی‌شود ولی اینکه از افراد وجهی دریافت نمی‌شود به معنی رایگان بودن تهیه کیت‌ها و هزینه‌های آزمایشگاهی نیست و نیروی انسانی و دستگاه پی‌سی‌آر هزینه بالایی دارند اما از خود فردی که از او تست گرفته می‌شود هزینه‌ای نباید اخذ شود.

وی افزود: تست گرفتن کمکی به افراد بدون علامت نمی‌کند. ژاپن که امکانات ارائه تستش بیش از ماست گفته است انجام زیاد تست پی‌سی‌آر، اتلاف منابع است. تست وسیع حتی اگر امکانپذیر هم بشود، به خصوص برای افراد فاقد علامت، سودمندی ندارد.

مرگ بیش از 700 نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی

جهانپور در خصوص مواد ضدعفونی‌کننده تقلبی خاطرنشان کرد: برخی از تولیدکنندگانی که ضدعفونی‌کننده‌های تقلبی تولید کرده‌اند پیش از این مجوز تولید را داشته‌اند اما به‌جای الکل ۷۰ درجه از الکل‌هایی با درصد پایین‌تر یا حتی متانول استفاده کرده‌اند و بعضاً حتی کل محتوای الکلی‌شان متانول بوده است، برخی موارد با جعل عنوان موارد مجاز این کار را انجام دادند و برخی از تولیدکنندگان فرآورده‌های ضدعفونی‌کننده تقلبی از ابتدا نیز مجوز نداشتند که با هر سه مورد برخورد شده است و موارد شناسایی شده توسط سازمان غذا و دارو به دستگاه‌های قضایی و قانونی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ نفر در کشور جان خود را در اثر استفاده از مشروبات الکلی تقلبی از دست دادند که اکثر این‌ مشروبات نیز با نام و نشان مشروبات خارجی عرضه شدند و امیدواریم دستگاه‌های قضایی اشد مجازات را برای این افراد در نظر بگیرند.

تعویق در بازگشت ایرانیان مقیم اسپانیا و ایتالیا

جهانپور در پاسخ به سوالی مبنی بر علت لغو پرواز از ایتالیا و اسپانیا، اظهار کرد: برخلاف تعهداتی که افرادی که با این پرواز منتقل شدند به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا داده بودند، اینجا مشکلاتی برای اجرای قرنطینه و اخذ آزمایش ایجاد کردند و برخی افراد به تعهدات خود پایبند نبودند و با توجه به اینکه این مسائل می‌تواند تهدیدکننده سلامت سایر هموطنان ما باشد، موضوع پروازها فعلا به تعلیق درآمد و ما میزبان پرواز دیگری تا اطلاع ثانوی نخواهیم بود تا اطمینان بیشتری از کنترل این رفتارها پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه فاز مدیریت بیماری شکننده است، خاطرنشان کرد: از هر عاملی که باعث تحت‌الشعاع قرار گرفتن سلامت و وضعیت مدیریت بیماری باشد ممانعت خواهد شد.

مبتلایان به HIV کرونا نگرفته‌اند

جهانپور خاطرنشان کرد: در افراد مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده در کشور که تحت درمان هستند تقریباً موردی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم که از لحاظ علمی می‌تواند قابل اعتنا باشد.

روند کاهشی مرگ ومیر کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی استان‌ها روند افزایشی داشتند، تصریح کرد: استان‌هایی نظیر خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و کرمانشاه روند افزایشی داشته‌اند ولی در بقیه استان‌ها همزمان کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر را شاهد بوده‌ایم. در برخی از استان‌ها مانند فارس، کرمانشاه و زنجان نیز افزایش موارد تست تشخیصی را داشته‌ایم.

وی افزود: در بعد ملی وقتی آمار را نگاه می‌کنیم یک ثبات نسبی در موارد جدید شناسایی شده و کاهش مرگ و میر را شاهد هستیم. علت اینکه تعداد بیماران ICU افت نکرده‌ این است که شرایط لازم برای بستری در آی‌سی‌یو تسهیل شده است؛ همچنین میانگین ماندگاری بیماران در ICU بالاست و تا سه هفته نیز می‌رسد اما در بخش‌های دیگر این ماندگاری، ۵ تا ۱۰ روز است.

آمار شهدای مدفع سلامت پس از بررسی اعلام می‌شود

وی در خصوص آمار شهدای مدافع سلامت تصریح کرد: با توجه به اینکه باید بر اساس تأییدی که مقام معظم رهبری داشتند افراد مبتلا به کووید۱۹ را در فهرست شهدا قرار دهیم باید بر اساس پروتکل‌های ابلاغی رفتار کنیم. برخی همکاران درگیری مستقیم در ارائه خدمت به بیماران کرونایی را نداشته‌اند و باید کمیته تعیین کند که آیا واژه شهید به این عزیزان اطلاق خواهد شد یا خیر و بعد از احراز موارد مورد تأیید کمیته، اسامی و آمار اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      بنابراین از داروهای ایدز میتوان جهت ساخت واکسن استفاده کرد.
      خدا نگهدارتان باشه آقای جهانپور وهمچنین مابقی همکاران تان این دومین مطلبی است که شما تواین مدت ارائه فرمودید که احتمالا این دومی هم جهان پزشکی وتحقیقات را به لرزه در خواهد آورد انشاالله نتایجش به نفع بشریت پیش رود.
      امیدوارم مردم عزیز ما قدر شما و همکاران ریز بین وبا دقت رابداند

    • بدون نام

      به علت استفاده داروهای ضد ویروس ک استفاده میکنن کرونا نمیگیرن.

    • بدون نام

      بلاخره هزینه درمان کرونا رایگانه یا ۶ میلیون؟

    • بدون نام

      بگو بی پولها برن بمیرند تمام :

    • محمدرضا

      واقعن بایددارشون بزنن یازده نفرازبچه محل هاموازدست دادم سره عرق خوردن خداازشون نگزره داق دارکردن یازده نفرخانواده روهمشون جون پرپرشدن خدایش غم سخته اونم قمه جون که هنوزدامادش نکردی

    • بدون نام

      تا پریروز میگفتن الکل بخوری کرونا نمیگیری اون همه ادم تلف شدن
      بعد گفتن معتادا کرونا نمیگیرن که مردم هجوم ببرن سمت مواد
      حالا میگن ایدزی ها کرونا نمیگیرن که مردم برن ایدز بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج